Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Vienošanās starp Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Zviedrijas Bruņotajiem spēkiem par Saab 340 Atvērto debesu novērošanas gaisa kuģa (OS-100) nodrošināšanu Atvērto debesu līguma ietvaros

IEVADS

Latvijas Nacionālie bruņotie spēki un Zviedrijas Bruņotie spēki, kopā saukti par Pusēm;

Ņemot vērā, ka Latvijas Republika un Zviedrijas Karaliste ir 1992.gada 24.martā parakstītā Atvērto debesu līguma Dalībvalstis;

Vēloties sadarboties novērošanas un treniņa lidojumu jomā, kā arī attiecībā uz gaisa transportu Atvērto debesu līguma ietvaros;

Ir vienojušās par sekojošo:

1. pants

MĒRĶIS

Šī vienošanās regulē Zviedrijas Bruņoto spēku Saab 340 Atvērto debesu novērošanas gaisa kuģa (OS-100) nodrošināšanu Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām Atvērto debesu līguma ietvaros.

2. pants

DEFINĪCIJAS

Šīs vienošanās ietvaros:

(2.1) "OS-100" nozīmē zviedru Saab 340 gaisa kuģi, kas aprīkots ar sensoriem un sertificēts saskaņā ar Atvērto debesu līguma noteikumiem, un tiek izmantots kā novērošanas gaisa kuģis;

(2.2) "Atvērto debesu darbība" nozīmē jebkuru ar lidojumu saistītu darbību, veicinot Latvijas Republikas Atvērto debesu tiesību un pienākumu īstenošanu;

(2.3) "GSTP/AD" nozīmē Zviedrijas Bruņoto spēku Atvērto debesu Gaisa spēku Taktisko pavēlniecību, kuras uzdevums ir veikt Zviedrijas Atvērto debesu darbības;

(2.4) "ADKK" nozīmē Atvērto debesu konsultatīvo komisiju, ko dibinājušas Dalībvalstis, lai veicinātu Atvērto debesu mērķu sasniegšanu un nodrošinātu apstākļus Atvērto debesu līguma noteikumu īstenošanai;

(2.5) "ADKK 1. lēmums " nozīmē pamatu maksājumam par DEL (degviela, eļļa un lubrikanti), pārtiku, izmitināšanu, fotofilmām un to attīstīšanu, ko apstiprinājušas Atvērto debesu līguma dalībvalstis;

(2.6) "Apkalpe" nozīmē zviedru personālu, kas darbina un apkalpo OS-100;

(2.7) "Misijas komanda" nozīmē Latvijas Nacionālo bruņoto spēku personālu, kas ir atbildīgs par Latvijas Republikas Atvērto debesu darbību.

3. pants

ATVĒRTO DEBESU DARBĪBU PROCEDŪRA

(3.1) Atvērto debesu lidojumus veic saskaņā ar Atvērto debesu līgumu, ieskaitot attiecīgos ADKK lēmumus un piemērojamos nacionālos un starptautiskos tiesību aktus un procedūras.

(3.2) Misijas komanda tiek apmācīta un kvalificēta šim uzdevumam saskaņā ar OS-100 (SOP OS-100) Standarta ekspluatācijas procedūru, kā noteikuši Zviedrijas Bruņoto spēku GSTP/AD.

(3.3) Latvijas Nacionālie bruņotie spēki atbild par visu nepieciešamo dokumentu nodrošināšanu OS-100 kapteinim, ieskaitot, bet neaprobežojoties ar Latvijas Nacionālo bruņoto spēku personāla pasēm un vīzām, potēšanas pasēm. GSTP/AD var pārbaudīt šos dokumentus.

(3.4) OS-100 kapteinis atbild par visiem jautājumiem, kas saistīti ar tehnisko lidojumu un gaisa kuģa un tā pasažieru drošību. Latvijas Nacionālo bruņoto spēku galvenais lidojuma pārstāvis (misijas vadītājs) atbild par Atvērto debesu darbībām misijas laikā.

4. pants

REZERVĒŠANAS PROCEDŪRA

(4.1) Latvijas Nacionālie bruņotie spēki un Zviedrijas Bruņotie spēki tiekas abpusēji norunātā laikā gada ceturtajā ceturksnī, lai apspriestu nākamā gada programmu. Plānotais lidojumu grafiks 2005. gadam ir A pielikumā.

(4.2) Kopīgi atbalstītu Atvērto debesu darbību GSTP/AD apstiprina rakstiski atbilstošā laikā pirms darbības norises.

(4.3) Latvijas Nacionālo bruņoto spēku projekta virsnieks katrai darbībai tiekas ar zviedru lidojuma apkalpi atbilstošā laikā pirms darbības, lai saskaņotu misijas prasības.

(4.4) Kvotas lidojumiem ir augstāka prioritāte pār treniņa lidojumiem vai divpusējiem novērošanas lidojumiem. Rezervēts treniņa lidojums vai divpusējs novērošanas lidojums var tikt atcelts, ja cita dalībvalsts rezervē OS-100 kvotas lidojumam uz to pašu laika periodu.

(4.5) Ja treniņa lidojums vai divpusējs novērošanas lidojums tiek atcelts saskaņā ar 4.4. punktu, Zviedrijas bruņotie spēki nevar tikt uzskatīti par atbildīgiem par izmaksām vai neērtībām, kas varētu rasties Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.

