Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Labklājības ministrija

Rīkojums Nr. 151 Rīgā 1997. gada 16. aprīlī

Par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto valsts budžeta līdzekļu izlietošanu

Izdots saskaņā ar likumu "Valsts budžets 1997. gadam"

un Labklājības ministrijas nolikuma 6. punktu un 7.4.4. apakšpunktu

1. Apstiprināt "Instrukciju par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību" (pielikums).

2. Izveidot komisiju valsts pasūtījuma invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu piešķiršanai šādā sastāvā:

komisijas priekšsēdētāja:

Sandra Baltiņa - Sociālās palīdzības departamenta Sociālās rehabilitācijas nodaļas vadītāja;

komisijas locekļi:

Elita Milča - Stratēģijas un attīstības departamenta Investīciju un kredītpolitikas nodaļas vadītāja;

Regīna Podniece - Juridiskā departamenta vecākā referente;

Daina Podziņa - Sociālās palīdzības departamenta Sociālās rehabilitācijas nodaļas vadītājas vietniece;

Elvīra Grabovska - Sociālās palīdzības departamenta Sociālās rehabilitācijas nodaļas vecākā referente;

Olga Dzene - Sociālās palīdzības fonda direktore.

3. Sociālās palīdzības departamentam veikt nepieciešamos pasākumus valsts pasūtījuma invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu piešķiršanas norises organizēšanai.

4. Sociālās palīdzības fondam slēgt līgumus par valsts pasūtījuma invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu piešķiršanu ar 2. punktā minētās komisijas lēmumā norādītajām juridiskajām personām, veikt uzraudzību un kontroli pār invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu izlietojumu.

5. Kontroli pār rīkojuma izpildi veikt Sociālās palīdzības departamenta direktorei L.Grafai.

Labklājības ministrijas valsts sekretāre M.Poršņova

Instrukcija par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību

Apstiprināta ar Labklājības ministrijas

1997. gada 16. aprīļa rīkojumu nr. 151

1. Instrukcija izdota atbilstoši likumam "Valsts budžets 1997. gadam" un Labklājības ministrijas nolikuma 6. punktam un 7.4.4. apakšpunktam un nosaka kārtību, kādā pieprasāmi un piešķirami invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzētie līdzekļi (turpmāk - valsts budžeta līdzekļi), kā arī iesniedzamas atskaites un veicama kontrole pār izlietotajiem līdzekļiem.

2. Tiesības saņemt valsts budžeta līdzekļus konkursa kārtībā ir tiesību aktos paredzētajā kārtībā reģistrētām juridiskām personām:

2.1 sabiedriskajām organizācijām, kuru darbības mērķis ir invalīdu un prognozējamo invalīdu integrācijas problēmu risināšana;

2.2. uzņēmumiem un uzņēmējsabiedrībām, kuru darbības mērķis ir rast iespējas invalīdiem strādāt, nodrošināt invalīdus ar darbavietām, jaunu invalīdiem paredzēto darbavietu izveide un kuriem ir darba pieredze vairāk nekā 1 gads.

3. Valsts budžeta līdzekļi tiek piešķirti šādiem mērķiem:

3.1. esošās ražošanas attīstībai - ražošanas modernizēšanai, jaunu iekārtu iegādei;

3.2. iekārtu pielāgošanai atbilstoši invalīdu vajadzībām;

3.3. jaunu darbavietu izveidei;

3.4. esošo darbavietu pārprofilēšanai, modernizēšanai.

4. Valsts budžeta līdzekļi tiek sadalīti šādi:

4.1. 50% no paredzētajiem valsts budžeta līdzekļiem piešķirami Latvijas Invalīdu biedrībai, Latvijas Neredzīgo biedrībai, Latvijas Nedzirdīgo asociācijai un Latvijas asociācijai "Rūpju bērns" un to struktūrvienībām;

4.2. 50% no paredzētajiem valsts budžeta līdzekļiem piešķirami pārējām invalīdu sabiedriskajām organizācijām, uzņēmumiem un uzņēmējsabiedrībām.

