Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Universālā banka" privatizāciju Privatizācijas pamatnoteikumi (Apstiprināti ar Privatizācijas aģentūras Valdes 1995.gada 5. aprīļa lēmumu nr.227) 1. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1.1. Valsts akciju sabiedrība "Latvijas Universālā banka" (turpmāk tekstā- Banka) tiek privatizēta saskaņā ar Ministru kabineta 1994.gada 17.maija rīkojumu Nr.257-r. 1.2. Saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 13.pantu bezpeļņas organizācija - valsts akciju sabiedrība "Privatizācijas aģentūra" (turpmāk tekstā- Privatizācijas aģentūra) pārņēma Banku savā valdījumā no Finansu ministrijas ar aktu 1994.gada 14.jūlijā. 1.3. Izstrādājot šos Privatizējamās valsts akciju sabiedrības "Latvijas Universālā banka" privatizācijas pamatnoteikumus (turpmāk tekstā-Pamatnoteikumi) un turpmākos noteikumus, Privatizācijas aģentūra vadījās no šādiem likumiem, likumpamatotiem aktiem un līgumiem, neapšaubot to pieņemšanas likumību un nerevidējot to saturu: 1) likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"; 2) likuma "Par bankām"; 3) likuma "Par Latvijas Banku"; 4) likuma "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru"; 5) likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma pārvaldi uzņēmējsabiedrībās"; 6) Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992.gada 2.decembra lēmuma "Par Latvijas Bankas reorganizāciju, tās struktūrvienību pārveidošanu un privatizāciju"; 7) Latvijas Republikas Augstākās Padomes Prezidija 1993.gada 7.janvāra lēmuma "Par Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisijas nolikuma apstiprināšanu"; 8) ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992.gada 2.decembra lēmumu apstiprinātās Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisijas lēmumiem; 9) Ministru kabineta 1994.gada 22.marta lēmuma (prot.Nr.16) "Par Latvijas Universālās bankas un Latvijas Krājbankas rehabilitācijas programmām"; 10) Latvijas Bankas lēmumiem, kas pieņemti tās kompetences ietvaros; 11) aizdevuma līguma uzņēmumu un finansu sektora restrukturizācijas projektam, kas noslēgts starp Latvijas Republiku (parakstījis LR pilnvarotā persona O.Kalniņš) un Starptautisko attīstības un rekonstrukcijas banku (parakstījis viceprezidents B.Kavaļskis) 1994.gada 9.novembrī (līguma numurs 3796-LV); 12) līguma, kas noslēgts starp Finansu ministriju un Latvijas Banku par Latvijas Universālās bankas obligāciju pirkšanu, izpildot iepriekš minēto līgumu, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Starptautisko attīstības un rekonstrukcijas banku 1994.gada 9.novembrī. 1.4. Izstrādājot Pamatnoteikumus un veicot Bankas privatizāciju, Privatizācijas aģentūra ievēroja un ievēros šādus principus: 1) jāsaglabā Bankas veselums un integritāte, tās darbības profils kā universālai bankai ar pilna servisa filiāļu tīklu visos Latvijas reģionos; 2) privatizācijai jāpalielina Bankas kapitāls, tādēļ jāveic Bankas kapitalizācija (līdzekļu piesaistīšana akciju emisijas veidā, peļņas un rezervju iekļaušana pamatkapitālā); 3) privatizācijas procesā maksimāli jāizmanto valsts uzkrātais kapitāls (bankas uzkrātā peļņa un rezerves); 4) privatizācijas procesam jābūt atklātam un nepārprotamam; 5) privatizācijas procesam jābūt nepārtrauktam un privatizācijai neatgriezeniskai; 6) Bankas privatizācijai jāveicina vērtspapīru otrreizējā(sekundārā) tirgus veidošanās- privatizācijas rezultātā Bankai jākļūst par publisku akciju sabiedrību un jānodrošina pircējiem pievilcīgu akciju nokļūšana otrreizējā tirgū; 7) sertifikātu vērtības celšana sertifikātu tirgū, likuma robežās izmantojot sertifikātus kā maksāšanas līdzekli par pārdodamajām Bankas akcijām; 8) Bankas privatizācijai jāveicina ieguldītāju uzticības nostiprināšana banku sistēmai; 9) Bankas privatizācijai jāveicina konkurētspējīgu banku sistēmas izveidošana Latvijā; 10) jāveic Bankas drošības pārbaude, lai visi interesenti varētu bez bažām pirkt Bankas akcijas, arī tie, kas nav speciālisti uzņēmējdarbībā un banku lietās. Šai nolūkā pirms Pamatnoteikumu apstiprināšanas ir veikta pilna Bankas auditpārbaude, ko veica starptautiska auditorfirma; 11) Bankas drošības garantēšanas nolūkā visiem Bankas stratēģiskajiem ieguldītājiem Bankas kapitalizācijas posmā pirms kapitāla ieguldīšanas nepieciešams pozitīvs starptautiska audita slēdziens. Ieguldītājiem no Latvijas, kuru akciju īpatsvars pārsniedz 10% no kopējā akciju skaita, nepieciešams pozitīvs Latvijas Bankas slēdziens; 12) Bankas kapitāla koncentrācijas vienas Latvijas fiziskas vai juridiskas personas rokās ierobežošana; 13) Latvijas banku sistēmas stabilitātes veicināšana.
