Satiksmes
ministrijas Civilās aviācijas administrācijas ģenerāldirektora
pavēlē nr.6
1994.gada 9.septembrī
Par nolikumu par gaisa kuģu
nosēšanās laukumiem
1. Saskaņā ar LR likumu "Par aviāciju", 1993.gada
27.oktobrī satiksmes ministra apstiprināto Nolikumu par civilās
aviācijas administrāciju, apstiprinu Nolikumu par civilās
aviācijas gaisa kuģu nosēšanās laukumu izmantošanu un
sertifikāciju (kods:01-CAA/14A-02).
2. Juridiskajai daļai nodrošināt Nolikuma publicēšanu.
3. Nolikums stājas spēkā 1994.gada 15.oktobrī.
Ģenerāldirektors A.Zalmanis
NOLIKUMS
PAR CIVILĀS AVIĀCIJAS GAISA KUĢU NOSĒŠANĀS LAUKUMU IZMANTOŠANU UN
SERTIFIKĀCIJU
Apstiprināts ar
Civilās aviācijas administrācijas ģenerāldirektora
1994.gada 9.septembra pavēli nr.6
Pielietojamība
Šis nolikums ir papildinājums Nolikumam 01-CAA/14A-01 par
civilās aviācijas lidlauku sertifikāciju un ir piemērojams
nosēšanās laukumiem (sk.zemāk), kuri pārsvarā tiek izmantoti
epizodiski speciāliem un vispārējās aviācijas lidojumiem.
Par nosēšanās laukumu var būt jebkurš zemes vai ūdens virsmas
iecirknis, kurš pilnīgi vai daļēji paredzēts gaisa kuģu
pacelšanās, nosēšanās, manevrēšanas un stāvēšanas vajadzībām un
kur pirms gaisa kuģa nosēšanās vai pacelšanās tiek nodrošināts,
ka kustības zona ir brīva un tādā stāvoklī, kas neapdraud gaisa
kuģa lidojumu un trešo personu drošību.
Šī nolikuma mērķis ir panākt, lai tajos gadījumos, kad
nosēšanās laukumus izmanto gaisa kuģi, tur tiktu nodrošināti
apstākļi, kuri nodrošina šiem gaisa kuģiem drošu nosēšanos un
pacelšanos un drošību trešajām personām.
1. Vispārējie
noteikumi
1.1. Latvijas Republikā neviens civilās aviācijas gaisa kuģis
nedrīkst nosēsties vietā, kura nav paredzēta un sertificēta šim
nolūkam, izņemot sekojošus gadījumus:
1) brīva lidojuma gaisa baloni;
2) planieri un deltaplāni;
3) jebkura gaisa kuģa piespiedu nosēšanās*;
4) gaisa kuģi, kuru pilotiem ir Civilās aviācijas
administrācijas (tālāk tekstā - CAA) izsniegta atļauja veikt
nosēšanos šim nolūkam neparedzētā no gaisa izvēlētā vietā.
1.2. Nosēšanās laukumam jāapmierina minimālās prasības
lidojumu drošības jomā, veicot lidojumus pēc vizuālo lidojumu
noteikumiem gaisa kuģiem, kuriem tas piemērots.
________________________
* - piespiedu nosēšanās - gaisa kuģa nosēšanās, kad tehniskas
kļūmes vai cita iemesla dēļ turpināt lidojumu nav iespējams.
2. Nosēšanās
laukuma sertifikāta iegūšana
2.1. Nosēšanās laukuma sertifikātu izsniedz CAA.
2.2. Sertifikāta pretendents iesniedz CAA:
2.2.1. pieteikumu (sk. pielikumu);
2.2.2. sekojošus datus par nosēšanās laukumu:
1) laukuma atrašanās vieta un laukuma centra koordinātes;
2) laukuma, skrejceļa izmēri;
3) skrejceļa un citu virsmu segumi;
4) laukuma un tā zonas īpatnības;
5) telekomunikācijas;
6) iespējas nodrošināt ar meteo un citu informāciju;
7) papildu pakalpojumi;
8) izziņa par saskaņošanu ar LGS;
9) nosēšanās laukuma atbildīgā persona un tās pienākumi;
10) zemes īpašnieka rakstiska piekrišana nosēšanās laukuma
izmantošanai lidojumiem (ja pieteikuma iesniedzējs nav šīs
teritorijas īpašnieks);
11) maksājumu par pakalpojumiem apmēri, to pamatojums;
2.2.3. kvīti par sertifikācijas maksas samaksu.