5. Valsts pasūtījuma invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu piešķiršanas norisi organizē Sociālās palīdzības departaments.

6. Vienā projektā pieprasīto valsts budžeta līdzekļu apjoms nedrīkst pārsniegt Ls 20 000.

7. Lai saņemtu valsts budžeta līdzekļus, Labklājības ministrijas Sociālās palīdzības departamentā ir jāiesniedz šādi dokumenti:

7.1. standartizēta pieteikuma forma (1. pielikums);

7.2 projekta apraksts (2. pielikums);

7.3. biznesa plāns un tam papildu iesniedzamie dokumenti (3. pielikums);

7.4. papildu informācija (4. pielikums).

8. Dokumenti, kuri nebūs iesniegti atbilstoši noteiktajai formai, netiks izskatīti un tiks atdoti iesniedzējam.

9. Projekti, kuri būs izstrādāti, neievērojot šīs instrukcijas 3. punkta prasības, tiks atdoti iesniedzējam bez izskatīšanas.

10. Iesniegtos dokumentus (pieteikums, projekts, biznesa plāns) izvērtē speciāli izveidota komisija, ņemot vērā Invalīdu lietu nacionālās padomes ieteikumus.

10.1. Komisijas sastāvā ir Sociālās palīdzības departamenta, Stratēģijas un attīstības departamenta, Juridiskā departamenta un Sociālās palīdzības fonda darbinieki.

10.2. Komisija savā darbā var pieaicināt ekspertus - konsultantus.

11. Izvērtējot projektus, komisija ņem vērā šādus kritērijus (kopsummā - 100%):

11.1. projekta mērķa atbilstība valsts politiskajiem mērķiem ne vairāk kā 15%;

11.2. izvēlēto metožu atbilstība projekta mērķim ne vairāk kā 10%;

11.3. finansiālā efektivitāte ne vairāk kā 10%;

11.4. iespēja turpināt darbību pēc finansējuma izbeigšanās ne vairāk kā 15%;

11.5. projekta realizācijas devums problēmas risinājumā ne vairāk kā 15%;

11.6. projekta darbinieku gatavība sākt darbu tūlīt pēc

finansējuma saņemšanas ne vairāk kā 10%;

11.7. projektā nodarbināto invalīdu skaits ne vairāk kā 25%.

12. Pēc iesniegto projektu izskatīšanas komisija pieņem lēmumu par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu konkrētām juridiskām personām.

13. Valsts budžeta līdzekļus piešķir, noslēdzot līgumu, kurā norāda līgumslēdzējas puses, līguma priekšmetu, līguma izpildes nosacījumus, līgumslēdzējpušu tiesības, pienākumus un atbildību par līguma nosacījumu neievērošanu, līguma grozīšanas kārtību un atkāpšanos no līguma.

14. Līgumus slēdz, uzraudzību un kontroli pār valsts budžeta līdzekļu izlietojumu veic Sociālās palīdzības fonds.

15. Līgumus slēdz 10 dienu laikā pēc komisijas lēmuma pieņemšanas dienas.

16. Atskaites par projekta realizāciju tiek iesniegtas Sociālās palīdzības fondā līgumā noteiktajā kārtībā.

17. Atkarībā no projekta apjoma un izpildes termiņa projekta izpildes gaitā tiek iesniegtas starpatskaites, kurās ietver:

17.1. pilnu finansu atskaiti uz attiecīgā perioda beigām un papildu informāciju par darba un laika grafikā paredzēto uzdevumu izpildes rezultātiem;

17.2. informāciju par neparedzētām grūtībām un to risinājumu (pielietotās metodes).