2. ĪSA BANKAS DIBINĀŠANAS UN DARBĪBAS VĒSTURE
2.1. Latvijas Republikas Augstākā Padome 1992.gada 2.decembrī pieņēma lēmumu "Par Latvijas Bankas reorganizāciju, tās struktūrvienību pārveidošanu un privatizāciju", ar kuru tika apstiprināta arī Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisija. 2.2. Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisija saskaņā ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992.gada 2.decembra lēmumu "Par Latvijas Bankas reorganizāciju, tās struktūrvienību pārveidošanu un privatizāciju" un savu nolikumu izveidoja Latvijas banku privatizācijas fondu, kas pārņēma visu Latvijas Bankas īpašumu, kas nav saistīts ar centrālās bankas funkciju veikšanu saskaņā ar likumu "Par Latvijas Banku". 2.3. Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisija no 1993.gada 1.janvāra līdz 1993.gada 18.augustam privatizēja 26 Latvijas Bankas nodaļas, pārdodot tās privātajām komercbankām vai uz to bāzes izveidojot patstāvīgas bankas, bet viena nodaļa tika likvidēta. 2.4. 1993.gada 18.augustā Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisija pieņēma lēmumu(prot.Nr.38) ar 1993.gada 1.septembri nodibināt valsts akciju sabiedrību, iekļaujot tajā šādas privatizējamās Latvijas Bankas nodaļas:
Ar šo pašu lēmumu komisija iecēla jaunās bankas padomi un bankas prezidentu. 2.5. 1993.gada 17.septembrī jaunās akciju sabiedrības padome apstiprināja Akciju sabiedrības "Latvijas Universālā banka" statūtus un 1993.gada 28.septembrī akciju sabiedrība tika reģistrēta Uzņēmumu reģistrā. Bankas dibināšanas pamatkapitāls bija Ls 4 000 000. 2.6. 1993.gada 8.decembrī Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisija pieņēma lēmumu (prot.Nr.50) visas Latvijas banku privatizācijas fonda saistības, prasības un materiālās vērtības nodot Latvijas Universālajai bankai pēc stāvokļa uz 1993.gada 1.decembri. Ar šo lēmumu komisija uzdeva Latvijas Universālajai bankai līdz 1994.gada 1.janvārim: 1) pārņemt fonda saistības, prasības un materiālās vērtības; 2) pārslēgt līgumus vai pārņemt sliktos kredītus, kas atrodas privatizētajās nodaļās; 3) palielināt bankas statūtu kapitālu par Ls 829 495. Līdzekļus, kuri tiks iegūti, piedzenot sliktos kredītus pēc Latvijas Bankas privatizēto nodaļu saistību saraksta Nr.2, izmantot statūtu kapitāla palielināšanai. 2.7. 1994.gada 25.februārī Latvijas Bankas reorganizācijas un privatizācijas komisija pieņēma lēmumu (prot.Nr.54) privatizācijas ieņēmumu atlikumu Ls 2 434 801 novirzīt Latvijas Universālās bankas statūtu fonda palielināšanai. Izveidot Latvijas Universālajā bankā uzkrājumus Ls 1 769 737. 2.8. 1994.gada 25.martā Bankas akcionāru pilnsapulce pieņēma lēmumu par pamatkapitāla palielināšanu līdz Ls 9 000 000, tas ir, par Ls 5 000 000. Šī summa ietver arī personāla akcijas Ls 400 000 apmērā. Personāla akcijām nav balsstiesību (saskaņā ar Bankas statūtiem). Personāla akcijas tiek pārdotas Bankas darbiniekiem saskaņā ar akciju laidiena noteikumiem ar 75% atlaidi, ko sedz no Latvijas Bankas nodaļu iegūtās peļņas. 2.9. 1994.gada 6.maijā Latvijas Bankas valde ar savu lēmumu Nr.96/1 atļauj Bankai palielināt pamatkapitālu līdz Ls 9 000 000. 2.10. 1994.gada 17.maijā Ministru kabinets pieņēma lēmumu par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Universālā banka" privatizāciju. 2.11. Pēc Privatizācijas aģentūras pieprasījuma Banka, veicot izmaiņas savos statūtos, izmainīja akciju nominālvērtību uz 1 latu(skat.15.pielikumu).
3. VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA PAR BANKU
3.1. Bankas nosaukums Valsts akciju sabiedrība "Latvijas Universālā banka" 3.2. Bankas reģistrācija Uzņēmumu reģistrā Reģistrācijas datums- 1993.gada 28.septembris. Reģistrācijas Nr. 000315174. Bankas reģistrācijas apliecības kopija pievienota 1.pielikumā. 3.3. Bankas reģistrācija zemesgrāmatā Banka zemesgrāmatā nav reģistrēta. 3.4. Bankas juridiskā adrese Pils iela 23, Rīga, LV-1050 3.5. Bankas telesakaru līdzekļi, to numuri Tālrunis: 212808. Fakss: 210775
3.6. Bankas filiāles un norēķinu punkti (uz 01.04.95.)
Dokumenti par filiāļu reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā pievienoti 6.pielikumā.
Tiek paplašināts filiāļu un norēķinu punktu tīkls, tai skaitā 1995.gada 2.ceturksnī plānots: norēķinu punktus Krāslavā un Balvos pārkārtot par filiālēm, papildus atvērt norēķinu punktus: Liepājā- divus, kā arī Madonā, Bauskā, Saldū un Saldus rajonā. 3.7. Bankas darbības galvenie virzieni: - kreditēšana; - kontu apkalpošana; - līdzekļu piesaistīšana; - operācijas ar vērtspapīriem. Pilnīgs Bankas darbības virzienu uzskaitījums dots 2.pielikumā. 3.8. Bankas ģeogrāfiskās atrašanās vietas raksturojums Bankas filiāļu(kopā 19 filiāles) un norēķinu punktu(kopā 13 norēķinu punkti) tīkls aptver visu valsts teritoriju. Filiāļu un norēķinu punktu izvietojuma shēma dota 3.pielikumā.
4. BANKAS ĪPAŠUMATTIECĪBAS
4.1. Bankai piederošās ēkas, to adreses
4.2. Nepabeigtā celtniecība Nepabeigtās celtniecības objekts ir ēka Tirgus ielā 11, Krāslavā. Ēkas celtniecība uzsākta 1991.gada oktobrī, apturēta 1993.gada aprīlī, objekta gatavības pakāpe- 55%, celtniecības izmaksas pēc Bankas datiem- Ls 55 203. 4.3. Bankas iznomātā manta Banka iznomā citām juridiskām personām šādas ēkas vai to daļas:
*-līgums noslēgts uz termiņu, kas ilgāks par 5 gadiem. Nomas līgumi pievienoti 5.pielikumā.
4.4. Bankas nomātā manta Banka nomā no citām juridiskām vai fiziskām personām šādas ēkas vai to daļas:
*- līgumi noslēgti uz termiņu, kas ilgāks par 5 gadiem. Nomas līgumi pievienoti 4.pielikumā. Pavisam tiek nomātas telpas vai ēkas 20 vietās, noslēgti 17 nomas līgumi.
4.5. Bankas īpašuma tiesību stāvoklis Bankai piederošās ēkas un zeme zem tām ir valsts īpašums, izņemot: - uz Valkas filiāles ēku Valkā, Rīgas ielā 25, pieteikusies bijušā īpašnieka meita; - uz zemi pieteikušies bijušo zemes īpašnieku mantinieki, kuru iesniegumi atzīti par pamatotiem, bet tiesību apmierināšanas jautājumi tiek risināti: Dobelē, Brīvības ielā 14b Ventspilī, Kuldīgas ielā 27 Balvos, Bērzpils ielā 6a Limbažos, Burtnieku ielā 8 Ziņas par Bankas īpašuma tiesību stāvokli jāprecizē attiecīgā privatizācijas posma noteikumos. 4.6. Pirmpirkuma tiesības uz Banku Divu mēnešu laikā pēc Privatizācijas aģentūras paziņojuma publicēšanas laikrakstā "Latvijas vēstnesis" (sludinājuma kopija 9.pielikumā) zemes īpašnieki, bijušie zemes īpašnieki vai to mantinieki nav pieteikušies realizēt pirmpirkuma tiesības, līdz ar to viņi pirmpirkuma tiesības ir zaudējuši. Bankai nav nomnieku, kam būtu pirmpirkuma tiesības uz Banku.
