Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Talsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 19

Talsos 2021. gada 26. augustā (prot. Nr. 6, 68. p., lēmums Nr. 133)
Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas
5. punktu, 43. panta trešo daļu un likuma
"Par kultūras pieminekļu aizsardzību" 24. panta otro daļu
I. VISPĀRĪGIE JAUTĀJUMI

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Talsu novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir līdzfinansējumu, līdzfinansējuma apmēru un piešķiršanas nosacījumus Talsu novadā esošo valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu – Talsu pilsētas vēsturiskā centra, Sabiles pilsētas vēsturiskā centra, Valdemārpils pilsētas vēsturiskā centra, Košraga un Sīkraga ciemu pilsētbūvniecības pieminekļu vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai, kuras ir pieejamas sabiedrības apskatei īpašnieka (valdītāja) noteiktajā kārtībā.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. Būvgaldniecības izstrādājums – šo noteikumu izpratnē: vēsturisko ēku koka logi un durvis, kāpnes, tai skaitā to komplektā ietilpstošie elementi: aplodas, virslogi, sandriki, slēģi, reliņi, pakāpienu un kāpņu nožogojuma detaļas un citi, kas saglabājušies no ēkas būvniecības laika vai raksturo laiku, kad ēka ir tapusi.

2.2. Būvgaldniecības izstrādājuma komplekts – viena loga vai vienu durvju elementi, kāpņu elementi, kas veido kompozicionālu un funkcionālu veselumu.

2.3. Vēsturiska ēka – šo noteikumu izpratnē: pilsētbūvniecības pieminekļa teritorijā esoša ēka, kas būvēta ne vēlāk par 1945. gadu un pilnībā vai daļēji saglabājusies no būvniecības laika vai raksturo laiku, kad ēka ir tapusi.

3. Noteikumu mērķis ir nodrošināt Talsu, Sabiles un Valdemārpils pilsētu vēsturisko centru apbūves autentiskuma saglabāšanu, veicinot arhitektoniski kvalitatīvas vides saglabāšanu un atjaunošanu sabiedrības interesēs.

II. LĪDZFINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS NOSACĪJUMI

4. Uz šajos noteikumos noteikto Pašvaldības līdzfinansējumu var pretendēt valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu "Talsu pilsētas vēsturiskais centrs", "Sabiles pilsētas vēsturiskais centrs" un "Valdemārpils pilsētas vēsturiskais centrs" Košraga un Sīkraga ciemu pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošās sabiedrības apskatei pieejamās vēsturiskās ēkas, ja:

4.1. ēkas fasādei ir nepieciešama restaurācija, priekšroku dodot vēsturiski un arhitektoniski vērtīgai apbūvei;

4.2. ēkas fasādē esošie stilistiski un vēsturiski unikāli būvgaldniecības izstrādājumi ir sliktā tehniskā stāvoklī un ir apdraudēta šo izstrādājumu turpmākā pastāvēšana;

4.3. ēku jumta segumam ir nepieciešama restaurācija, priekšroku dodot vēsturiski arhitektoniski vērtīgai apbūvei;

4.4. nepieciešams nodrošināt neatbilstošu būvgaldniecības izstrādājumu nomaiņu pret ēkas būvniecības periodam atbilstošiem izstrādājumiem;

4.5. ēku nesošajām konstrukcijām ir nepieciešama restaurācija, priekšroku dodot vēsturiski arhitektoniski vērtīgai apbūvei, Pašvaldības līdzfinansējums netiek piešķirts tādu ēku restaurācijai, kur nav saglabājies vismaz viens no ēkas konstruktīvajiem elementiem;

4.6. nepieciešama ēku fasādes vēsturisko detaļu, funkcionālas un/vai dekoratīvas būves, rotājumu u.c. elementu restaurācija vai jauna uzstādīšana, priekšroku dodot vēsturiski arhitektoniski vērtīgai apbūvei;

4.7. ja būvei ir konstatētas patvaļīgas būvniecības pazīmes, t.i., nesošo, nenesošo būvelementu, fasāžu elementu (jumta segumu, dekoratīvo elementu, logu, durvju, u.tml.) iebūve, kurai nav būvniecības dokumentācija un kura veikta neatbilstoši Talsu novada teritorijas apbūves noteikumiem, būvniecības dokumentācijā obligāti jāiekļauj un, pirmkārt, jāveic patvaļīgas būvniecības seku likvidēšana.

5. Vēsturiskas fasādes būvgaldniecības izstrādājuma komplektā, kas pretendē uz Pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanu restaurācijai, var ietilpt detaļas, kas nav autentiskas, piemēram, eņģes, rokturi un tamlīdzīgi, taču izstrādājums kopumā ir vērtējams kā vēsturisks. Šādā gadījumā jāparedz neatbilstošo detaļu nomaiņa pret vēsturiski un stilistiski atbilstošām detaļām.

6. Vēsturisko izstrādājumu restaurācija jāparedz, maksimāli saglabājot oriģinālo izstrādājuma substanci, apstrādājot vai papildinot to ar atveseļojošiem un funkcijas spēju uzlabojošiem materiāliem, nepazeminot izstrādājuma kultūrvēsturisko vērtību.

7. Pašvaldības līdzfinansējuma saņēmējiem līdzfinansējuma piešķiršanas līgumā noteiktajā kārtībā jānodrošina objekta pieejamība sabiedrības apskatei.

8. Līdzfinansējumu piešķir Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

9. Projekta pieteikumu līdzfinansējuma saņemšanai saskaņā ar šiem noteikumiem vienām un tām pašām īstenotajām atbalstāmajām darbībām var iesniegt ne biežāk kā reizi 10 (desmit) gados.

