Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.247

Rīgā 2015.gada 12.maijā (prot. Nr.23 2.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Rustēnu ielas sarkanajās līnijās, Rīgā

1. Ministru kabinets (adrese - Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Kompānija Avotiņi" (vienotais reģistrācijas Nr. 40003077493) iesniegto privatizācijas ierosinājumu, kas reģistrēts valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" (turpmāk - Privatizācijas aģentūra) lietvedībā 2000. gada 7. jūnijā ar Nr. 1.33/4388-3430.

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Kompānija Avotiņi" (turpmāk - kapitālsabiedrība) ierosina privatizēt zemi zem tai piederošā ēku (būvju) īpašuma Katlakalna ielā 10 (pēc 2001. gada 7. decembra - Katlakalna ielā 11  l), Rīgā.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. nekustamais īpašums (kadastra Nr. 0100 121 0240) sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 121 0451) 240 m2 platībā, bez adreses (Rustēnu ielas sarkano līniju robežās), Rīgā (turpmāk - apbūvētais zemesgabals). Apbūvētais zemesgabals 2014. gada 14. aprīlī ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000532378 uz valsts vārda Privatizācijas aģentūras personā;

3.2. saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem uz apbūvētā zemesgabala atrodas daļa no noliktavas (būves kadastra apzīmējums 0100 121 0808 006) un nojume (būves kadastra apzīmējums 0100 121 0808 010), kas ietilpst ēku (būvju) nekustamajā īpašumā (kadastra Nr. 0100 121 2651) Rustēnu ielā 1, Rīgā (turpmāk - būvju nekustamais īpašums);

3.3. saskaņā ar Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījuma Nr. 100000532378 informāciju apbūvētais zemesgabals visā tā platībā atrodas Rustēnu ielas sarkanajās līnijās;

3.4. būvju nekustamais īpašums 2003. gada 10. jūlijā ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 9718 uz kapitālsabiedrības vārda. Saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 64. panta pirmo daļu pirmpirkuma tiesības uz apbūvēto zemesgabalu ir kapitālsabiedrībai kā būvju nekustamā īpašuma īpašniekam;

3.5. atbilstoši Rīgas teritorijas plānojuma 2006.-2018. gadam (Rīgas domes 2005. gada 20. decembra saistošie noteikumi Nr. 34 "Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi") 15. pielikumam "Teritorijas plānotā (atļautā) izmantošana" apbūvētais zemesgabals atrodas ielu teritorijā, ko atbilstoši 17. pielikumam "Galvenās aizsargjoslas un citi zemesgabalu izmantošanas aprobežojumi" ierobežo Rustēnu ielas (atzara) sarkanās līnijas;

3.6. saskaņā ar Rīgas domes 2012. gada 15. maija lēmumu Nr. 4667 "Par lūgumu nodot bez atlīdzības Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā uz valsts vārda valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" personā zemesgrāmatā reģistrējamo zemesgabalu (kadastra apzīmējums 01001210451)" atzīts, ka apbūvētais zemesgabals, kas visā platībā atrodas Rustēnu ielas sarkanajās līnijās, ir nepieciešams likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 2. punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju nodrošināšanai - pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanai un sanitārās tīrības nodrošināšanai (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana), un nolemts lūgt Ministru kabinetu nodot apbūvēto zemesgabalu Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā;

3.7. ja apbūvētais zemesgabals tiks privatizēts, Rīgas pilsētas pašvaldībai tas būs jāatpērk no attiecīgās privātpersonas, lai pašvaldība varētu īstenot Rustēnu ielas būvprojekta izstrādi un izbūvi, radot pašvaldības iedzīvotājiem ērtu un drošu infrastruktūru. Tādā gadījumā pašvaldībai tiks radīti papildu izdevumi, kas var tikt kvalificēti kā pašvaldības finanšu resursu izšķērdēšana, jo pastāv iespēja pašvaldībai apbūvēto zemesgabalu iegūt bez maksas. Minētie izdevumi pašvaldībai var tikt novērsti, ja apbūvētais zemesgabals tiek nodots pašvaldībai bez atlīdzības. Vienlaikus tiek novērsts administratīvais slogs kā valsts pārvaldei, tā privātpersonām, kas rastos, ja tiktu īstenota apbūvētā zemesgabala atsavināšanas procedūra sabiedrības vajadzībām.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 7. panta otro daļu Privatizācijas aģentūra nedrīkst nodot privatizācijai apbūvētu zemesgabalu, par kuru Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu, ka zemesgabals saglabājams valsts īpašumā, jo tas ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu. Ministru kabineta lēmumā norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai attiecīgais zemesgabals nepieciešams.

