Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.248

Rīgā 2004.gada 6.aprīlī (prot. Nr.19, 42.§)

Kārtība, kādā iesniedzama informācija par interaktīvo spēļu organizēšanas programmām, drošības pasākumiem un fizisko personu datu aizsardzības pasākumiem

Izdoti saskaņā ar likuma "Par izlozēm un azartspēlēm" 52.panta pirmo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā iesniedzama informācija par programmām, kas izmantotas interaktīvo spēļu organizēšanā, biļešu pārdošanā un likmju pieņemšanā, izmantojot telekomunikācijas, kā arī par drošības pasākumiem un fizisko personu datu aizsardzības pasākumiem.

2. Lai organizētu izlozes, azartspēļu automātu spēles, ruletes, kāršu, kauliņu spēles, bingo, totalizatoru, derības un veiksmes spēles pa tālruni vai pārdotu izlozes biļetes, vai pieņemtu likmes totalizatoram vai derībām, izmantojot telekomunikācijas, izložu vai azartspēļu organizators izmanto sistēmu, kura sastāv no spēles programmas, datora vai vairākiem savstarpēji saistītiem datoriem, to programmnodrošinājuma, kā arī citām ierīcēm, kas nepieciešamas spēles programmas darbības nodrošināšanai (turpmāk - spēļu organizēšanas sistēma).

3. Noteikumu prasības neattiecas uz izlozes biļešu pārdošanas vietās izmantojamām ierīcēm - biļešu pārdošanas termināļiem.

II. Informācija par programmām

4. Izlozes vai azartspēles organizētājs iesniedz Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijā (turpmāk - inspekcija) spēļu organizēšanas sistēmas aprakstu, norādot tās iekārtas un programmas, no kurām tā sastāv, un veidu, kādā šīs iekārtas un programmas savstarpēji iedarbojas, lai organizētu interaktīvo spēli, pārdotu izlozes biļetes vai pieņemtu likmes totalizatoram vai derībām, izmantojot telekomunikācijas.

5. Azartspēļu automātu spēles, ruletes, kāršu, kauliņu spēles, bingo, totalizatora un derību organizētājs iesniedz inspekcijā laboratorijas atzinumu par spēļu organizēšanas sistēmas testēšanas rezultātiem, spēļu organizēšanas sistēmas lietošanas pamācību vai citu līdzīgu dokumentu, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. un 18.punktā minētajām prasībām.

6. Veiksmes spēles pa tālruni organizētājs iesniedz inspekcijā spēļu organizēšanas sistēmas lietošanas pamācību vai citu līdzīgu dokumentu, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11., 12. un 13.punktā minētajām prasībām.

7. Izlozes organizētājs iesniedz inspekcijā spēļu organizēšanas sistēmas lietošanas pamācību vai citu līdzīgu dokumentu, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11., 12. un 13.punktā minētajām prasībām.

8. Iesniedzot tādas spēļu organizēšanas sistēmas aprakstu, kura tiek izmantota, lai pārdotu izlozes biļetes, izmantojot telekomunikācijas, izlozes organizētājs tajā iekļauj informāciju, kas apliecina, ka attiecīgā spēļu organizēšanas sistēma atbilst šo noteikumu 11.punktā minētajām prasībām.

9. Spēļu organizēšanas sistēmu vai tās sastāvdaļas drīkst mainīt, ja saņemta attiecīga inspekcijas atļauja. Lēmumu par atļaujas piešķiršanu vai tās atteikumu inspekcija pieņem 30 darbdienu laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas.

10. Ja izlozes vai azartspēles organizētājs vēlas veikt izmaiņas spēļu organizēšanas sistēmā, tas šajos noteikumos minētajā kārtībā rakstiski informē inspekciju, norādot, kādas izmaiņas plānots veikt un kā tas ietekmēs spēļu organizēšanas sistēmas darbību.

III. Fizisko personu datu aizsardzība un drošības pasākumi

11. Spēļu organizēšanas sistēmā glabājas informācija par pēdējos piecos gados spēlētājiem izmaksātajiem laimestiem, kuru vērtība pārsniedz 500 latu.