III. PAŠVALDĪBAS KOMPETENCE

10. Projektu pieteikumu vērtēšanu atbilstoši šo noteikumu prasībām veic ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota projektu pieteikumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija).

11. Komisija var pieaicināt konsultantus, kuri pieteikumu izvērtēšanā piedalās ar padomdevēja tiesībām.

12. Pēc komisijas lēmuma par projekta apstiprināšanu pieņemšanas, komisija sagatavo lēmuma projektu un projektu pieteikumus virza tālākai to apstiprināšanai Talsu novada domē (turpmāk – Dome).

13. Pēc Domes lēmuma pieņemšanas par projekta līdzfinansēšanu, Pašvaldība ar projekta pieteikuma iesniedzēju slēdz līgumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.

IV. PROJEKTU PIETEIKUMU ATLASES IZSLUDINĀŠANA

14. Projektu pieteikumu atlasi izsludina šādā kārtībā:

14.1. saskaņā ar noteikumiem Pašvaldība sagatavo līdzfinansējuma konkursa nolikumu un apstiprina Domē;

14.2. paziņojumu par projekta pieteikumu iesniegšanu Pašvaldība publicē internetā pašvaldības tīmekļvietnē www.talsunovads.lv, kā arī ievieto Pašvaldības informatīvajā izdevumā "Talsu Novada Ziņas".

15. Paziņojumā par projektu pieteikumu iesniegšanu norāda:

15.1. projektu iesniegšanas beigu termiņu, kas nav īsāks par 1 (vienu) mēnesi no paziņojuma publicēšanas datuma;

15.2. maksimālo pieejamo finansējuma apjomu vienam projektam;

15.3. par projektu pieteikumu konkursa atbildīgo amatpersonu.

16. Projektu pieteikumu atlasi izsludina Pašvaldība vienu reizi gadā. Pieteikuma izvērtēšana notiek konkursa kārtībā saskaņā ar noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem un 2. pielikumā noteiktajiem kvalitatīvajiem rādītājiem. Ja pēc projektu pieteikumu izvērtēšanas un līdzfinansējumu līgumu noslēgšanas Pašvaldības budžetā ir šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu atlikums, projektu pieteikumu atlasi var izsludināt atkārtoti.

V. PRASĪBAS PROJEKTA PIETEIKUMA IESNIEDZĒJAM

17. Projekta pieteikuma iesniedzējs ir fiziska vai juridiska persona (izņemot publisko tiesību juridiskā persona vai atvasināta publiska persona), kura ir objekta īpašnieks un pilnībā nokārtojis saistības ar Pašvaldību:

17.1. pilnībā ir veikta normatīvajos aktos noteikto nodokļu nomaksa/nav nekustamā īpašuma nodokļa parāds par tā īpašumā esošo nekustamo īpašumu, kas atrodas Talsu novadā. Nodokļu parādu esamība tiek pārbaudīta brīdī, kad projekta iesniedzējs tiek vērtēts pēc administratīvās atbilstības vērtēšanas kritērijiem;

17.2. nav pasludināts maksātnespējas process (izņemot gadījumu, kad maksātnespējas procesā tiek piemērota sanācija vai cits līdzīga veida pasākumu kopums, kas vērsts uz parādnieka iespējamā bankrota novēršanu un maksātspējas atjaunošanu), apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība, uzsākta tiesvedība par tā bankrotu vai tas tiek likvidēts;

17.3. pēdējā gada laikā nav konstatētas nelikumīgas būvniecības pazīmes/nav veikta Talsu novada teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos neatļauta ēku pārveidošana.

18. Dzīvojamajai mājai, kura ir sadalīta dzīvokļu īpašumos, projekta iesniedzējs ir attiecīgās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopība.

19. Kopīpašumā esošas ēkas projekta iesniedzēji ir visi attiecīgās ēkas īpašnieki.

19. Kopīpašumā esošas ēkas projekta iesniedzēji ir visi attiecīgās ēkas īpašnieki.

VI. PROJEKTA PIETEIKUMA IESNIEGŠANAS KĀRTĪBA UN IESNIEDZAMIE DOKUMENTI

20. Projekta iesniedzējs vienas izsludinātās projektu atlases ietvaros var iesniegt tikai vienu projekta pieteikumu. Lai pieteiktos līdzfinansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs ne vēlāk kā līdz paziņojumā par projekta iesniegšanu norādītajam beigu termiņam Pašvaldībā iesniedz projekta pieteikumu, kas sastāv no:

20.1. projekta pieteikuma veidlapas, ko aizpilda atbilstoši noteikumu 1. pielikumam "Projekta pieteikuma veidlapa";

20.2. pilnvarojuma, ja projekta pieteikumu neiesniedz īpašnieks;

20.3. objekta kopskata, fasāžu, jumta seguma, objekta detaļu vai izstrādājumu krāsainas fotofiksācijas, kas atspoguļo risināmo problēmu;

20.4. Talsu novada Būvvaldē un Nacionālajā kultūras mantojuma pārvaldē apstiprinātas dokumentācijas (būvprojekts, apliecinājuma karte, paskaidrojuma raksts, krāsu pase) vai apliecinājuma par dokumentu iesniegšanu iepriekšminētajās institūcijās;

20.5. izstrādātas paredzēto darbu izmaksu tāmes saskaņā ar Latvijas būvnormatīvu LBN 501-17 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība";

20.6. citiem materiāliem (izpētes materiāli, vēsturiskas foto fiksācijas u.c.).