5. Pamatojoties uz šā rīkojuma 4. punktu un Valsts pārvaldes iekārtas likuma 7. panta pirmo daļu un 37. panta pirmo daļu, Ministru kabinets pārņem Privatizācijas aģentūras funkcijas lemt par apbūvētā zemesgabala nodošanu privatizācijai vai atteikumu nodot to privatizācijai.

6. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 16. panta pirmo daļu valsts vai pašvaldības īpašuma objekti, izņemot šā likuma 15. pantā minētos, kā arī apbūvēti un neapbūvēti zemesgabali, par kuriem līdz šā likuma 5. panta pirmajā daļā minētajam datumam ir saņemts privatizācijas ierosinājums, bet Ministru kabinets vai pašvaldības dome atbilstoši šā likuma 6. panta trešajai daļai pieņem pamatotu lēmumu par privatizācijas ierosinājuma noraidīšanu, turpmāk nav privatizējami saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju", bet var tikt nodoti atsavināšanai saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likumu ne agrāk kā trīs gadus pēc tam, kad pieņemts lēmums par privatizācijas ierosinājuma noraidīšanu, izņemot Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 16. panta trešajā daļā minētos gadījumus.

Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 16. panta trešās daļas 3. punktu 16. panta pirmajā daļā noteikto termiņu nepiemēro, ja Ministru kabinets vai pašvaldības dome atbilstoši šā likuma 6. panta trešajai daļai pieņem pamatotu lēmumu par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, apbūvēta vai neapbūvēta zemesgabala privatizācijas ierosinājuma noraidīšanu, jo attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai un tāpēc tiks nodots bez atlīdzības attiecīgi valsts vai pašvaldības īpašumā.

7. Ikvienas personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu valsts interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. pantā minētajiem valsts pārvaldes principiem valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs, īstenojot valsts pārvaldes funkcijas. Līdz ar to saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 13. pantu un 66. panta pirmās daļas 4. punktu ir jāvērtē, vai labums, ko sabiedrība iegūst, ja tiek atteikts nodot privatizācijai apbūvēto zemesgabalu, ir lielāks nekā privatizācijas ierosinātāja tiesisko interešu ierobežojums.

Saglabājot apbūvēto zemesgabalu valsts īpašumā un nododot to Rīgas pilsētas pašvaldībai, tiek ievērots samērīguma princips un tiek sasniegts sabiedrības interesēm atbilstošs mērķis. Pašvaldībai nebūs tiesisku šķēršļu izmantot apbūvēto zemesgabalu Rustēnu ielas būvprojekta izstrādei un izbūvei, tādējādi radot ērtu un drošu infrastruktūru pašvaldības iedzīvotājiem. Tātad pastāv leģitīmas sabiedrības intereses, kas ir prioritāras attiecībā pret atsevišķu privātpersonu (privatizācijas subjektu) interesēm. Līdz ar to ir secināms, ka sabiedrības ieguvums ir lielāks, nekā privātpersonu tiesību vai tiesisko interešu ierobežojums un apbūvētais zemesgabals ir saglabājams valsts īpašumā, lai to nodotu bez atlīdzības Rīgas pilsētas pašvaldībai likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 2. punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai - pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanai un sanitārās tīrības nodrošināšanai (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana).

8. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 7. panta otro daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6. pantu, 7. panta pirmo daļu, 9. pantu, 10. panta trešo un ceturto daļu un 37. panta pirmo daļu un Administratīvā procesa likuma 13. pantu un 66. panta pirmās daļas 4. punktu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai apbūvēto zemesgabalu.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Rustēnu ielas sarkanajās līnijās, Rīgā Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 247Pieņemts: 12.05.2015.Stājas spēkā: 18.05.2015.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 94, 15.05.2015. OP numurs: 2015/94.5
Saistītie dokumenti
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
274024
18.05.2015
85
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"