Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra rīkojums Nr.417

Rīgā 2013.gada 17.decembrī

Par Babītes novada pašvaldības 2012.gada 26.septembra saistošo noteikumu Nr.15 "Par pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Babītes novadā" atsevišķu punktu darbības apturēšanu

1. Babītes novada dome 2012.gada 25.jūlijā pieņēma saistošos noteikumus Nr.15 "Par pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Babītes novadā" (turpmāk - saistošie noteikumi Nr.15).

Saistošo noteikumu Nr.15 3.punkts paredzēja, ka Babītes novada pašvaldības (turpmāk - pašvaldība) Sociālo lietu komiteja viena mēneša laikā izskata personu iesniegumus un dokumentus par palīdzības dzīvokļa jautājumu risināšanā (turpmāk - palīdzība) sniegšanu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un saistošajiem noteikumiem Nr.15 un sagatavo vienu no šādiem dokumentiem: 1) atzinumu par palīdzības sniegšanu un dzīvojamās telpas piešķiršanu, par kura apstiprināšanu lemj pašvaldības dome; 2) atzinumu par atteikumu sniegt personai palīdzību, kuru pašvaldības dome pieņem Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

Saistošo noteikumu Nr.15 5.punkts paredzēja, ka pašvaldība ir tiesīga sniegt palīdzību personai, kura vismaz piecus gadus ir deklarējusi savu dzīvesvietu Babītes novada administratīvajā teritorijā un kuras ģimenes īpašumā nav dzīvošanai derīga dzīvojamā māja, dzīvojamā telpa vai cits nekustamais īpašums vairāk kā 10 ha platībā, kā arī pēdējo 10 gadu laikā nav pārdevusi vai kā citādi atsavinājusi un darījuma rezultātā zaudējusi lietošanas tiesības uz attiecīgo nekustamo īpašumu, izņemto saistošo noteikumu 9., 11.4., 11.6., 12.6. un 13.punktā noteiktajos gadījumos.

Saistošo noteikumu Nr.15 11.9.apakšpunkts paredzēja, ka saistošo noteikumu Nr.15 11.3.1.-11.3.3.apakšpunktā minētajām personām ierādāms sociālais dzīvoklis.

Saistošo noteikumu Nr.15 23.punkts paredzēja, ka papildus saistošo noteikumu Nr.15 22.punktā noteiktajam pašvaldības dome vai pašvaldības Sociālo lietu komiteja ir tiesīga pieņemt lēmumu atteikt palīdzību, vienlaikus atceļot arī iepriekš pieņemto atzinumu vai lēmumu par palīdzības sniegšanu, šādos gadījumos: 1) ja persona atsakās no palīdzības, iesniedzot par to attiecīgu iesniegumu; 2) persona sniegusi nepatiesas ziņas par apstākļiem, kuri bijuši par pamatu palīdzības sniegšanai; 3) zuduši apstākļi, kas bijuši par pamatu palīdzības sniegšanai šai personai; 4) persona pēc pašvaldības pieprasījuma nav iesniegusi dokumentus, kas apliecina tiesības saņemt saistošajos noteikumos Nr.15 noteikto palīdzību; 5) personai sniegta palīdzība, bet persona novilcina palīdzības sniegšanas procesu, nepamatoti atsakoties no vismaz trim dzīvojamo telpu īres piedāvājumiem; 6) ja personai pieder cits nekustamais īpašums, no kura var gūt ikmēneša ienākumus; 7) ja darba spējīga persona pirms palīdzības lūgšanas ilgāk kā deviņus mēnešus nestrādā algotu darbu un nav reģistrējusies kā bezdarbnieks Nodarbinātības valsts aģentūrā.

2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - ministrija) saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 45.panta otro daļu izvērtēja saistošo noteikumu Nr.15 tiesiskumu un nosūtīja pašvaldībai 2012.gada 3.septembra atzinumu Nr.17-1e/12343, kurā pamatoja saistošo noteikumu Nr.15, tajā skaitā 3., 5., 23.punkta un 11.9.apakšpunkta, prettiesiskumu, lūdza pašvaldību ņemt vērā ministrijas atzinumā minēto un precizētus saistošos noteikumus Nr.15 nosūtīt ministrijai.