18. Projekta beigās tiek iesniegta atskaite, kas ietver:

18.1. pilnu finansu atskaiti;

18.2. sasniegtā rezultāta aprakstu;

18.3. projekta izvērtējumu (ietekme uz indivīdu - vai invalīdu grupu);

18.4. informāciju par projekta turpmāko realizāciju, citiem finansēšanas avotiem (neskaitot subsīdijas invalīdu uzņēmējdarbībai);

18.5. informāciju par riska faktoriem, kas radušies projekta realizācijas gaitā, un to novēršanu.

Sociālās palīdzības departamenta direktore L.Grafa

1. pielikums

Instrukcijai par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību

Projekta pieteikuma veidlapa

1. Organizācijas nosaukums -

juridiskā adrese -

tālrunis - fakss -

elektroniskā pasta adrese -

2. Projekta nozare n preču ražošana n lauksaimniecība

n tirdzniecība n pakalpojumi

n citi

3. Projekta nosaukums

4. Projekta mērķis

5. Projekta realizācijas sākuma un beigu termiņš

6. Projekta pilnā izmaksa

7. Vadītāja vārds, uzvārds

8. Vadītāja kontaktadrese un tālrunis:

9. Projekta koordinatora/- es vārds, kontaktadrese, tālrunis

10. Organizācijas dibināšanas gads:

reģistrācijas datums: reģistrācijas numurs:

(Lūdzu pievienojiet organizācijas reģistrācijas dokumentu kopiju)

Invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu piešķiršanas gadījumā piekrītu pakļauties visiem piešķīruma noteikumiem, iesniedzot sīku finansiālu pārskatu projekta realizācijas vidusposmā, kā arī beigās atskaiti par projekta izpildi. Līdz ar to apliecinu, ka visa augšminētā informācija un šis iesniegums ir patiess un man zināms, ka par nepatiesas vai nepilnīgas informācijas sniegšanu man būs jāatmaksā piešķirtā summa un izmaksas, kas radušās piešķīrējam.

Vadītājs: Datums:

2. pielikums

Instrukcijai par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību

Projekta apraksts

Lūdzam iesniegt atbildes uz šādiem jautājumiem uz atsevišķas lapas mašīnrakstā.

Projekta kopsavilkums

1. Projekta nosaukums.

2. Projekta mērķis.

3. Projekta sākuma un beigu termiņš.

4. Projekta apraksts 4 - 8 teikumos.

5. Kādu problēmu jūs risināsiet attiecīgajā jomā?

6. Kā jūsu vēlētais risinājums šai problēmai ietekmēs vietējo vai valsts politiku?

7. Uz kādām sociālajām grupām būs vērsts jūsu projekts, un kāds būs šo invalīdu vai grupas ieguvums no jūsu piedāvātā risinājuma?

Projekta izpilde

8. Projekta īstenošanas secība, darba un laika grafiks ar konkrētiem termiņiem.

9. Kā jūsu organizācija turpinās projektu, kad beigsies finansējums?

10. Ja ir paredzama peļņa projekta realizācijas gaitā, kā jūs to izmantosiet?

Projekta darbinieki

11. Cik algoti darbinieki strādās projekta īstenošanā? Aprakstiet katra kvalifikāciju un pieredzi. Lūdzu, pievienojiet vadītāja (-as) CV.

12. Cik brīvprātīgie tiks iesaistīti projekta realizācijā?

Sabiedriskās attiecības

13. Sadarbība ar citām valsts, pašvaldības un sabiedriskajām organizācijām projekta realizācijas gaitā.

14. Kā sabiedrība tiks informēta par projekta īstenošanu (masu informācijas līdzekļu izvēle, mērķa auditorijas apraksts).

Kontrole un novērtējums

15. Kā jūs plānojat kontrolēt projekta norisi?

16. Kā jūs vērtēsiet projekta rezultātus?

17. Iespējamie riska faktori projekta realizācijas gaitā, to novērtējums.

18. Kāda ir tā darbinieka, kurš sagatavos grāmatvedības un finansu pārskatus, kvalifikācija? Lūdzu, pievienojiet viņa(-as) CV.