12. Spēļu organizēšanas sistēma darbojas pēc nejaušības principa un atbilst šādām prasībām:

12.1. interaktīvās spēles rezultātu varbūtības veidojas atbilstoši nejaušības metodēm;

12.2. interaktīvās spēles rezultātu nevar paredzēt, tas ir, ar aprēķinu palīdzību nav iespējams paredzēt nākamo skaitļu vai simbolu kombināciju (pat tad, ja ir zināmas iepriekš izkritušās kombinācijas, to aprēķināšanas algoritms vai skaitļošanas aparatūra, kas aprēķina nākamās skaitļu vai simbolu kombinācijas).

13. Interaktīvās spēles rezultāts un spēlētāja laimests nav atkarīgs no:

13.1. spēlētāja izmantotā centrālā procesora, datora atmiņas, cietā diska apjoma vai citām datora vai citas interaktīvo spēļu spēlēšanā izmantojamās iekārtas daļām;

13.2. joslas platuma, izmantotā pieslēguma, bitu kļūdu intensitātes vai citiem sakaru kanālu raksturojošiem lielumiem, kurus spēlētājs izmanto, lai nodrošinātu sakarus starp spēļu organizēšanas sistēmu un savu datoru vai citu interaktīvo spēļu spēlēšanai izmantojamu iekārtu.

14. Spēļu organizēšanas sistēmā vismaz piecus gadus glabājas informācija par visām individuāli spēlētajām interaktīvajām spēlēm, tai skaitā šāda informācija:

14.1. ziņas par spēlētāju - vārds, uzvārds, personas kods;

14.2. interaktīvās spēles uzsākšanas laiks;

14.3. spēlētājam piešķirtā konta stāvoklis interaktīvās spēles sākumā;

14.4. interaktīvās spēles laikā no spēlētājam piešķirtā konta iemaksātās likmes, norādot to iemaksas laiku;

14.5. spēlētāja spēlētās interaktīvās spēles statuss (piemēram, pašlaik notiekoša, beigusies);

14.6. interaktīvās spēles rezultāts, norādot rezultāta iestāšanās laiku;

14.7. interaktīvās spēles beigšanas laiks;

14.8. summa, kuru spēlētājs ir laimējis vai zaudējis;

14.9. spēlētājam piešķirtā konta stāvoklis interaktīvās spēles beigās.

15. Spēlētājam piešķirto kontu, kas netiek izmantots, aizsargā no nelikumīgas piekļūšanas tam vai naudas noņemšanas no tā.

16. Informāciju par spēlētājiem piešķirtajiem kontiem glabā tā, lai pēc sistēmas pilnīgas darbnespējas to varētu atjaunot.

17. Šifrētā vai slēptā formā glabā šādu informāciju par spēlētāju:

17.1. informācija par spēlētāja kontu kredītiestādē, no kura spēlētājs iemaksā likmes dalībai interaktīvajā spēlē;

17.2. tās spēlētāja debetkartes vai kredītkartes numurs, kura tiek izmantota, lai iemaksātu likmes dalībai interaktīvajā spēlē;

17.3. tās spēlētāja debetkartes vai kredītkartes derīguma termiņš, kura tiek izmantota, lai iemaksātu likmes dalībai interaktīvajā spēlē;

17.4. atbilde uz kontroljautājumu, lai noskaidrotu spēlētāja identitāti.

18. Neatgriezeniski šifrētā formā glabā spēlētāja kredītiestādes konta personiskās informācijas numurus (PIN) un lietotāja autentifikāciju apliecinošo informāciju (paroli), ja spēlētājs to ir darījis zināmu interaktīvo spēļu organizētājam.

Ministru prezidents I.Emsis

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

 

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 23.aprīli.

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā iesniedzama informācija par interaktīvo spēļu organizēšanas programmām, drošības .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 248Pieņemts: 06.04.2004.Stājas spēkā: 23.04.2004.Zaudē spēku: 20.10.2006.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 63, 22.04.2004.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
87389
23.04.2004
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"