3. Babītes novada dome 2012.gada 26.septembra sēdē pieņēma lēmumu "Par Babītes novada domes 25.07.2012. saistošo noteikumu Nr.15 "Par pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Babītes novadā" precizēšanu" (protokols Nr.12, 27.§), daļēji ņemot vērā ministrijas 2012.gada 3.septembra atzinumā Nr.17-1e/12343 izteiktos iebildumus par saistošajiem noteikumiem Nr.15, tajā skaitā par 3., 5., 23.punktu un 11.9.apakšpunktu.

Babītes novada dome nolēma atstāt negrozītu saistošo noteikumu Nr.15 5.punktā noteikto dzīvesvietas deklarēšanas periodu (vismaz pieci gadi), jo šis nosacījums tika iekļauts saistošajos noteikumos Nr.15 ar mērķi piešķirt priekšrocības tiem Babītes novada iedzīvotājiem, kuri Babītes novadā dzīvo ilgāku laiku, un izvairītos no gadījumiem, kad citu administratīvo teritoriju iedzīvotāji, kuri zaudējuši dzīvojamo platību, apzināti pasliktina savu situāciju, ievācoties dzīvošanai nepiemērotās dzīvojamās platībās, pēc tam lūdzot palīdzību pašvaldībai. Pamatojums ministrijas iebildumu par saistošo noteikumu 3., 23.punktu un 11.9.apakšpunktu neņemšanai vērā lēmumā netika sniegts. Babītes novada dome pieņēma saistošos noteikumus Nr.15 precizētajā redakcijā un atcēla 2012.gada 25.jūlija lēmumu "Par saistošo noteikumu "Par pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Babītes novadā" izdošanu" (protokols Nr.9, 19.§).

Saistošie noteikumi Nr.15 atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 45.panta ceturtajai, piektajai un sestajai daļai ir publicēti pašvaldības laikraksta "Babītes Ziņas" pielikumā 2012.gada 16.oktobrī un stājušies spēkā 2012.gada 17.oktobrī.

Saistošo noteikumu Nr.15 3.punkts paredz, ka pašvaldības Sociālo lietu komiteja viena mēneša laikā izskata personu iesniegumus un dokumentus par palīdzības sniegšanu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un saistošajiem noteikumiem Nr.15 un sagatavo vienu no šādiem dokumentiem: 1) atzinumu par palīdzības sniegšanu un dzīvojamās telpas piešķiršanu, par kuru pašvaldības dome lemj Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā; 2) atzinumu par atteikumu sniegt personai palīdzību, par kuru pašvaldības dome lemj Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

Saistošo noteikumu Nr.15 5.punkts paredz, ka pašvaldība ir tiesīga sniegt palīdzību personai, kura vismaz piecus gadus ir deklarējusi savu dzīvesvietu Babītes novada administratīvajā teritorijā un kuras ģimenes īpašumā nav dzīvošanai derīga dzīvojamā māja, dzīvojamā telpa vai cits nekustamais īpašums vairāk kā 10 ha platībā, kā arī pēdējo 10 gadu laikā nav pārdevusi vai kā citādi atsavinājusi un darījuma rezultātā zaudējusi lietošanas tiesības uz attiecīgo nekustamo īpašumu, izņemto saistošo noteikumu 9., 11.4., 11.6. un 13.punktā noteiktajos gadījumos.

Saistošo noteikumu Nr.15 11.9.apakšpunkts paredz, ka saistošo noteikumu Nr.15 11.3.1.-11.3.3.apakšpunktā minētajām personām var tikt ierādīts sociālais dzīvoklis likumā "Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām" noteiktajā kārtībā.