5.BANKAS KAPITĀLS UN TĀS IEGULDĪJUMI CITĀS STATŪTSABIEDRĪBĀS
5.1. Bankas pamatkapitāls, tā sadalījums
Dokumenti par bankas pamatkapitāla reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā pievienoti 7.pielikumā. 5.2. Bankas ieguldījumi citās statūtsabiedrībās Bankai ir šādi ieguldījumi citās statūtsabiedrībās uz 1995.gada 1.aprīli:
Ieguldījumus apstiprinošie dokumenti pievienoti 8.pielikumā. Privatizācijas aģentūra ir devusi atļauju Bankai pirkt akciju sabiedrības "Kovi" 20 akcijas 4 000 latu kopvērtībā.
6. BANKAS PERSONĀLS
6.1. Bankas darbinieku skaits Bankā strādā (uz 01.02.1995.) - 862 darbinieki, to skaitā
6.2. Promesošo Bankas darbinieku skaits 30 bankas darbinieces atrodas atvaļinājumā bērna kopšanai līdz 3 gadu vecumam. Darbinieku saraksts pievienots 11.pielikumā.
7. BANKAS FINANSIĀLAIS STĀVOKLIS
7.1. Bankai ir apstiprināts finansu pārskats 15 mēnešu periodam no dibināšanas līdz 1994.gada 31.decembrim (12.pielikums). Finansu pārskatu apstiprināja Bankas akcionāru pilnsapulce 1995.gada 28.martā. Akcionāru pilnsapulces protokols pievienots 14.pielikumā. 7.2. Auditoru ziņojumu par Bankas finansu pārskatu 15 mēnešu periodam no dibināšanas līdz 1994.gada 31.decembrim veica un auditoru ziņojumu sastādīja starptautiskā auditorfirma Coopers&Lybrand (skat. 12.pielikumu).
8. BANKAS PRIVATIZĀCIJA
8.1. Vispārīgie noteikumi 8.1.1. Bankas privatizācija notiek saskaņā ar šo Pamatnoteikumu 1.4. punktā noteiktajiem principiem. 8.1.2. Bankas privatizācija notiek četros posmos. Pirmā posma mērķis - sagatavot Banku privatizācijai, nodrošinot uzkrātā valsts kapitāla pilnīgāku izmantošanu Bankas privatizācijas procesā. Pirmā posma realizācijas mehānisms - pirms valstij piederošo akciju pārdošanas ieguldīt Bankas pamatkapitālā Bankas uzkrātās rezerves un 1994.gada peļņas daļu, tādējādi palielinot valstij piederošo akciju skaitu. Pamatkapitāla palielinājuma apmēru nosaka Bankas akcionāru pilnsapulce, uzsākot privatizācijas procesa pirmo posmu. Otrā posma mērķis - sagatavot Banku privātā kapitāla piesaistei. Otrā posma realizācijas mehānisms - pārdot 50% no valstij pēc privatizācijas pirmā posma Bankā piederošajām akcijām, tādējādi pārvērst to no valsts akciju sabiedrības par privātu banku ar valsts kapitāla daļu 50% apmērā no pamatkapitāla un reģistrēt Banku kā publisku akciju sabiedrību. Trešā posma mērķis - veikt Bankas kapitalizāciju, piesaistot papildus privāto kapitālu. Trešā posma realizācijas mehānisms - palielināt Bankas pamatkapitālu par 100%, piesaistot papildus kapitālu, tādējādi vienlaicīgi samazinot valsts daļu Bankas pamatkapitālā. Ceturtā posma mērķis - pārvērst Banku par pilnībā privātu Banku bez valsts kapitāla līdzdalības. Ceturtā posma realizācijas mehānisms - Bankā, kurā ir privātais kapitāls, valstij piederošo akciju pilnīga pārdošana. Bankas privatizācijas papildmērķis - sekmēt valsts budžeta izpildi. Papildmērķa realizācijas mehānisms - pārdot daļu no Bankai piederošajām ēkām, kuras tai nav nepieciešamas savas darbības īstenošanai, un pārdošanas rezultātā iegūto summu, kas pārsniedz ēku bilances vērtību, izlietot valsts obligāciju dzēšanai, samazinot attiecīgos valsts budžeta izdevumus. 