21. Ja projekta iesniedzējs ir dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopība, projekta iesniegumam pievieno atbilstoši normatīvajiem tiesību aktiem dzīvokļa īpašuma jomā pieņemtu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu, kurā dzīvokļu īpašnieki ir:

21.1. vienojušies par objekta restaurāciju un konservāciju;

21.2. vienojušies par objekta restaurācijas un konservācijas plānotajām izmaksām;

21.3. vienojušies par kārtību, kādā objekts pēc tā restaurācijas un konservācijas būs pieejams sabiedrības apskatei;

21.4. pilnvarojuši personu, kura ir tiesīga iesniegt projekta pieteikumu un slēgt līgumu ar Pašvaldību par līdzfinansējuma piešķiršanu, kā arī veikt citas ar līdzfinansējuma saņemšanu saistītās darbības.

22. Ja projekta pieteikumu iesniedz par kopīpašumā esošu ēku, projekta iesniegumu paraksta visi īpašnieki vai īpašnieku pilnvarotā persona.

23. Ja uz Pašvaldības līdzfinansējumu pretendē ēkas īpašnieks – saimnieciskās darbības veicējs, un tas pretendē uz atbalstu, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, konkursa pieteikumā norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas identifikācijas numuru vai iesniedz tās izdruku (pdf formātā), kā noteikts Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" 21. punktā.

24. Elektroniski parakstītu projekta pieteikumu ar pielikumiem nosūta uz elektroniskā pasta adresi pasts@talsi.lv ar norādi "Projekta pieteikums līdzfinansējuma saņemšanai" vai iesniedz, izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portāla www.latvija.lv e-pakalpojuma formu "Iesniegums iestādei" (autentificējoties portālā), vai iesniedz papīra formā Pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā, Kareivju ielā 7, Talsos.

25. Projekta pieteikumu paraksta projekta iesniedzējs vai tā pilnvarotā persona, pievienojot attiecīgu pilnvarojuma dokumentu.

26. Ja projekta pieteikuma iesniedzējs ir juridiska persona, projekta pieteikumu paraksta tās amatpersona ar paraksta tiesībām vai tās pilnvarotā persona, pievienojot pilnvarojumu apliecinošu dokumentu. Ja projekta pieteikuma iesniedzējs ir daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas kopība, projekta pieteikumu paraksta noteikumu 21.4. punktā norādītā persona. Ja projekta iesniedzējs ir kopīpašumā esošas ēkas īpašnieki, projekta pieteikumu paraksta visi īpašnieki.

VII. ATTIECINĀMĀS UN NEATTIECINĀMĀS IZMAKSAS, LĪDZFINANSĒJUMA APMĒRS

27. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir nepieciešamas projekta īstenošanai un tās ir paredzētas apstiprinātajā projekta pieteikumā.

28. Par attiecināmām izmaksām uzskata:

28.1. objekta vai tā daļas restaurācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādes un autoruzraudzības izmaksas;

28.2. objekta vai tā daļas konservācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādes un autoruzraudzības izmaksas;

28.3. objekta fasādes restaurācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta izstrādes un autoruzraudzības izmaksas;

28.4. objekta būvgaldniecības izstrādājumu kultūrvēsturiskās inventarizācijas sagatavošanas izmaksas;

28.5. objekta vai tā daļas restaurācijas būvdarbu izmaksas;

28.6. objekta vai tā daļas konservācijas būvdarbu izmaksas;

28.7. objekta vai tā daļas restaurācijai nepieciešamo materiālu un izstrādājumu iegādes izmaksas;

28.8. objekta būvgaldniecības izstrādājumu restaurācijas izmaksas vai būvgaldniecības izstrādājumu, kas ir analogi vēsturiskajai, zinātniskajai un mākslinieciskajai vērtībai, iegādes, piegādes un uzstādīšanas izmaksas;

28.9. objekta fasādes vēsturisko detaļu, rotājumu u.c. elementu restaurācijas vai jaunu uzstādīšanas izmaksas;

28.10. nodokļu un nodevu maksājumus, kas tieši saistīti ar līdzfinansēto projektu, ja projekta iesniedzējs tos nevar atgūt, ievērojot normatīvajos tiesību aktos par nodokļiem un nodevām noteikto kārtību;

28.11. objekta vai tā daļas nesošo konstrukciju restaurācijas būvdarbu izmaksas;

28.12. būvdarbu autoruzraudzības, arheoloģijas uzraudzības u.tml. pakalpojumu izmaksas;

28.13. būvuzraudzības veikšanas izmaksas, ja būvuzraudzību veic Pašvaldības izvēlēts būvuzraugs;

28.14. aprīkojuma iegāde, kas tieši saistīta ar objekta kā kultūras pieminekļa saglabāšanu un drošību, un tiek iebūvēta vai izmantota tikai šajā objektā ilgtermiņā un aprīkojums atbilst pamatlīdzekļa definīcijai;

28.15. speciālā aprīkojuma nomas izmaksas darbu veikšanai (pacēlājs, sastatnes u.tml.);

28.16. inženierkomunikāciju remonta darbu izmaksas, kas tieši saistītas ar objekta būvdarbiem tā restaurācijai vai konservācijai;

28.17. transporta līdzekļu nomas vai transporta pakalpojuma izdevumi, degvielas izmaksas, kas tieši saistītas ar objekta būvdarbiem tā restaurācijai vai konservācijai.