Saistošo noteikumu Nr.15 23.punkts paredz, ka papildus saistošo noteikumu Nr.15 22.punktā noteiktajam pašvaldības dome vai pašvaldības Sociālo lietu komiteja ir tiesīga pieņemt lēmumu atteikt likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 3.panta 1.punktā noteikto palīdzību, vienlaikus atceļot arī iepriekš pieņemto atzinumu vai lēmumu par palīdzības sniegšanu, šādos gadījumos: 1) ja persona atsakās no palīdzības, iesniedzot par to attiecīgu iesniegumu; 2) persona sniegusi nepatiesas ziņas par apstākļiem, kuri bijuši par pamatu palīdzības sniegšanai; 3) zuduši apstākļi, kas bijuši par pamatu palīdzības sniegšanai šai personai; 4) persona pēc pašvaldības pieprasījuma nav iesniegusi dokumentus, kas apliecina tiesības saņemt saistošajos noteikumos Nr.15 noteikto palīdzību; 5) personai sniegta palīdzība, bet persona novilcina palīdzības sniegšanas procesu, nepamatoti atsakoties no vismaz trim dzīvojamo telpu īres piedāvājumiem; 6) ja personai pieder cits nekustamais īpašums, no kura var gūt ikmēneša ienākumus; 7) ja darba spējīga persona pirms palīdzības lūgšanas ilgāk kā deviņus mēnešus nestrādā algotu darbu un nav reģistrējusies kā bezdarbnieks Nodarbinātības valsts aģentūrā.

4. Ministrija 2012.gada 9.novembra atzinumā Nr.17-1e/14778 atkārtoti izteica iebildumus par saistošajiem noteikumiem Nr.15, tajā skaitā par 3., 5., 23.punktu un 11.9.apakšpunktu, pamatojot to prettiesiskumu, un lūdza pašvaldību nodrošināt saistošo noteikumu Nr.15 atbilstību ārējiem normatīvajiem aktiem ar augstāku juridisko spēku.

Pašvaldība nav izdarījusi grozījumus saistošajos noteikumos Nr.15 atbilstoši ministrijas 2012.gada 9.novembra atzinumā Nr.17-1e/14778 minētajam.

5. Latvijas Valsts prezidenta kanceleja 2013.gada 3.oktobrī nosūtīja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram vēstuli Nr.1905 "Par Babītes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem", kurā informēja, ka, izvērtējot privātpersonas iesniegumu, iepazinās ar saistošajiem noteikumiem Nr.15 un konstatēja to neatbilstību likuma "Par pašvaldībām" un likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" normām, kā arī citiem normatīvajiem aktiem. Īpašu uzmanību Latvijas Valsts prezidenta kanceleja vērsa uz saistošajos noteikumos Nr.15 ietvertajām prettiesiskajām normām, kas paredz ierobežojošus nosacījumus palīdzības dzīvokļa jautājumu sniegšanai. Proti, saistošo noteikumu Nr.15 5.punkts ir pretrunā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 4.panta pirmo daļu, kā arī saistošajos noteikumos Nr.15 ir fragmentāri pārrakstīts likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 14.panta regulējums, kas ir pretrunā Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2.apakšpunktam un sniedz privātpersonām sagrozītu informāciju par likumā "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" noteiktiem palīdzības veidiem. Latvijas Valsts prezidenta kanceleja lūdza vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministru nodrošināt pašvaldības darbības tiesiskumu, kā arī izvērtēt iespēju atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 49.pantam apturēt saistošo noteikumu Nr.15 atsevišķu prettiesisku punktu darbību.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs 2013.gada 24.oktobrī vēstulē Nr.17.18-1e/10136 informēja Babītes novada domes priekšsēdētāju par Latvijas Valsts prezidenta kancelejas 2013.gada 3.oktobra vēstulē Nr.1905 minēto un atkārtoti norādīja uz ministrijas atzinumos par saistošajiem noteikumiem Nr.15 izteiktajiem iebildumiem. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs lūdza Babītes novada domes priekšsēdētāju nekavējoties nodrošināt saistošo noteikumu Nr.15 tiesiskumu.