3. pielikums

Instrukcijai par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību

Biznesa plāns (uzņēmējdarbības plāns)

1. Titullapa (uzņēmuma nosaukums, īpašnieka vai vadītāja vārds un uzvārds, uzņēmuma adrese, kontaktpersona, kontaktpersonas vārds un uzvārds).

2. Īss projekta idejas kopsavilkums (uzņēmuma un projekta mērķis, nepieciešamo līdzekļu summa).

3. Saturs.

Parasti biznesa plāns sastāv no divām daļām: uzņēmējdarbības pamatojuma un finansiāli ekonomiskajiem aprēķiniem.

Uzņēmējdarbības pamatojuma daļā lūdzam sniegt informāciju par uzņēmējsabiedrību:

- tās stratēģiju, vadību;

- informāciju par piedāvāto produktu/pakalpojumu (piedāvājuma apraksts, koncepcija);

- ražošanas procesu (izmantojamā tehnoloģija, nodrošinājums ar telpām, izejmateriālu tirgus novērtējums, nepieciešamie energoresursi);

- produktu/pakalpojumu tirgus novērtējumu;

- problēmām un riskiem;

- projekta realizācijas grafiku/plānu.

Finansiāli ekonomisko aprēķinu daļā lūdzam sniegt:

- finansiālo prognozi (peļņas - zaudējumu aprēķinu (ieņēmumu - izdevumu bilance), plānotie ieņēmumi un izdevumi pa mēnešiem, projektētā bilance, papildu informācija un pieņēmumi, uz kuriem pamatots aprēķins);

- projekta finansiāli ekonomiskos rādītājus.

Kopā ar biznesa plānu ir jāiesniedz sekojoši dokumenti.

4. Papildu iesniedzamie dokumenti:

4.1. uzņēmuma dibināšanas un reģistrācijas dokumenti;

4.2. informācija par uzņēmuma organizatorisko struktūru, vadību un īpašniekiem;

4.3. uzņēmuma iepriekšējā gada bilance un peļņas zaudējuma aprēķins, finansu atskaite;

4.4. informācija par uzņēmuma pamatlīdzekļiem;

4.5. dokumenti, kas apliecina pilnvarnieku (ja tādi ir) tiesības;

4.6. līgumu, nodomu protokolu kopijas par produkcijas realizāciju, izejmateriālu nodrošinājumu, iekārtu piegādēm;

4.7. apdrošināšanas polišu (ja tādas ir) kopijas;

4.8. vides aizsardzības institūciju atzinums par esošās vai izveidojamās ražotnes nekaitīgumu apkārtējai videi;

4.8. bankas rekvizīti (nosaukums, kods, konta numurs).

4. pielikums

Instrukcijai par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto līdzekļu pieprasīšanas un piešķiršanas kārtību

Papildu informācija par projekta iesniedzēju

Papildu informācijā par projekta iesniedzēju lūdzam sniegt informāciju par šādiem jautājumiem:

1. Organizācijas darbības mērķi.

2. Organizācijas reģistrēto biedru skaits.

3. Organizācijas struktūra (valde, padome). Norādiet valdes locekļu skaitu.

4. Norādiet organizācijas finansējuma avotus, kopā ar organizācijas pagājušā gada finansu atskaiti pa galvenajiem punktiem, t.i., kopējais gada budžets, galvenie ienākuma avoti, galvenie izdevumi.

5. Vai jūs esat apvienoti ar kādu organizāciju? Vai uzturat ar to projektu saistības vai profesionālas attiecības?

6. Norādiet projektus, kuros organizācija iesaistījusies 1996. gadā, un sadarbības partnerus, norādot saņemtos naudas līdzekļus.

7. Cita informācija, kuru uzskatāt par būtisku organizācijai.

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par invalīdu uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēto valsts budžeta līdzekļu izlietošanu Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Labklājības ministrija Veids: rīkojums Numurs: 151Pieņemts: 16.04.1997.Stājas spēkā: 16.04.1997.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 103, 24.04.1997.
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
208469
16.04.1997
85
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"