29. Par neattiecināmām izmaksām uzskata:

29.1. izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu, tajā skaitā konsultāciju un citi pakalpojumi, būvatļaujas saņemšanas izmaksas;

29.2. projekta administrēšanas izmaksas;

29.3. samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu, procentu maksājumus, soda procentus, maksājumus par naudas pārskaitījumiem, komisijas naudu, zaudējumus sakarā ar valūtas maiņu un citus tiešos vai netiešos finansiālos izdevumus;

29.4. būvuzraudzības veikšanas izmaksas, ja būvuzraudzību veic projekta iesniedzēja izvēlēts būvuzraugs;

29.5. izmaksas, kas radušās pirms noteikumu 13. punktā minētā līdzfinansējuma līguma noslēgšanas;

29.6. iespējamo objekta vai tā daļas restaurācijas un konservācijas būvniecības ieceres dokumenta izstrādes vai tam pielīdzināma dokumenta izstrādes, autoruzraudzības izmaksu un būvdarbu izmaksu sadārdzinājumu;

29.7. iespējamo objekta būvgaldniecības izstrādājumu kultūrvēsturiskās inventarizācijas sagatavošanas un būvgaldniecības izstrādājumu restaurācijas vai būvgaldniecības izstrādājumu, kas ir analogi vēsturiskajai, zinātniskajai un mākslinieciskajai vērtībai, iegādes, piegādes un uzstādīšanas izmaksu sadārdzinājumu;

29.8. izmaksas, kas nav noteiktas kā attiecināmas.

30. Pašvaldība piešķir līdzfinansējumu ne vairāk kā 10000 (desmit tūkstoši) euro viena konkursa projekta īstenošanai.

31. Pašvaldības apstiprinātā līdzfinansējuma summa tiek ieskaitīta pieteicējam pēc izstrādātā konkursa projekta īstenošanas pabeigšanas, finanšu atskaites par veiktajiem darbiem, t.sk. darījumu un maksājumu apliecinošu dokumentu iesniegšanas, apliecinājuma par būvdarbu pabeigšanu un būvdarbu dokumentācijas iesniegšanas saskaņā ar Būvniecības likumā noteikto.

32. Konkursā atbalstāmo un līdzfinansējamo konkursa projektu skaits atkarīgs no pieejamā finansējuma apjoma.

33. Līdzfinansējumu piešķir šādā apmērā:

33.1. objekta vai tā daļas restaurācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādei un autoruzraudzībai – 60 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 2000 (divi tūkstoši) euro;

33.2. objekta vai tā daļas konservācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādei un autoruzraudzībai – 30 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 200 (divi simti) euro;

33.3. objekta fasādes restaurācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādei un autoruzraudzībai – 30 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 1000 (viens tūkstotis) euro;

33.4. objekta būvgaldniecības izstrādājumu kultūrvēsturiskās inventarizācijas sagatavošanai – 50 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 200 (divi simti) euro;

33.5. objekta vai tā daļas restaurācijas būvdarbiem – 60 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 10000 (desmit tūkstoši) euro;

33.6. objekta vai tā daļas konservācijas būvdarbiem – 60 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 2000 (divi tūkstoši) euro;

33.7. objekta fasādes restaurācijas būvdarbiem – 60 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 10000 (desmit tūkstoši) euro;

33.8. objekta būvgaldniecības izstrādājumu restaurācijai vai analogu būvgaldniecības izstrādājumu vēsturiskajai, zinātniskajai un mākslinieciskajai vērtībai iegādei, piegādei un uzstādīšanai – 60 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 5000 (pieci tūkstoši) euro;

33.9. ēku fasādes vēsturisko detaļu, rotājumu u.c. elementu restaurācijai vai jaunu uzstādīšanai – 60 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 5000 (pieci tūkstoši) euro;

33.10. objekta vai tā daļas nesošo konstrukciju restaurācijas būvdarbiem – 60 procentu apmērā, bet ne vairāk kā 10000 (desmit tūkstoši) euro.

34. Uz līdzfinansējumu projekta īstenošanai nevar pretendēt, ja par projekta līdzfinansētajām attiecināmajām izmaksām iepriekšējo 10 (desmit) gadu laikā ir saņemts finansējums no valsts, pašvaldības, Eiropas Savienības fondu, citiem ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem vai citiem finanšu instrumentiem.

VIII. PROJEKTU PIETEIKUMU VĒRTĒŠANA

35. Projekta pieteikumu vērtēšanu pēc projekta iesniegšanas beigu termiņa veic komisija.

36. Komisija projekta pieteikumus pārbauda un vērtē to iesniegšanas secībā.

37. Projekta pieteikumu pārbaudīšanu un vērtēšanu veic secīgi šādā kārtībā:

37.1. pārbauda projekta pieteikumu atbilstību administratīvajiem kritērijiem;

37.2. pārbauda projekta pieteikumu atbilstību kvalitatīvajiem rādītājiem atbilstoši 2. pielikumam.

38. Komisija, izvērtējot projekta pieteikuma atbilstību administratīvajiem kritērijiem, pārbauda, vai:

38.1. projekta pieteikums aizpildīts atbilstoši noteikumu 1. pielikumam "Projekta pieteikuma veidlapa";

38.2. projekta pieteikumā iekļautais objekts atrodas valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu "Talsu pilsētas vēsturiskais centrs" (3. pielikums), "Sabiles pilsētas vēsturiskais centrs" (4. pielikums), "Valdemārpils pilsētas vēsturiskais centrs" (5. pielikums) teritorijā;

38.3. projekts iesniegts noteiktajā termiņā;

38.4. iesniegts pilnvarojums, ja pieteikumu neiesniedz īpašnieks;

38.5. projekta pieteikums satur visus noteikumu 20. punktā un, ja nepieciešams, arī 21. punktā minētos dokumentus;

38.6. projekta iesniegums noformēts, ievērojot noteikumu 23., 24., 25., 26. punkta prasības.