Pašvaldība 2013.gada 25.novembra vēstulē Nr.2-3/2822 pauda viedokli, ka saistošo noteikumu Nr.15 5.punkts nav pretrunā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 4.panta pirmo daļu, bet ir iekļauts saistošajos noteikumos Nr.15, lai nepieļautu minētās likuma normas ļaunprātīgu izmantošanu un dzīvojamās platības pieprasīšanu Pierīgas novados. Minēto iespējamo ļaunprātību rada pastāvošais normatīvais regulējums, kas pieļauj deklarēt dzīvesvietu jebkurā apstiprinātā adresē.

6. Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 64.panta pirmo daļu, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā - īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Ne likums "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", ne citi ārējie normatīvie akti nenosaka termiņu lēmuma pieņemšanai par palīdzības sniegšanu, līdz ar to, izskatot personas iesniegumu par palīdzības piešķiršanu, ir piemērojama Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtība un termiņi. Saistošo noteikumu Nr.15 3.punkts ir pretrunā Administratīvā procesa likuma 64.panta pirmajai daļai, jo paredz, ka viena mēneša laikā pašvaldības Sociālo lietu komiteja sagatavo atzinumu par iespēju piešķirt palīdzību, savukārt Babītes novada dome pieņem lēmumu (izdod administratīvo aktu) tikai pēc pašvaldības Sociālo lietu komitejas atzinuma saņemšanas. Tādējādi netiek ievērots Administratīvā procesa likuma 64.panta pirmajā daļā noteiktais termiņš.

Saskaņā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 2.pantu palīdzību pašvaldībā var saņemt šajā likumā noteiktās personas, kuras ar pašvaldības domes vai tās deleģētas institūcijas lēmumu atbilstoši šā likuma noteikumiem atzītas par tiesīgām saņemt palīdzību. Atbilstoši minētā likuma 4.panta pirmajai daļai palīdzību personai sniedz tā pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā attiecīgā persona deklarējusi savu dzīvesvietu, izņemot šā likuma 14.panta pirmās daļas 3., 4. un 5.punktā, kā arī šā panta otrajā daļā minēto gadījumu (gadījumi, kad palīdzību sniedz arī citas pašvaldības). Minētā likuma norma ir vispārīgā tiesību norma, kas attiecināma uz likumā turpmāk noteiktās visa veida palīdzības sniegšanu un attiecībā uz kuru pašvaldībai nav deleģējuma noteikt papildus ierobežojumus. Pašvaldībai ir pienākums palīdzību sniegt visām likumā "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" un papildus saistošajos noteikumos Nr.15 noteiktajām personām, kuras dzīvesvietu ir deklarējušas pašvaldības administratīvajā teritorijā (pēc pašvaldības iniciatīvas - arī citām personām), bet pašvaldība nav tiesīga noteikt papildus kritērijus attiecībā uz dzīvesvietas deklarēšanu. Minētais princips, ka palīdzība tiek sniegta pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušām personām, likumā ir nostiprināts ar mērķi nodrošināt palīdzības sniegšanu pēc iespējas visām personām, kam tā ir nepieciešama, tādējādi izslēdzot iespēju, ka varētu būt personas, kam nav iespēju nepieciešamo palīdzību saņemt vispār (nevienā pašvaldībā), kas saskaņā ar palīdzības mērķi un būtību nav pieļaujams. Savukārt pašvaldība, saistošajos noteikumos Nr.15 nosakot papildus nosacījumus attiecībā uz dzīvesvietas deklarēšanu, rada situāciju, ka tai daļai personu, kas noteiktā laika posmā ir deklarējušas vai dažādu iemeslu dēļ ir mainījušas un pārdeklarējušas savu dzīvesvietu, vispār (nevienā pašvaldībā) nav iespēju saņemt tām nepieciešamo un saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem pienākošos palīdzību. Saistošo noteikumu Nr.15 5.punkts paredz arī nosacījumus attiecībā uz personu, kuras vēlas saņemt palīdzību, īpašumā esošo nekustamo īpašumu. Arī šādas prasības neparedz likums "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", izņemot sekojošu gadījumu. Atbilstoši minētā likuma 7.panta piektās daļas 3.punktam pašvaldības dome vai tās deleģēta institūcija saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā var pieņemt lēmumu par atteikumu atzīt personu par tiesīgu saņemt palīdzību, izīrējot pašvaldībai piederošu vai tās nomātu dzīvojamo telpu, ja personas īpašumā ir šā likuma 16.panta trešās daļas noteikumiem atbilstoša dzīvošanai derīga dzīvojamā māja vai dzīvojamā telpa. Tādējādi saistošo noteikumu Nr.15 5.punktā noteiktie kritēriji palīdzības sniegšanai, kas nav noteikti likumā "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", nevar tikt attiecināti uz personām, kam sniedzama palīdzība saskaņā ar likumu "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" un atbilstoši likumā ietvertajam pilnvarojumam izdotos saistošajos noteikumos.