5. pants

TRANSPORTA IZMAKSAS

(5.1.) OS-100 transporta izmaksas aprēķina no un uz Malmes aviobāzi Zviedrijā, par pamatu ņemot nolidotās stundas par iepriekš noteikto OS-100 maksu stundā un faktiskās ekspluatācijas izmaksas par lidojumu.

(5.2.) Izcenojumu eiro nosaka katra nomas gadījuma pirmajā dienā. Izcenojums par lidojuma stundu tiek noteikts, par pamatu ņemot vidējās materiālu un apkopes izmaksas. Izcenojums ietver arī samaksu par Zviedrijas Bruņoto spēku personālu, kas nepieciešams gaisa kuģa apkalpošanai. Izcenojums par 2005. gadu ir noteikts 18800 SEK.

(5.3.) Zviedrijas Bruņotie spēki var pēc konsultēšanās ar Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem apdrošināt OS-100, aprīkojumu un Atvērto debesu lidojumus pret jebkādu kaitējumu. Maksa par šādu apdrošināšanu tiks iekļauta izcenojumā par lidojuma stundu.

(5.4.) GSTP/AD nosūta rēķinu Zviedrijas Bruņoto spēku vārdā Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem apmaksai.

(5.5.) Latvijas Nacionālie bruņotie spēki atbild par visu ar ADKK 1. lēmumu noteikto izmaksu apmaksu.

6. pants

PAPILDUS IZMAKSAS

6.1. Latvijas Nacionālo bruņoto spēku pienākums ir segt ēdināšanas un izmitināšanas maksu visiem apkalpes locekļiem, misijas komandai un jebkuriem citiem pasažieriem, ko izraudzījuši Latvijas Nacionālie bruņotie spēki.

6.2. Maksu par pasažieriem (papildus apkalpes locekļiem), ko ved Zviedrijas bruņoto spēku vārdā, sedz GSTP/AD.

6.3. Izmaksas, kas radušās ieplānotu apstāšanos vai novirzīšanos laikā, ieskaitot izmitināšanas izdevumus, nosēšanās/navigācijas nodevas, pārvietošanu uz zemes, degvielas un meteoroloģiskos/lidojumu plānošanas pakalpojumus, segs Latvijas Nacionālie bruņotie spēki.

6.4. Izmaksas par Latvijas Nacionālo bruņoto spēku - Zviedrijas bruņoto spēku divpusējiem pasākumiem Puses vienojoties segs kopīgi un proporcionāli.

7. pants

STRĪDI

Strīdus attiecībā uz šīs vienošanās piemērošanu vai interpretāciju risina konsultāciju ceļā starp Pusēm iespējami zemākā līmenī, neiesaistot jebkādu trešo pusi vai tribunālu.

8. pants

GROZĪJUMI

Šo vienošanos var grozīt rakstiski pēc Pušu savstarpējas vienošanās.

9. pants

SPĒKĀ STĀŠANĀS LAIKS UN ILGUMS

(9.1) Šī vienošanās stājas spēkā pēdējā paraksta dienā un ir spēkā uz neierobežotu laika periodu.

(9.2) Šo vienošanos var pārtraukt jebkurā laikā savstarpēji rakstiski vienojoties.

(9.3) Šo vienošanos var pārtraukt jebkura Puse, rakstiski paziņojot par to otrai pusei sešus mēnešus iepriekš.

(9.4) Šī vienošanās tiek pārtraukts, ja OS-100 vai tā sensoru ekspluatācija tiek neatgriezeniski izbeigta.

Parakstīts divos oriģinālos eksemplāros angļu valodā.

Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vārdā

Zviedrijas bruņoto spēku vārdā

Viceadmirālis
Gaidis Andrejs
Zeibots,

Pulkvežleitnants Lars-Olof
Johansson

Nacionālo bruņoto spēku komandieris

Zviedrijas Atvērto debesu komandieris

2005.gada 21.oktobrī

2005.gada 1.decembrī

VIENOŠANĀS starp Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Zviedrijas Bruņotajiem spēkiem par Saab 340 novērošanas gaisa kuģa
OS-100 nodrošināšanu izmantošanai Atvērto debesu līguma ietvaros

A pielikums

Lidojumu grafiks

1. Novērošanas lidojumi (kvotu lidojumi)

Nedēļa

Sākuma datums

Beigu datums

Piezīmes

37.

12.09.05

16.09.05

2. Divpusējie novērošanas lidojumi (atsauce uz Atvērto Debesu līguma III daļas 3. pantu)

Nedēļa

Sākuma datums

Beigu datums

Piezīmes

3. Treniņu lidojumi (papildus divpusējiem novērošanas lidojumiem)

Nedēļa

Sākuma datums

Beigu datums

Piezīmes

36.

07.09.05.

09.09.05.

4. Transportēšana

Nedēļa

Sākuma datums

Beigu datums

Piezīmes

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Vienošanās starp Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Zviedrijas Bruņotajiem spēkiem .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Veids: starptautisks dokuments Pieņemts: 01.12.2005.Stājas spēkā: 01.12.2005.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 32, 23.02.2006.
Saistītie dokumenti
  • Paziņojums par spēkā stāšanos
  • Tulkojums
  • Citi saistītie dokumenti
209392
01.12.2005
195
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"