8.1.3. Privatizējot Banku, privatizācijas objekts ir valstij Bankā piederošās akcijas. Valstij piederošās akcijas tiek pārdotas otrajā un ceturtajā privatizācijas posmā. Ja viena Latvijas fiziskā vai juridiskā persona katra privatizācijas posma vai pabeigtas Bankas privatizācijas rezultātā iegūst vairāk par 10% no Bankas pamatkapitāla, tad šīs personas balsstiesības tiek ierobežotas 10% apmērā no kopējā balsu skaita. Šis noteikums attiecas arī uz saistītajām fiziskajām un juridiskajām personām "Norādījumu par kredītiestāžu darbības ekonomisko normatīvu aprēķināšanu", kas apstiprināti ar Latvijas Bankas valdes 1994.gada 18.jūlija lēmumu Nr.105/1, izpratnē. 8.1.4. Privatizējot Banku, saskaņā ar likuma (Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju( 6.pantu par privatizācijas sertifikātiem jāpārdod 50% no valstij piederošā bankas pamatkapitāla, kas izveidojies pēc pirmā privatizācijas posma realizācijas. 8.1.5. Bankas privatizācija tiek uzskatīta par pabeigtu tikai pēc visu četru posmu realizācijas. Plānotais visu četru privatizācijas posmu realizācijas termiņš ir 1995.gada 31.decembris. Galīgais Bankas privatizācijas termiņš- 1996.gada 1.aprīlis. 8.1.6. Līdz pilnīgai Bankas privatizācijas pabeigšanai šajos Pamatnoteikumos paredzētajā termiņā Privatizācijas aģentūra realizē Bankas privatizāciju kā vienotu procesu un saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 8.pantu aģentūra pārvalda valsts kapitāla daļu Bankā līdz pilnīgai tās privatizācijas pabeigšanai. 8.1.7. Bankas privatizācijas otro, trešo un ceturto posmu reglamentē attiecīgā privatizācijas posma noteikumi. Bankas privatizācijas pirmajam posmam atsevišķi privatizācijas noteikumi netiek izstrādāti. Šī posma realizācijas kārtību reglamentē likums "Par akciju sabiedrībām" un akciju sabiedrības "Latvijas Universālā banka" statūti, ievērojot likuma "(Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" un šo Pamatnoteikumu prasības. Katra privatizācijas posma pamatnoteikumi tiek saskaņoti ar šiem Pamatnoteikumiem. Otrā, trešā un ceturtā privatizācijas posma noteikumi tiek izstrādāti un apstiprināti likumā (Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju( paredzētajā kārtībā. 8.1.8. Privatizācijas procesā šādas Bankas bilancē esošās ēkas tiek piedāvātas pārdošanai šo ēku nomniekiem vai citiem subjektiem, ja nomnieki atsakās no to pirkšanas:
Privatizācijas aģentūrai ir tiesības atļaut Bankai pārdot arī citas ēkas. Pārdodamo ēku cenu nosaka un to pārdošanu organizē Privatizācijas aģentūra. Šo ēku pārdošanas rezultātā iegūto līdzekļu sadalījums ir šāds: 1) summa ēku bilances vērtības apmērā tiek atstāta Bankai kā pamatkapitāla segums; 2) starpība starp ēkas pārdošanas cenu un bilances vērtību tiek ieskaitīta Privatizācijas aģentūras kontā tālākai valsts obligāciju dzēšanai, kas tika izlaistas saskaņā ar līgumu, kas noslēgts starp Finansu ministriju un Latvijas Banku par Latvijas Universālās bankas obligāciju pirkšanu, izpildot līgumu, kas 1994.gada 9.novembrī noslēgts starp Latvijas Republiku un Starptautisko attīstības un rekonstrukcijas banku, lai samazinātu valsts budžeta izdevumus. 8.2. Bankas privatizācijas pirmā posma pamatnoteikumi 8.2.1. Bankas privatizācijas pirmajā posmā tiek palielināts Bankas pamatkapitāls, ieskaitot pamatkapitālā Bankas uzkrātās rezerves un 1994.gada peļņas daļu. Šajā posmā netiek pārdotas valstij piederošās Bankas akcijas. 8.2.2. Bankas pamatkapitāla palielināšana notiek likumā (Par akciju sabiedrībām( paredzētajā kārtībā. Pirmajā posmā pamatkapitāla palielināšana jāveic, izlaižot papildus akcijas slēgtās emisijas veidā. Papildus izlaižamo akciju nominālvērtībai jābūt 1 lats. 8.2.3. Pirmajā posmā Bankas papildus emitētās akcijas jāsadala starp Bankas akcionāriem proporcionāli viņiem jau piederošo akciju skaitam. Personāla akciju īpašnieki iegūst papildus attiecīgu skaitu personāla akciju. 