39. Ja komisija konstatē, ka projekta pieteikums neatbilst administratīvajiem kritērijiem, tā var pieņemt lēmumu par projekta pieteikuma noraidīšanu un projekta pieteikuma vērtēšanu neturpināt. Komisija, veicot projekta pieteikuma vērtēšanu pēc administratīvajiem kritērijiem, ir tiesīga pieprasīt projekta iesniedzējam iesniegt papildu informāciju vai precizējumus.

40. Komisija, izvērtējot projekta pieteikuma iesniedzēju, pārbauda, vai projekta pieteikuma iesniedzējs atbilst noteikumu 17. punkta prasībām. Lai pārliecinātos par projekta pieteikuma iesniedzēja atbilstību noteikumu 17. punkta prasībām, komisija informāciju iegūst Pašvaldībai pieejamās datu bāzēs. Ja informācija, kas iegūta datu bāzēs, ir nepilnīga vai neatbilst projekta pieteikuma iesniedzēja iesniegtajai informācijai, komisijai ir pienākums pieprasīt projekta iesniedzējam iesniegt papildu informāciju.

41. Ja komisija konstatē, ka projekta iesniedzējs neatbilst noteikumos izvirzītajām prasībām, tā var pieņemt lēmumu par projekta pieteikuma noraidīšanu un projekta pieteikuma vērtēšanu neturpināt.

42. Komisija, izvērtējot projekta pieteikumā iekļauto izmaksu pamatotību, pārbauda, vai:

42.1. projekta iesniedzējs ir pieprasījis līdzfinansējumu noteikumu 28. punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām;

42.2. projekta iesniedzēja pieprasītais līdzfinansējuma apmērs nepārsniedz noteikumu 30. un 33. punktā noteikto līdzfinansējuma apmēru;

42.3. izmaksu aprēķins atbilst vidējām tirgus izmaksām.

43. Ja komisijai rodas šaubas par attiecināmo izmaksu aprēķina atbilstību vidējām tirgus izmaksām, tā var pieprasīt projekta iesniedzējam sniegt paskaidrojumu vai citu papildu informāciju, kas pamato izmaksu aprēķinu. Ja izmaksu aprēķina atbilstība vidējām tirgus izmaksām netiek pierādīta, komisija var Pašvaldības piešķiramā līdzfinansējuma apmēru samazināt.

44. Projektu pieteikumus, kuri izturējuši atbilstības pārbaudi, katrs komisijas loceklis vērtē individuāli, piešķirot punktus atbilstoši noteikumu 2. pielikumam "Projektu pieteikumu kvalitatīvo rādītāju novērtēšanas anketa".

45. Kvalitatīvie rādītāji:

45.1. objekts ir valsts nozīmes kultūras piemineklis;

45.2. objekta restaurācijas/konservācijas darbi ir neatliekami, un tie nodrošinās objekta pastāvēšanu ilgtermiņā;

45.3. objekta pilsētbūvnieciskā nozīme un vērtība, oriģinālsubstances un autentiskuma saglabāšanas pakāpe;

45.4. objekta datējums (pierādīts dokumentāli);

45.5. objekta detaļu oriģinālās dekoratīvās apdares vērtība;

45.6. paredzēto darbu veids;

45.7. Pašvaldības budžeta līdzekļu piešķiršana veicina papildus finansējuma piesaistes iespējas, kā arī veicina papildu aktivitāšu īstenošanu objekta saglabāšanā;

45.8. izstrādāta būvniecības ieceres dokumentācija un saņemts Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atbalsts;

45.9. objekta konservācijas, restaurācijas plāns (brīvā formā).

46. Pēc projektu pieteikumu novērtēšanas, komisija sakārto projektu pieteikumus pēc piešķirto punktu skaita.

47. Komisija piešķir līdzfinansējumu pieejamā Pašvaldības budžeta finansējuma apmēra ietvaros, dodot priekšroku projektu iesniegumiem, kuri saņēmuši lielāko punktu skaitu.

48. Lēmumu par projekta apstiprināšanu, komisija pieņem saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Regula).

49. Attiecībā uz projektu pieteikumiem, komisija pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

49.1. apstiprina projekta pieteikumu un piešķir līdzfinansējumu;

49.2. apstiprina projekta pieteikumu ar nosacījumu un piešķir līdzfinansējumu;

49.3. noraida projekta pieteikumu.

50. Domes lēmumu nosūta projekta pieteikuma iesniedzējam atbilstoši Paziņošanas likumam.

IX. DE MINIMIS ATBALSTA SAŅEMŠANAS NOSACĪJUMI

51. Pašvaldības līdzfinansējuma saņēmējiem, kuri konkrēto objektu vai tā daļu izmanto saimnieciskās darbības veikšanai, atbalstu, kas kvalificējams kā valsts atbalsts, pasākuma ietvaros proporcionāli īpašuma vai kopīpašuma daļai sniedz saskaņā ar Regulu.

52. Piesakoties Pašvaldības līdzfinansējumam, līdzfinansējuma saņēmējam, kas minēts noteikumu 51. punktā, ir tiesības arī norādīt, ka proporcionāli īpašuma vai kopīpašuma daļai pasākuma izmaksas tiek segtas no citiem privātiem līdzekļiem bez valsts atbalsta, proporcionāli samazinot Pašvaldības līdzfinansējuma daļu.