Saskaņā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 3.panta 2.punktu un 8.panta otro daļu viens no palīdzības veidiem ir sociālā dzīvokļa izīrēšana, pašvaldība iekārto palīdzības reģistru katram palīdzības veidam. Atbilstoši minētā likuma 22.pantam sociālos dzīvokļus pašvaldība izīrē likumā "Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām" noteiktajā kārtībā. Likums "Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām" nosaka sociālā dzīvokļa un sociālās dzīvojamās mājas tiesisko statusu, to veidošanas un finansēšanas principus, to personu loku, kuras ir tiesīgas īrēt sociālos dzīvokļus, kā arī kārtību, kādā pašvaldības sniedz sociālo palīdzību, izīrējot sociālos dzīvokļus. Saskaņā ar likuma "Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām" 2.panta pirmo daļu sociālais dzīvoklis ir pašvaldības īpašumā esošs dzīvoklis, kuru izīrē personai (ģimenei), kas, ievērojot šā likuma nosacījumus, atzīta par tiesīgu īrēt šādu dzīvokli, savukārt saskaņā ar 4.panta pirmo daļu sociālā dzīvokļa un sociālās dzīvojamās mājas statusu nosaka vai atceļ attiecīgās pašvaldības dome, pieņemot par to lēmumu. Sociālo dzīvokli, kamēr tam ir noteikts šāds statuss, var piedāvāt īrēt tikai personām, kas atzītas par tiesīgām īrēt sociālo dzīvokli un reģistrētas attiecīgā palīdzības sniegšanas reģistrā, turklāt, sociālo dzīvokli nepiedāvā īrēt personām, kas reģistrētas citos palīdzības sniegšanas reģistros. Personas, kurām ir tiesības īrēt sociālo dzīvokli, nosaka likuma "Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām" 5.panta pirmā daļa, savukārt personu loku, kuras atbilst sociāli mazaizsargāto personu grupas statusam, nosaka Ministru kabineta 2005.gada 11.janvāra noteikumi Nr.32 "Noteikumi par sociāli mazaizsargāto personu grupām". Atbilstoši minētā likuma 5.panta ceturtajai daļai pašvaldība saistošajos noteikumos var noteikt atvieglotus nosacījumus personas (ģimenes) atzīšanai par tiesīgu īrēt sociālo dzīvokli. Vienlaikus likuma "Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām" 6. un 8.pants, 9.panta ceturtā daļa, 10.panta otrā daļa pilnvaro pašvaldības domi noteikt kārtību, kādā personu (ģimeni) atzīst par tiesīgu īrēt sociālo dzīvokli, dokumentu iesniegšanas kārtību, kārtību, kādā personas (ģimenes) tiek reģistrētas kā pretendentes uz sociālā dzīvokļa īri un izslēgtas no reģistra, kārtību un secību, kādā attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā tiek izīrēti sociālie dzīvokļi. Pašvaldībai nav iespējams sniegt palīdzību, izīrējot sociālo dzīvokli, kamēr pašvaldības dome nav pieņēmusi attiecīgus saistošos noteikumus un ietvērusi tajos iepriekš minēto tiesisko regulējumu. Saskaņā ar saistošajos noteikumos Nr.15 lietotajiem terminiem saistošie noteikumi Nr.15 ir attiecināmi tikai uz likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 3.panta 1. un 4.punktā minētajiem palīdzības veidiem, taču ne uz 3.panta 2.punktā minēto palīdzības veidu (sociālā dzīvokļa izīrēšana). Babītes novada dome nav arī pieņēmusi citus saistošos noteikumus, kas regulētu sociālo dzīvokļu izīrēšanas kārtību. Tādējādi saistošo noteikumu Nr.15 11.9.apakšpunkts nav piemērojams.