8.2.4. Bankas privatizācijas pirmajā posmā emitējamo akciju laidiena noteikumus un citus dokumentus izstrādā un pieņem Banka, tos iepriekš saskaņojot ar Privatizācijas aģentūru. 8.2.5. Bankas akcionāru pilnsapulce un tās pārvaldes institūcijas nav tiesīgas pieņemt lēmumus, kas būtu pretrunā ar šiem Pamatnoteikumiem un Bankas pirmā un otrā privatizācijas posma noteikumiem, kā arī kavēt pirmā vai otrā posma realizāciju. 8.3. Bankas privatizācijas otrā posma pamatnoteikumi 8.3.1. Bankas privatizācijas otrajā posmā tiek pielietoti : - privatizācijas metode - pārdošana; - privatizācijas paņēmiens - pārdodot valsts statūtsabiedrības kapitāla daļas, tas ir, pārdodot valstij piederošās Bankas akcijas. 8.3.2. Otrajā posmā privatizācijas objekts ir 50% no valstij piederošajām Bankas akcijām. 8.3.3. Visas otrajā posmā pārdodamās akcijas tiek pārdotas par privatizācijas sertifikātiem. 8.3.4. Otrajā posmā pārdodamās akcijas tiek uzskatītas par 100%, un tās tiek sadalītas šādās kvotās : - 44% - publiskajā piedāvājumā pārdodamās akcijas; - 27% - fiziskajām un juridiskajām personām, kurām Bankā 1994.gadā vidējais konta atlikums bija ne mazāks par Ls 500, un kurām nav bijušas un nav neizpildītas saistības attiecībā pret Banku (turpmāk tekstā- klientu piedāvājums), pārdodamās akcijas; - 29% -Bankas darbiniekiem(personām, kuras atrodas darba attiecībās ar Banku) pārdodamās akcijas. 8.3.5. Par publiskā piedāvājuma subjektu var būt fiziskās personas, kopīgo ieguldījumu fondi un pensiju fondi. Saskaņā ar Ministru kabineta 1994.gada 14.septembra noteikumiem Nr.195 "Par starpniecības uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) darbību ar privatizācijas sertifikātiemī, viens kopīgo ieguldījumu fonds saskaņā ar riska izkliedes principu drīkst iegādāties akcijas, kuru vērtība nepārsniedz 10 procentus no fonda vērtības. 8.3.6. Par klientu piedāvājuma subjektu nevar būt valsts vai pašvaldību uzņēmums, valsts vai pašvaldību statūtsabiedrība, kā arī statūtsabiedrība, kuras pamatkapitālā privātais kapitāls nepārsniedz 25 procentus. 8.3.7. Pēc visu otrajā posmā pārdodamo akciju pārdošanas tiek sasaukta akcionāru pilnsapulce, kas : - izdara izmaiņas Bankas statūtos; - ievēlē Bankas pārvaldes institūcijas (padomi un valdi). 8.3.8. Pēc Bankas privatizācijas otrā posma beigām Bankai jākļūst par publisko akciju sabiedrību. Bankas privatizācijas otrais posms beidzas ar Bankas jauno statūtu reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā. Bankas jaunos statūtus izstrādā Privatizācijas aģentūra. Bankai un Privatizācijas aģentūrai jāveic likumā "Par akciju sabiedrībām", Ministru kabineta 1995.gada 7.janvāra noteikumos Nr.10 "Par vērtspapīriem" un Finansu ministrijas 1995.gada 17.marta rīkojumā Nr.141 "Par "Kārtības par vērtspapīru reģistrāciju un atļaujas saņemšanu vērtspapīru emisijas vai laišanas publiskajā apgrozībā" apstiprināšanu" paredzētās darbības, lai esošās akcijas pārveidotu par publiskajām akcijām. 8.3.9. Līdz Bankas akcionāru pilnsapulces sasaukšanai Privatizācijas aģentūra ieceļ vienu vai vairākus valsts kapitāla daļas pilnvarniekus likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma pārvaldi uzņēmējsabiedrībās" paredzētajā kārtībā. Līdz ar lēmuma pieņemšanu par valsts pilnvarnieku iecelšanu tiek pārtraukta esošo Bankas valsts pilnvarnieku un padomes locekļu darbība. 8.3.10. Bankas akcionāru pilnsapulce un jaunievēlētās pārvaldes institūcijas nav tiesīgas pieņemt lēmumus, kas būtu pretrunā ar šiem Pamatnoteikumiem un Bankas trešā un ceturtā posma privatizācijas noteikumiem vai kavēt šo noteikumu realizāciju. Jaunievēlētā Bankas valde nav tiesīga pieņemt lēmumu par pamatkapitāla palielināšanu likuma "Par akciju sabiedrībām" 38.panta ceturtajā daļā paredzētajā kārtībā. 8.3.11. Citi noteikumi, kas jāievēro Bankas privatizācijas otrajā posmā, paredzēti Bankas privatizācijas otrā posma noteikumos. 8.4. Bankas privatizācijas trešā posma pamatnoteikumi 8.4.1. Bankas privatizācijas trešajā posmā tiek palielināts Bankas pamatkapitāls, piesaistot privāto kapitālu. Šajā posmā netiek pārdotas valstij piederošās Bankas akcijas. 8.4.2. Bankas pamatkapitāla palielināšana notiek likumā "Par akciju sabiedrībām" un Ministru kabineta 1995.gada 7.janvāra noteikumu Nr.10 "Par vērtspapīriem" paredzētajā kārtībā. Trešajā posmā pamatkapitāla palielināšana jāveic, piesaistot ārvalstu kapitālu vai Latvijas privātkapitālu slēgtās akciju emisijas veidā, palielinājumu apmaksājot naudā. 8.4.3. Trešajā posmā Bankas pamatkapitāls jāpalielina par 100 procentiem. Šajā pamatkapitāla palielinājumā Bankai jāemitē parastās balsstiesīgās akcijas. Akcijas nominālvērtībai jābūt 1 lats. 8.4.4. Līdzšinējiem Bankas akcionāriem nav pirmpirkuma tiesību uz akcijām, kas tiek emitētas trešajā posmā. 8.4.5. Trešajā posmā emitējamās akcijas jāpārdod vienam vai vairākiem pircējiem. Minimālā pārdodamā akcijas pakete vienam pircējam ir 500 000 akcijas. 8.4.6. Latvijas Republikas juridiskās vai fiziskās personas var nopirkt ne vairāk par 50% no šajā posmā emitējamo akciju skaita. Ja emitējamās akcijas pērk vairākas Latvijas Republikas juridiskās vai fiziskās personas, tad tās nevar būt savā starpā saistītas personas "Norādījumu par kredītiestāžu darbības ekonomisko normatīvu aprēķināšanuī izpratnē. 8.4.7. Bankas privatizācijas trešajā posmā emitējamo akciju laidiena noteikumus pirms to apstiprināšanas Bankas akcionāru pilnsapulcē jāsaskaņo ar Privatizācijas aģentūru. 8.4.8. Bankas akcionāru pilnsapulce un tās pārvaldes institūcijas nav tiesīgas pieņemt lēmumus, kas būtu pretrunā ar šiem Pamatnoteikumiem un Bankas ceturtā posma privatizācijas noteikumiem, vai kavēt ceturtā posma realizāciju. 8.4.9. Citi noteikumi, kas jāievēro Bankas privatizācijas trešajā posmā, paredzēti Bankas privatizācijas trešā posma noteikumos. 8.5. Bankas privatizācijas ceturtā posma pamatnoteikumi 8.5.1. Bankas privatizācijas ceturtajā posmā tiek pārdotas atlikušās valstij piederošās Bankas akcijas. 8.5.2. Bankas privatizācijas ceturtajā posmā tiek pielietoti : - privatizācijas metode - pārdošana; - privatizācijas paņēmiens - pārdodot akcijas, kas pieder valstij Bankā, kurā ir privātais kapitāls. 8.5.3. Visas ceturtajā posmā pārdodamās akcijas tiek pārdotas par latiem. 8.5.4. Akciju pārdošana ceturtajā Bankas privatizācijas posmā notiek saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" un Ministru kabineta 1994.gada 18.oktobra noteikumiem "Par valsts un pašvaldību uzņēmumiem un uzņēmējsabiedrībām piederošo kapitāla daļu pārdošanu", ievērojot likuma "Par akciju sabiedrībām" un Ministru kabineta 1995.gada 7.janvāra noteikumu Nr.10 "Par vērtspapīriem" prasības. 8.5.5. Visas akcijas ceturtajā posmā tiek pārdotas ar fondu biržas starpniecību. Līdzšinējiem Bankas akcionāriem nav pirmpirkuma tiesību uz ceturtajā posmā pārdodamajām akcijām. 8.5.6. Citi noteikumi, kas jāievēro Bankas privatizācijas ceturtajā posmā, paredzēti Bankas privatizācijas ceturtā posma noteikumos.
9. MAKSĀŠANAS LĪDZEKĻI UN MAKSĀŠANAS KĀRTĪBA
9.1. Maksāšanas līdzekļi Maksāšanas līdzekļi par valstij piederošajām akcijām ir noteikti šo Pamatnoteikumu 8.3.3. un 8.5.3.apakšpunktos. 9.2. Maksāšanas termiņi Termiņi, kādos veicami maksājumi valstij piederošo akciju pārdošanas un akciju pamatkapitāla palielināšanas gadījumā, noteikti katra atsevišķā privatizācijas posma noteikumos.
10. PRIVATIZĒTAJAI BANKAI NODODAMĀS TIESĪBAS UN SAISTĪBAS UN CITI APGRŪTINĀJUMI
10.1. Akciju sabiedrībai nododamo tiesību un saistību kopums Privatizētajai Bankai tiek nodotas visas privatizējamās Bankas tiesības un saistības, to skaitā : - Bankas mēneša bilances pārskatā 28.02.95. atspoguļotās saistības un prasības (10.pielikums); - noslēgtie telpu īres un nomas līgumi (skat. 4.pielikumu); - pabalsti mātēm, kas atrodas atvaļinājumā bērna kopšanai līdz trīs gadu vecumam (skat. 11.pielikumu); - saistības sakarā ar valsts izlaisto obligāciju dzēšanu Bankas rehabilitācijas programmas ietvaros (skat. 13.pielikumu); - citas nodošanas - pieņemšanas aktā un sākuma bilancē atspoguļotās saistības. 10.2. Zemes lietošanas tiesību nosacījumi Par zemes lietošanu privatizētā Banka slēdz zemes nomas līgumus saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 57. panta prasībām.
11. CITI NOSACĪJUMI
11.1. Darbaspēka izmantošanas nosacījumi Bankai jāsaglabā esošais darbinieku skaits (862) trīs gadu laikā. Šī nosacījuma neizpildes gadījumā Bankai saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 49. pantu jāveic maksājumi Nodrošinātības fondā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā par katru samazināto darba vietu. 11.2. Investīciju nosacījumi Bankas privatizācijas subjektiem investīcijas netiek noteiktas. 11.3. Vides aizsardzības nosacījumi Bankai jāievēro likumos paredzētie vides aizsardzības nosacījumi. 11.4. Mobilizācijas uzdevumi Bankai mobilizācijas uzdevumi nav noteikti. 11.5. Valsts materiālo rezervju uzglabāšanas uzdevumi Bankai valsts materiālo rezervju uzglabāšanas uzdevumi nav noteikti.
12. PIELIKUMU SARAKSTS
1. Valsts akciju sabiedrības "Latvijas Universālā banka" reģistrācijas apliecības kopija. 2. Latvijas Bankas izsniegtās licences Bankas operāciju veikšanai. 3. Bankas filiāļu un norēķinu punktu tīkls. 4. Objekta nomātā manta. 5. Objekta iznomātā manta. 6. Bankas filiāļu reģistrācija Latvijas Uzņēmumu reģistrā. 7. Pamatkapitāla reģistrācija Latvijas Uzņēmumu reģistrā. 8. Bankas ieguldījumu citās uzņēmējsabiedrībās apstiprinošie dokumenti. 9. Laikraksta "Latvijas Vēstnesis" sludinājuma kopija. 10. Bankas mēneša bilances pārskats 28.02.95. 11. Darbinieki, kuri izmanto atvaļinājumu bērnu kopšanai līdz trīs gadu vecumam. 12. Bankas finansu pārskati 15 mēnešu periodam no dibināšanas līdz 31.12.94. 13. Dokumentu pakete par Latvijas valsts iekšējā aizņēmuma ilgtermiņa parādzīmju emisiju. 14. Izraksts no Bankas akcionāru 28.03.95. pilnsapulces protokola Nr.13. 15. Bankas akcionāru pilnsapulces 10.02.95. lēmuma "Par izmaiņām a/s "Latvijas Universālā banka" statūtos" pielikums Nr.3.
(Ar šiem pielikumiem (uz 250 lpp.) katram interesentam ir iespējams iepazīties Latvijas Privatizācijas aģentūrā (Rīgā, K.Valdemāra ielā 31) pie Finansu departamenta plānu sektora vadītāja Andra Rubeņa (4.stāvā, tālr. 332489.)
Ģenerāldirektors J.Naglis |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas Universālā banka" privatizāciju
Statuss:
Spēkā esošs
|