53. Lemjot par līdzfinansējuma piešķiršanu valsts atbalsta veidā, komisija ievēro šādus nosacījumus:

53.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Regulas 1. panta 1. punktā minētos nozares un darbības ierobežojumus;

53.2. pirms lēmuma pieņemšanas par projekta apstiprināšanu komisija pārbauda, vai saimnieciskās darbības veicējam valsts atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Regulas 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Saimnieciskās darbības veicējs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums atbilst Regulas 2. panta 2. punktā noteiktajai "viena vienota uzņēmuma" definīcijai;

53.3. de minimis atbalstu piešķir, ja saimnieciskās darbības veicējam nav pasludināts maksātnespējas process, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, nav uzsākta bankrota procedūra, nav piemērota sanācija vai mierizlīgums, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai apturēta un/vai tas neatbilst valsts tiesību aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;

54. Ievērojot Regulas 5. panta 1. un 2. punkta nosacījumus, šo saistošo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Regulas 3. panta 2. punktā noteiktajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā, atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā;

55. Ja saimnieciskās darbības veicējs darbojas vienlaicīgi vairākās nozarēs, tostarp Regulas 1. panta 1. punktā minētajās nozarēs, vai veic turpat minētas darbības, saimnieciskās darbības veicējs nodrošina šo nozaru vai darbību, vai to izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Regulas 1. panta 2. punktu.

56. Līdzfinansējumu uzskaita saskaņā ar normatīviem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.

57. Pašvaldība un līdzfinansējuma saņēmējs uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu atbilstoši Regulas 6. panta 4. punktam.

X. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMS

58. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu atzīt par spēku zaudējušiem Talsu novada domes 2017. gada 31. augusta saistošos noteikumus Nr. 22 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā".

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
1. pielikums
saistošajiem noteikumiem Nr. 19
"Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu
teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā"
PROJEKTA PIETEIKUMA VEIDLAPA
Informācija par projekta pieteikuma iesniedzēju
Projekta iesniedzējs
(atzīmē vienu atbilstošāko)
fiziska persona

juridiska persona

kopīpašnieki

dzīvokļu īpašnieku kopība

  
Aizpilda, ja projekta pieteikuma iesniedzējs ir fiziska persona
Vārds, uzvārds 
Personas kods 
Deklarētā dzīvesvieta 
Korespondences adrese 
Kontaktinformācija saziņai (telefona numurs, e-pasts) 
  
Aizpilda, ja projekta pieteikuma iesniedzējs ir juridiska persona
Nosaukums 
Vienotais reģistrācijas numurs 
Juridiskā adrese 
Korespondences adrese 
PVN maksātājs (norādīt "jā" vai "nē") 
Kontaktinformācija saziņai (telefona numurs, e-pasts) 
Pārstāvja vārds, uzvārds 
Pārstāvības pamats (statūti, pilnvarojums, cits) 
De minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas identifikācijas numurs 
  
Aizpilda, ja projekta pieteikuma iesniedzēji ir kopīpašnieki (neattiecas uz dzīvokļu īpašnieku kopību)
Visu kopīpašnieku vārdi, uzvārdi, personas kods (fiziskām personām) vai nosaukumi un vienotais reģistrācijas numurs (juridiskām personām) 
Norāda personu, kas pārstāvēs kopīpašniekus 
Pārstāvja vārds, uzvārds (fiziskām personām) vai nosaukums (juridiskām personām) 
Pārstāvja personas kods (fiziskām personām) vai vienotais reģistrācijas numurs (juridiskām personām) 
Pārstāvja deklarētā dzīvesvieta (fiziskām personām) vai juridiskā adrese (juridiskām personām) 
Pārstāvja korespondences adrese 
Kontaktinformācija saziņai (telefona numurs, e-pasts) 
  
Aizpilda, ja projekta pieteikuma iesniedzējs ir daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas īpašnieku kopība*
Dzīvojamās mājas adrese 
Dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma pieņemšanas datums 
Dzīvokļu īpašnieku skaits, kas atbalsta objekta restaurāciju/konservāciju pret kopējo dzīvokļu īpašnieku skaitu
(norāda kā attiecību kā x/y, kur x – dzīvokļu īpašnieku skaits, kuri atbalsta objekta restaurāciju/konservāciju; y – kopējais dzīvokļu īpašnieku skaits)
 
Norāda personu, kas pārstāvēs dzīvokļu īpašnieku kopību 
Pārstāvja vārds, uzvārds (fiziskām personām) vai nosaukums (juridiskām personām) 
Pārstāvja personas kods (fiziskām personām) vai vienotais reģistrācijas numurs (juridiskām personām) 
Pārstāvja deklarētā dzīvesvieta (fiziskām personām) vai juridiskā adrese (juridiskām personām) 
Pārstāvja korespondences adrese 
Kontaktinformācija saziņai (telefona numurs, e-pasts) 
* Dzīvokļu īpašnieku kopība ir pārvaldes institūcija dzīvojamā mājā, kas sadalīta dzīvokļu īpašumos.
 
Informācija par restaurējamo/konservējamo Objektu
(brīvā formā sniedz informāciju, kas zināma par Objektu)

 

 

 

Vai objektam vai tā daļai ir kultūras pieminekļa statuss (norāda tiesisko pamatu un datumu) 
Iepriekš veiktie objekta restaurācijas/konservācijas darbi
(norāda informāciju par veiktajiem darbu veidiem, to raksturojums)
 
  
Informācija par kārtību, kādā objekts būs pieejams sabiedrības apskatei
(brīvā formā aizpilda projekta iesniedzējs un saskaņo ar paziņojumā par projektu iesniegumu iesniegšanu norādīto personu)

 

 

 

 
Projekta izmaksas un tā ieviešana
(aizpilda projekta iesniedzējs un saskaņo ar paziņojumā par projektu iesniegumu iesniegšanu norādīto personu)
Plānotais projekta īstenošanas laiks (norāda pilnos mēnešos) 
Projekta izmaksu aprēķinsProjekta iesniedzēja finansējumsPašvaldības līdzfinansējumsKopā
Projekta kopējās izmaksas   
Projekta attiecināmās izmaksas   
Objekta vai tā daļas restaurācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādes un autoruzraudzības izmaksas
(ne vairāk kā 60% un 2000 euro)
   
Objekta vai tā daļas konservācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādes un autoruzraudzības izmaksas
(ne vairāk kā 30% un 200 euro)
   
Objekta fasādes restaurācijas būvniecības ieceres dokumenta vai tam pielīdzināma dokumenta (tai skaitā kultūrvēsturiskās izpētes un inventarizācijas) izstrādes un autoruzraudzības izmaksas
(ne vairāk kā 30% un 1000 euro)
   
Objekta būvgaldniecības izstrādājumu kultūrvēsturiskās inventarizācijas sagatavošanas izmaksas
(ne vairāk kā 50% un 200 euro)
   
Objekta vai tā daļas restaurācijas būvdarbu izmaksas
(ne vairāk kā 60% un 10000 euro)
   
Objekta vai tā daļas konservācijas būvdarbu izmaksas
(ne vairāk kā 60% un 2000 euro)
   
Objekta fasādes restaurācijas būvdarbu izmaksas
(ne vairāk kā 60% un 10000 euro)
   
Objekta būvgaldniecības izstrādājumu restaurācijas izmaksas vai analogu būvgaldniecības izstrādājumu vēsturiskajai, zinātniskajai un mākslinieciskajai vērtībai iegādes, piegādes un uzstādīšanas izmaksas
(ne vairāk kā 60% un 5000 euro)
   
Objekta ēku fasādes vēsturisko detaļu, rotājumu u.c. elementu restaurācijas vai jaunu uzstādīšanas izmaksas
(ne vairāk kā 60%, un 5000 euro)
   
Objekta vai tā daļas nesošo konstrukciju restaurācijas būvdarbu izmaksas (ne vairāk kā 60% un 10000 euro)   

Ar šo es, projekta iesniedzējs / projekta iesniedzēja pilnvarotā persona ______________ _______________ apliecinu, ka visa projekta iesnieguma veidlapā norādītā informācija ir patiesa, esmu iepazinies ar Talsu novada domes 20___. gada ___________ saistošajiem noteikumiem Nr._______ "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā" un tajos ietvertās tiesības un pienākumi man ir saprotami.

_____________________ (paraksts)

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
2. pielikums
saistošajiem noteikumiem Nr. 19
"Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu
teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā"
PROJEKTU PIETEIKUMU KVALITATĪVO RĀDĪTĀJU NOVĒRTĒŠANAS ANKETA

Kritērijs

Vērtēšanas

sistēma – punktu skala

1.Objekts ir valsts nozīmes kultūras piemineklis: 
Objekts vai tā daļa ir valsts nozīmes kultūras piemineklis

3

Objekts atrodas valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa "Talsu pilsētas vēsturiskais centrs", "Sabiles pilsētas vēsturiskais centrs", "Valdemārpils pilsētas vēsturiskais centrs" teritorijā, bet objekts nav valsts nozīmes kultūras piemineklis

1

 

Maksimāli iespējamais punktu skaits

3

2.Objekta restaurācijas/konservācijas darbi ir neatliekami, un tie nodrošinās objekta pastāvēšanu ilgtermiņā: 
Objekta konservācijas/restaurācijas darbi ir neatliekami, un tie nodrošinās objekta pastāvēšanu ilgtermiņā

4

Objekta konservācijas/restaurācijas darbi nav neatliekami, bet tie nodrošinās objekta pastāvēšanu ilgtermiņā

3

Objekta konservācijas/restaurācijas darbi nav neatliekami, bet objekts būtiski uzlabo pilsētvides estētisko kvalitāti

2

Objekta konservācijas/restaurācijas darbi nav neatliekami, ir saistīti ar objekta funkciju uzlabošanu

1

 Maksimāli iespējamais punktu skaits

4

3.Objekta pilsētbūvnieciskā nozīme un vērtība, oriģinālsubstances un autentiskuma saglabāšanas pakāpe: 
Ēka saglabājusies oriģinālā izskatā un detaļu komplektācijā

4

Ēkai nelieli pārveidojumi (daļēji mainīti logi, pārkrāsota fasāde, labots jumta segums, nelieli apdares zudumi)

3

Pārveidota ēka (mainīts vai daļēji mainīts apšuvums, daļēji mainīta sienu, jumta konstrukcija, mainīti logi, durvis)

2

Ēka zaudējusi oriģinālo izskatu (ļoti lieli zudumi, mainīta sienu, jumta konstrukcija, mūsdienīga fasāžu apdare, jumta segums, logi, durvis)

1

 Maksimāli iespējamais punktu skaits

 

4

4.Objekta datējums (pierādīts dokumentāli): 
Līdz 1881. gadam

4

1881.–1900.

3

1901.–1917.

2

1918.–1945.

1

 

Maksimāli iespējamais punktu skaits

4

5.Objekta detaļu oriģinālās dekoratīvās apdares vērtība: 
Ēka ar bagātīgu dekoratīvo apdari

2

Ēka ar minimālu dekoratīvo apdari

1

 Maksimāli iespējamais punktu skaits

 

2

6.Paredzēto darbu veids: 
Kompleksa objekta vai tā daļas restaurācija, objekta vai tā daļas nesošo konstrukciju restaurācija

5

Būvgaldniecības izstrādājumu restaurācija

4

Objekta fasādes restaurācijas darbi

3

Būvgaldniecības izstrādājumu, kas ir analogi vēsturiskajai, zinātniskajai un mākslinieciskajai vērtībai, uzstādīšana; ēku fasādes vēsturisko detaļu, rotājumu u.c. elementu restaurācija vai jaunu uzstādīšana

2

Objekta vai tā daļas konservācijas darbi

1

 Maksimāli iespējamais punktu skaits

 

5

7.Pašvaldības budžeta līdzekļu piešķiršana veicina papildus finansējuma piesaistes iespējas, kā arī veicina papildu aktivitāšu īstenošanu objekta saglabāšanā:

 

Pašvaldības budžeta līdzekļu piešķiršana veicina papildus finansējuma piesaistes iespējas, kā arī veicina papildu aktivitāšu īstenošanu objekta saglabāšanā

3

Pašvaldības budžeta līdzekļu piešķiršana veicina papildus finansējuma piesaistes iespējas

2

Pašvaldības budžeta līdzekļu piešķiršana neveicina papildus finansējuma piesaistes iespējas, kā arī neveicina papildu aktivitāšu īstenošanu objekta saglabāšanā

1

 Maksimāli iespējamais punktu skaits

 

3

8.Izstrādāta būvniecības ieceres dokumentācija un saņemts Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atbalsts:

 

Izstrādāta būvniecības ieceres dokumentācija un saņemts Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atbalsts

2

Būvniecības ieceres dokumentācija iesniegta saskaņošanai Talsu novada būvvaldē un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijā

1

Nav izstrādāta būvniecības ieceres dokumentācija un saņemts Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atbalsts

0

 Maksimāli iespējamais punktu skaits

 

2

9.Objekta konservācijas/restaurācijas plāns: 
Izstrādāts

1

Nav izstrādāts

0

 Maksimāli iespējamais punktu skaits

1

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
3. pielikums
saistošajiem noteikumiem Nr. 19
"Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu
teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā"

 

 

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
4. pielikums
saistošajiem noteikumiem Nr. 19
"Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu
teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā"

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
5. pielikums
saistošajiem noteikumiem Nr. 19
"Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu
teritorijās esošo ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā"

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
Saistošo noteikumu Nr. 19 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā"
paskaidrojuma raksts

Sadaļas nosaukums

Sadaļas paskaidrojums

1. Projekta nepieciešamības pamatojumsLai veicinātu Talsu novada domes 2017. gada 31. augusta lēmuma Nr. 359 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā" īstenošanu, ir nepieciešama grozījumu veikšana Talsu novada domes 2017. gada 31. augusta saistošajos noteikumos Nr. 22 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā". Tā kā grozījumu apjoms pārsniedz pusi no spēkā esošo noteikumu normu apjoma, jāsagatavo jaunu noteikumu projekts. Saistošie noteikumi sagatavoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43. panta trešo daļu un likuma "Par kultūras pieminekļu aizsardzību" 24. panta otro daļu.

Saskaņā ar saistošajiem noteikumiem īstenoti trīs projektu konkursi. Īstenojot konkursu un līdzfinansējuma piešķiršanu, konstatētas vairākas nepilnības, kas apgrūtina projektu pieteikumu izvērtēšanu un to īstenošanu – nepilnīgas prasības, kas detalizējamas; nepietiekams finansējuma apjoms, kas apgrūtina lielāka apjoma darbu veikšanu un līdz ar to arī objekta nodošanu ekspluatācijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

Saistošo noteikumu Nr. 22 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai Talsu novadā" mērķis ir atbalstīt un veicināt Talsu novadā esošo valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu vēsturisko ēku restaurāciju un konservāciju, tā veicinot apbūves autentiskuma saglabāšanu, arhitektoniski kvalitatīvas vides saglabāšanu un atjaunošanu sabiedrības interesēs.

2. Īss projekta satura izklāstsSaistošo noteikumu projekts papildināts ar vispārīgo noteikumu prasības kārtību, kādā Talsu novada pašvaldība piešķir līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās esošo vēsturisko ēku restaurācijai un konservācijai:

– prasības projektu pieteikumu iesniedzējiem;

– projektu pieteikuma iesniegšanas kārtība;

– sadaļa par attiecināmām un neattiecināmām izmaksām, līdzfinansējuma apmēru;

– projekta pieteikuma veidlapa un kvalitatīvo rādītāju novērtēšanas anketa.

3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetuSaistošajos noteikumos noteiktās kārtības izpildei Talsu novada pašvaldība katru gadu gadskārtējā pašvaldības budžetā plāno līdzekļus, kas nepieciešami pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijā esošajām vēsturiskajām ēkām –restaurācijai un konservācijai. Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams papildu finansējums.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijāRestaurējot un konservējot valsts pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijā esošās vēsturiskās ēkas, uzlabojas pilsētu vides kvalitāte kopumā, vienlaicīgi radot pozitīvu iespaidu uz uzņēmējdarbības vidi, īpaši tūrisma infrastruktūras, kultūras un komercpakalpojumu sfēras attīstību.
5. Informācija par administratīvajām procedūrāmSaistošie noteikumi tiks nosūtīti atzinuma sniegšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai. Pēc pozitīva atzinuma saņemšanas tie tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", arī pašvaldības informatīvajā izdevumā "Talsu Novada Ziņas" un Talsu novada pašvaldības tīmekļvietnē www.talsunovads.lv .
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonāmSaistošo noteikumu izstrādes procesā netika iesaistīti sabiedrības pārstāvji.
Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Talsu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 19Pieņemts: 26.08.2021.Stājas spēkā: 08.10.2021.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 194, 07.10.2021. OP numurs: 2021/194.25
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
326605
08.10.2021
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"