Saskaņā ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 7.panta piekto daļu pašvaldības dome vai tās deleģēta institūcija saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā var pieņemt lēmumu par atteikumu atzīt personu par tiesīgu saņemt šā likuma 3.panta 1.punktā minēto palīdzību (pašvaldībai piederošās vai tās nomātās dzīvojamās telpas izīrēšana) šādos gadījumos: 1) piecus gadus pēc tam, kad attiecīgā persona devusi piekrišanu privatizēt tās īrēto valsts vai pašvaldības dzīvokli citai personai un noslēgusi ar to vienošanos par dzīvojamās telpas lietošanas tiesību izbeigšanu; 2) piecus gadus pēc tam, kad ar attiecīgās personas piekrišanu tai piederošais dzīvoklis pārdots vai citādi atsavināts un darījuma rezultātā šī persona zaudējusi lietošanas tiesības uz attiecīgo dzīvokli; 3) ja personas īpašumā ir šā likuma 16.panta trešās daļas noteikumiem atbilstoša dzīvošanai derīga dzīvojamā māja vai dzīvojamā telpa. Likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 7.panta sestā daļa pilnvaro pašvaldību saistošajos noteikumos paredzēt arī citus gadījumus, kad pašvaldībai ir tiesības atteikt personai šā likuma 3.panta 1.punktā minēto palīdzību, ja pirms palīdzības lūgšanas persona ar savu rīcību apzināti pasliktinājusi savus dzīvokļa apstākļus. Saistošo noteikumu Nr.15 23.punktā ir noteikti papildus citi gadījumi, kad pašvaldība var atteikt personai piešķirt minēto palīdzību, taču minētie gadījumi neatbilst likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 7.panta sestās daļas nosacījumiem.

7. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta pirmo daļu valsts pārvalde, tai skaitā, pašvaldība ir pakļauta likumam un darbojas normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros. Atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 41.panta otrajai daļai pašvaldības lēmumiem jāatbilst Satversmei, likumiem, kā arī Ministru kabineta noteikumiem. Ievērojot iepriekšminēto tiesisko regulējumu un ministrijas norādītos argumentus, secināms, ka saistošo noteikumu Nr.15 3., 5., 23.punkts un 11.9.apakšpunkts ir pretrunā ar Administratīvā procesa likumā, likumā "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" un likumā "Par sociālajiem dzīvokļiem un sociālajām dzīvojamām mājām" noteikto tiesisko regulējumu.

8. Ņemot vērā augstāk minēto un pamatojoties uz likuma "Par pašvaldībām" 49.panta pirmo daļu, apturu Babītes novada pašvaldības 2012.gada 26.septembra saistošo noteikumu Nr.15 "Par pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Babītes novadā" 3., 5., 23.punkta un 11.9.apakšpunkta darbību.

9. Rīkojumu publicēt oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un nosūtīt Babītes novada domes priekšsēdētājam A.Encem.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra p.i.
ekonomikas ministrs D.Pavļuts

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Babītes novada pašvaldības 2012.gada 26.septembra saistošo noteikumu Nr.15 "Par pašvaldības .. Izdevējs: Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija Veids: rīkojums Numurs: 417Pieņemts: 17.12.2013.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 250, 20.12.2013. OP numurs: 2013/250.68
Saistītie dokumenti
  • Saistītie dokumenti
263220
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"