Piezīme. Par sertifikāta pretendentu (īpašnieku) var būt
jebkura juridiska vai fiziska persona, kura ir nosēšanās laukuma
īpašniece vai saņēmusi nosēšanās laukuma īpašnieka rakstisku
piekrišanu izmantot nosēšanās laukumu.
2.3. CAA izskata pieteikumu divu nedēļu laikā no iesniegšanas
dienas. Sertifikāta izsniegšanas atteikuma gadījumā CAA rakstiski
paziņo pretendentam atteikuma iemeslus.
2.4. Ja CAA nolemj atļaut ekspluatēt nosēšanās laukumu,
pretendentam tiek izsniegts nosēšanās laukuma sertifikāts.
2.5. Nosēšanās laukuma sertifikāts var būt beztermiņa, ja CAA
neuzskata par vajadzīgu noteikt sertifikātam derīguma
termiņu.
3. Sertifikāta
īpašnieka pienākumi
3.1. Pēc iepriekšēja pieprasījuma nodrošināt, ka noteiktā
laikā nosēšanās laukuma kustības zona ir brīva un tādā stāvoklī,
kas nodrošina to izmantojošo gaisa kuģu un trešo personu
drošību.
3.2. Ja sertifikāta īpašnieks konstatē, ka nosēšanās laukumā
nevar noteiktā laikā tikt nodrošinātas punktā 3.1.minētās
prasības, viņš veic nepieciešamos pasākumus, lai savlaicīgi
brīdinātu pieprasītāju un aizliedz izmantot nosēšanās
laukumu.
3.3. Ja sertifikāta īpašnieks konstatē nosēšanās laukumā
apstākļus vai bojājumus, kuru rezultātā tā izmantošana nav
iespējama ilgāk par vienu mēnesi, viņam par to jāziņo CAA.
4. CAA ir
tiesības
4.1. Veikt nosēšanās laukuma inspekciju.
4.2. Anulēt nosēšanās laukuma sertifikātu vai apturēt tā
darbību sekojošos gadījumos:
1) ja sertifikāta īpašnieks nepilda šī nolikuma
3.1.-3.3.pp.prasības;
2) pēc sertifikāta īpašnieka iesnieguma.
Piezīme. Sertifikāta atjaunošanas kārtība pēc tā anulēšanas ir
analoģiska jauna sertifikāta iegūšanas kārtībai. Sertifikāta
darbība tiek atjaunota, kad CAA ir pārliecinājusies, ka ir
novērsti trūkumi, kuru dēļ sertifikāta darbība ir apturēta.
5. Nosēšanās
laukumu izmantošana starptautiskiem lidojumiem
Lai nosēšanās laukumu varētu izmantot gaisa kuģi, kuri ielido
Latvijas Republikā no ārzemēm vai aizlido no Latvijas Republikas,
katrā atsevišķā gadījumā sertifikāta īpašniekam ir jāveic
sekojošais:
1) jānodrošina robežkontroles, muitas dienesta, imigrācijas
dienesta un veterinārā dienesta pakalpojumi, gaisa kuģim
atlidojot vai aizlidojot, savlaicīgi vienojoties ar minētajiem
dienestiem;
2) savlaicīgi jāsaņem atļauja CAA;
3) savlaicīgi jāinformē v/u "Latvijas gaisa
satiksme" par gaidāmo lidojumu.
Procedūru, kā tiek pildītas augšminētās prasības, izstrādā
nosēšanās laukuma sertifikāta īpašnieks.
Pielikums
SERTIFIKĀTA PIETEIKUMS
Lūdzu izsniegt nosēšanās laukuma sertifikātu:
Nosēšanās laukuma nosaukums
Nosēšanās laukuma koordinātes, MK
Nosēšanās laukuma īpašnieks
Sertifikāta pretendents
Esmu iepazinies ar Nolikumu par civilās aviācijas gaisa kuģu
nosēšanās laukumu izmantošanu un sertifikāciju.
199.___ gada _________________ ______________________
/iesniedzēja paraksts/
Pielikumā: Nolikuma 2.2.2.punktā
minētie dati par nosēšanās laukumu.