|
Valmieras novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 166 Valmierā 2025. gada 27. novembrī (prot. Nr. 22, 5. §) Grozījumi Valmieras novada pašvaldības 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 19 "Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Valmieras novadā"Izdoti
saskaņā likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 1. Izdarīt Valmieras novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 19 "Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Valmieras novadā" (Latvijas Vēstnesis, 2022, Nr. 96, 2024, Nr. 210, 2025, Nr. 8) šādus grozījumus: 1.1. izteikt 2. punktu šādā redakcijā: "2. Nodokļu maksātājs, kurš nekustamo īpašumu izmanto saimnieciskās darbības veikšanai, kura nodokļa atvieglojums klasificējams kā komercdarbības atbalsts, tiek uzskatīts kā atbalsta pretendents. Komercdarbības atbalstu piešķir saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2023/2831) nosacījumiem līdz 2031. gada 30. jūnijam. Šo Noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst kumulēt ar komercdarbības atbalstu, citu atbalsta programmu vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros, tai skaitā citu de minimis atbalstu, neatkarīgi no finansējuma avota."; 1.2. papildināt noteikumus ar 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 un 2.5 punktu šādā redakcijā: "2.1 De minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus. Ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu piešķir tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem. 2.2 Atbalsta pretendentam noteikumu ietvaros plānotais de minimis atbalsta apmērs pēdējos trīs gados, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, kopā ar piešķirto de minimis atbalstu, nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam. 2.3 De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Atbalsta pretendents atbalsta pieteikumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk - Sistēma) sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai atbalsta pieteikumā norāda Sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru. 2.4 De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad Pašvaldība ir pieņēmusi lēmumu par nodokļa atvieglojumu piešķiršanu. Pašvaldība veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi. Atbalsta saņēmējs datus par piešķirto de minimis atbalstu glabā 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, bet Pašvaldība - 10 gadus no pēdējā de minimis atbalsta piešķiršanas dienas noteikumu ietvaros. 2.5 Ja tiek pārkāpti Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V daļas nosacījumiem."; 1.3. papildināt noteikumus ar 9.1 punktu šādā redakcijā: "9.1 Personai (ģimenei), kurai taksācijas gada 1. janvārī ir aizbildnībā esoši (audžuģimenē ievietoti) bērni līdz pilngadības sasniegšanai, par īpašumā vai tiesiskajā valdījumā esošu individuālo dzīvojamo māju un tās palīgēkām, un tām piekritīgo zemi vai dzīvokli ar tam piekritīgo zemi, kurā ir personas (ģimenes) deklarētā dzīvesvieta taksācijas gada 1. janvārī, īpašums netiek izmantots saimnieciskajā darbībā un iznomāts - 50 % apmērā no taksācijas gadam aprēķinātās nekustamā īpašuma nodokļa summas."; 1.4. izteikt 26. punktu šādā redakcijā: "26. Nodokļu maksātājam par nekustamo īpašumu, kas atrodas Valmieras Rūpniecības un eksporta parka un Valmieras Industriālā parka teritorijā - 90 % apmērā no taksācijas gadam aprēķinātās nekustamā īpašuma nodokļa summas."; 1.5. papildināt noteikumus ar 29.4.1 punktu šādā redakcijā: "29.4.1 Noteikumu 9.1 punktā minētajai nodokļu maksātāju kategorijai papildus iesniedzama informācija par bāriņtiesas pieņemto lēmumu par bērna ievietošanu audžuģimenē vai aizbildņa statusa piešķiršanu, izņemot gadījumu, ja minētā informācija ir Valmieras novada Bāriņtiesas rīcībā."; 1.6. izteikt 29.6. punktu šādā redakcijā: "29.6. ja Noteikumu 10., 11. un 12. punktā minētajām nodokļa maksātāju kategorijām iepriekšējā taksācijas gadā ir piemērots nodokļa atvieglojums, tad atkārtots iesniegums atvieglojuma piešķiršanai pašvaldībā nav jāiesniedz.". Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
Paskaidrojuma
raksts
|
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Skaidrojums |
| 1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Ar saistošajiem noteikumiem "Grozījumi Valmieras novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 19 "Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Valmieras novadā"" tiek paplašināts nekustamā īpašuma nodokļu atvieglojumu saņēmēju loks - audžuģimenes un aizbildņi. Savukārt atbalstot uzņēmējdarbību Valmieras novada administratīvajā teritorijā, tiek grozīts noteikumu 26. punkts, attiecīgi paplašinot saņēmēju loku - nodokļu maksātājiem par nekustamo īpašumu, kas atrodas Valmieras Rūpniecības un eksporta parka un Valmieras industriālā parka teritorijā. Savukārt grozot noteikumu 29.6. punktu, tiek paplašināts atvieglojumu saņēmēju loks, kam atkārtots iesniegums atvieglojuma piešķiršanai pašvaldībā nav jāiesniedz katru gadu, ja iepriekšējā taksācijas gadā ir piemērots nodokļa atvieglojums. Tāpat veikti grozījumi un papildinājumi, lai nodrošinātu saistošo noteikumu atbilstību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma prasībām. |
| 2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Ietekmi uz Pašvaldības budžetu šobrīd nav iespējams noteikt
precīzi, bet secināms, ka budžeta ienākumi par nekustamā
īpašuma nodokli varētu samazināties.
Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide, vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
| 3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
Saistošo noteikumu ietekmju vērtējums:
- sociālā ietekme - sakarā ar atvieglojumu piešķiršanu audžuģimenēm un aizbildņiem atvieglojumu apmērs pozitīvi ietekmēs atvieglojumu saņēmēju loku. - ietekme uz vidi - nav ietekmes. - ietekme uz iedzīvotāju veselību - nav ietekmes. - ietekme uz uzņēmējdarbības vidi - pozitīva ietekme, jo tiek paplašināts saņēmēju loks, attiecīgi atbalstot uzņēmējus, kuru saimnieciskā darbība notiek Valmieras Rūpniecības un eksporta parka, un Valmieras industriālā parka teritorijās. - ietekme uz konkurenci - nav ietekmes. |
| 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Neietekmē. |
| 5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Neietekmē. |
| 6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē iesaistītas Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienība Finanšu un ekonomikas nodaļa. |
| 7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošo noteikumu grozījumi nerada papildu izmaksas. |
| 8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
Saistošo noteikumu projekts tika publicēts Pašvaldības
oficiālajā tīmekļvietnē: www.valmierasnovads.lv, sadaļā
"Sabiedrība" - "Sabiedrības līdzdalība"
- "Publiskās apspriešanas" - "Saistošo
noteikumu publiskās apspriešanas" laika periodā no
20.10.2025. līdz 03.11.2025. par saistošo noteikumu
projektu iedzīvotāju viedokļi netika saņemti.
Ar 25.11.2025. Finanšu ministrijas vēstuli Nr. 7-4/18/3481, Finanšu ministrija ir veikusi saistošo noteikumu grozījumu sākotnējo izvērtējumu un tā neiebilst pret to apstiprināšanu iesniegtajā redakcijā. |
Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks