Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta rīkojums Nr. 140

Rīgā 2024. gada 20. februārī (prot. Nr. 8 42. §)
Par atļauju Sandim Cakulam savienot amatus

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Sanda Cakula 2023. gada 29. novembra iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieka attīstības instrumentu jautājumos amatu, konstatēja:

1.1. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta 2.3 daļu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu. Saskaņā ar likuma 7. panta piekto daļu likuma 4. panta 2.3 daļā minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā minētajiem nosacījumiem var savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu vai uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi amatā;

1.2. saskaņā ar likuma 8.1 panta pirmo daļu personai, kura, stājoties valsts amatpersonas amatā, vienlaikus ieņem citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms iecelšanas, ievēlēšanas vai apstiprināšanas amatā rakstveidā iesniegt šai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu. Par amatu šajā pantā uzskatāma arī saimnieciskās darbības veikšana, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpilde;

1.3. saskaņā ar Ostu likuma pārejas noteikumu 28. punktu Ventspils brīvostas pārvaldē ir četri valdes locekļi – ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra izvirzīti pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets;

1.4. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma 7. panta piekto daļu ir kompetenta izsniegt atļauju Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu savienot ar citu amatu;

1.5. atbilstoši Ventspils brīvostas likuma 5. panta pirmajai daļai Ventspils brīvostas pārvaldīšanu veic brīvostas pārvalde, kuras statuss noteikts Ostu likumā. Ostas pārvaldes kompetenci nosaka Ventspils brīvostas likums, Ostu likums, Ministru kabineta 2020. gada 28. janvāra noteikumi Nr. 62 "Ventspils brīvostas pārvaldes nolikums" (turpmāk – noteikumi Nr. 62) un Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra noteikumi Nr. 78 "Ventspils brīvostas noteikumi", kas reglamentē Ventspils brīvostas iekšējo režīmu;

1.6. no Ventspils brīvostas likuma 2. panta izriet, ka Ventspils brīvosta ir izveidota, lai veicinātu Latvijas līdzdalību starptautiskajā tirdzniecībā, investīciju piesaisti, ražošanas un pakalpojumu attīstību, kā arī jaunu darba vietu radīšanu;

1.7. saskaņā ar noteikumu Nr. 62 7. un 34. punktu Ventspils brīvostas pārvaldes augstākā lēmējinstitūcija ir Ventspils brīvostas valde, kuras kompetencē ir:

1.7.1. apstiprināt brīvostas pārvaldes budžetu katram finanšu gadam;

1.7.2. izdarīt izmaiņas kārtējā gada budžetā, apstiprināt un precizēt turpmāko gadu investīciju programmu;

1.7.3. apstiprināt brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļu izlietojuma tāmes projektu nākamajam kalendāra gadam un turpmākajiem pieciem gadiem un izdarīt grozījumus tajā;

1.7.4. apstiprināt zemes un nekustamā īpašuma nomas maksas un maksas par apbūves tiesību noteikšanu principus, kā arī nomas līgumu un apbūves tiesību līgumu noslēgšanas kārtību;

1.7.5. izlemt jautājumus par zemes un būvju nodošanu nomā un apbūves tiesību līgumu noslēgšanu, kā arī noteikt zemes un būvju nomas maksas apmēru un maksu par apbūves tiesībām;

1.7.6. izskatīt komersantu iesniegumus, kuri adresēti brīvostas valdei vai attiecas uz tās kompetenci. Komersantu iesniegumus izskata tuvākajā brīvostas valdes kārtējā sēdē, ja tie saņemti ne vēlāk kā divas nedēļas pirms brīvostas valdes kārtējās sēdes, vai saskaņā ar brīvostas pārvaldnieka priekšlikumu – kādā no nākamajām sēdēm;

1.7.7. izskatīt sūdzības par Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. februāra Regulas (ES) 2017/352, ar ko izveido ostas pakalpojumu sniegšanas sistēmu un kopīgos noteikumus par ostu finansēšanas pārredzamību, pārkāpumiem;

1.7.8. lemt par noteikumu Nr. 62 34.5., 34.6., 34.13. un 34.16. apakšpunktā minētā līguma slēgšanu, kā arī par tāda līguma slēgšanu, kura summa pārsniedz 75 000 euro (bez pievienotās vērtības nodokļa) vai darbības laiks pārsniedz piecus gadus. Brīvostas valde ar atsevišķu lēmumu var pilnvarot brīvostas pārvaldnieku lemt par noteikumu Nr. 62 34.5., 34.6., 34.13. un 34.16. apakšpunktā minēto brīvostas valdes kompetencē esošo līgumu slēgšanu, nosakot pilnvarojuma apjomu;

1.7.9. iepazīties ar informāciju par pārvaldnieka rīcību un darījumiem viņa kompetencē esošajos jautājumos, kas izriet no noteikumu Nr. 62 34.8. apakšpunkta;

1.7.10. apstiprināt brīvostas pārvaldes struktūru un amatu sarakstu;

1.7.11. apstiprināt vidēja termiņa iekšējā audita stratēģisko plānu un gada audita plānu;

1.7.12. iesniegt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par valsts investīciju piesaistīšanu brīvostai;

1.7.13. izlemt jautājumus par tādu kredītu ņemšanu, kas pārsniedz noteikumu Nr. 62 34.8. apakšpunktā minēto apmēru;

1.7.14. pieņemt ieteikuma rakstura lēmumus par brīvostas pārvaldes valdījumā esošā nekustamā īpašuma atsavināšanu, nekustamā īpašuma iegūšanu valsts vai pašvaldības īpašumā, kā arī komunikāciju un citu objektu izbūvi brīvostā, kas var ietekmēt ostas darbību;

1.7.15. pieņemt lēmumus par nekustamā īpašuma iegūšanu brīvostas pārvaldes īpašumā un brīvostas pārvaldei piederošā nekustamā īpašuma atsavināšanu;

1.7.16. izīrēt vai iznomāt brīvostas pārvaldes labā nodibinātos servitūtus uz citām juridiskām un fiziskām personām piederošo nekustamo īpašumu;

1.7.17. atcelt brīvostas pārvaldnieka rīkojumus;

1.7.18. apstiprināt korupcijas novēršanas politiku, trauksmes celšanas kārtību, risku vadības sistēmu un uzraudzīt to īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem;

1.7.19. iesniegt Satiksmes ministrijā priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumā;

1.7.20. apstiprināt brīvostas pārvaldes emblēmu, citu atribūtiku un veidlapu paraugus;

1.7.21. izlemt citus ar brīvostas darbību saistītus jautājumus;

1.8. S. Cakuls pilda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieka attīstības instrumentu jautājumos amatu un viņa amata pienākumi ir noteikti amata aprakstā, kas ietver šādus pienākumus:

1.8.1. Eiropas Savienības fondu investīciju vides aizsardzības, reģionālās attīstības un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā atbildīgās iestādes vadīšana un dalība uzraudzības komitejā;

1.8.2. Eiropas teritoriālās sadarbības (Interreg) programmu nacionālās iestādes vadīšana;

1.8.3. Interreg Latvijas–Lietuvas programmas vadošās iestādes vadīšana;

1.8.4. Eiropas Ekonomiskās zonas un Norvēģijas finanšu instrumenta programmu apsaimniekotāja vadīšana;

1.8.5. dalība Eiropas Savienības finanšu interešu aizsardzības koordinācijas padomē (AFCOS).

2. Izvērtējot Ventspils brīvostas likuma 2. pantā un noteikumu Nr. 62 34. punktā noteiktās Ventspils brīvostas valdes funkcijas kopsakarā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieka attīstības instrumentu jautājumos pienākumiem, secināms, ka Ventspils brīvostas valdes locekļa amata savienošana ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieka attīstības instrumentu jautājumos amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart S. Cakula kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut S. Cakulam savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieka attīstības instrumentu jautājumos amatu.

4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, S. Cakulam ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu vai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieka attīstības instrumentu jautājumos amatu, pastāv iespēja, ka S. Cakuls varētu nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta ​​​​​​​otro daļu un 189. panta ​​​​​​​pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidente E. Siliņa

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atļauju Sandim Cakulam savienot amatus Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija Veids: rīkojums Numurs: 140Pieņemts: 20.02.2024.Stājas spēkā: 23.02.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 38, 22.02.2024. OP numurs: 2024/38.23
Saistītie dokumenti
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
349943
23.02.2024
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"