Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Liepājas pilsētas domes lēmums Nr.587

Liepājā 2008.gada 27.novembrī (prot. Nr.16, 27.§)

Par dzīvojamās mājas Trimpus ielā 1 privatizāciju

Likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 74.panta pirmā daļa nosaka, ka visas valsts un pašvaldību dzīvojamās mājas, kuras līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai nodotas ekspluatācijā, nododamas privatizācijai, izņemot likumā minētos gadījumus.

Saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 74.panta piekto prim daļu, privatizācijai netiek nodotas izīrētas pašvaldības daudzdzīvokļu un viendzīvokļa dzīvojamās mājas, kuras atrodas brīvās ekonomiskās zonas vai speciālās ekonomiskās zonas teritorijā un par kuru neprivatizēšanu un saglabāšanu pašvaldības īpašumā, izvērtējot attiecīgās teritorijas attīstības plānu, kā arī attiecīgās brīvās ekonomiskās zonas vai speciālās ekonomiskās zonas valdes viedokli, līdz 2008.gada 1.decembrim ir pieņemts attiecīgās pašvaldības domes lēmums.

Lai noskaidrotu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (turpmāk - Liepājas SEZ) valdes viedokli, Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes "Nekustamā īpašuma pārvalde" Dzīvojamo māju privatizācijas un atsavināšanas nodaļa 2008.gada 16.aprīlī nosūtīja Liepājas SEZ pārvaldniekam Guntaram Krieviņam vēstuli Nr.167037/ĪP-8.-5./167037 "Par dzīvojamo māju privatizāciju Liepājas SEZ teritorijā", kurā lūgts Liepājas SEZ valdei sniegt viedokli par iespējamo dzīvojamās mājas Liepājā, Trimpus ielā 1, privatizāciju.

2008.gada 28.aprīlī saņemta Liepājas SEZ pārvaldes vēstule Nr.1-6/185//297 "Par dzīvojamo māju privatizāciju", kurā informēts, ka Liepājas SEZ pārvaldes nostāja jautājumā par dzīvojamās mājas Trimpus ielā 1 privatizāciju nav mainījusies, kā arī nav mainījušies lietas būtiskie apsvērumi un faktiskie apstākļi. Tādējādi spēkā ir Liepājas SEZ valdes 2006.gada 25.oktobra lēmums Nr.130 "Par dzīvojamo māju privatizāciju Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā" un 2007.gada 23.maija lēmums Nr.43 "Par dzīvojamo māju privatizāciju Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā", kuros noteikts - nesaskaņot dzīvokļu privatizācijas procesa uzsākšanu dzīvojamās mājās, tai skaitā dzīvojamā mājā Trimpus ielā 1, jo minētā dzīvojamā māja saskaņā ar Liepājas pilsētas domes (turpmāk - Dome) 2001.gada 29.novembra lēmumu Nr.402 "Par Karostas industriālā parka detālā plānojuma apstiprināšanu" atrodas Kar­ostas industriālā parka teritorijā.

Lēmums pamatots ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 3.pantu, kas nosaka, ka Liepājas SEZ izveidota ar mērķi attīstīt un veicināt tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju. Tās uzdevums ir piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai Liepājā.

Liepājas SEZ ir jāveicina Liepājas reģiona attīstība.

Teritorijas plānošanas likuma, kura mērķis ir veicināt ilgtspējīgu un līdzsvarotu attīstību valstī, izmantojot efektīvu teritorijas plānošanas sistēmu, 1.pants nosaka, ka teritorijas plānojums ir ilgtermiņa teritorijas plānošanas dokuments vai plānošanas dokumentu kopums, kurš izstrādāts un stājies spēkā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un kurā atbilstoši plānošanas līmenim un plānošanas veidam rakstveidā un grafiski attēlota teritorijas pašreizējā un noteiktā plānotā (atļautā) izmantošana un šīs teritorijas izmantošanas aprobežojumi. Teritorijas plānošanu, izstrādājot savstarpēji saskaņotus teritorijas plānojumus, vietējās pašvaldības līmenī īsteno vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā un detālplānojumā, nosakot vietējās pašvaldības teritorijas attīstības iespējas, virzienus un aprobežojumus, grafiski attēlojot vietējās pašvaldības teritorijas pašreizējo un noteikto plānoto (atļauto) izmantošanu, kā arī detalizētas augstākā līmeņa teritorijas plānojumos noteiktās prasības, teritorijas un objektus.

Saskaņā ar Domes 2006.gada 7.septembra nolikuma Nr.33 "Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes "Liepājas pilsētas būvvalde" nolikums" 2.1.punktu pašvaldības teritorijas plānojuma, detālplānojuma un to grozījumu izstrādāšanas nodrošināšana un īstenošana ir noteikta kā Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes "Liepājas pilsētas būvvalde" (turpmāk - Būvvalde) funkcija.

Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes "Nekustamā īpašuma pārvalde" Dzīvojamo māju privatizācijas un atsavināšanas nodaļa 2008.gada 16.aprīlī nosūtīja Būvvaldes vadītājai Agritai Kulvanovskai vēstuli Nr.167040/ĪP-8.-5./167040 "Par dzīvojamo māju privatizāciju Liepājas SEZ teritorijā", kurā lūgts sniegt viedokli par iespējamo dzīvojamās mājas Trimpus ielā 1 privatizāciju.

2008.gada 25.aprīlī saņemta Būvvaldes vadītājas vietnieka Jurija Strižņova vēstule Nr.167710/1.-5./167107 "Par nekustamo īpašumu Trimpus ielā 1, Liepājā", kurā, izvērtējot attiecīgās teritorijas attīstības plānu, paskaidrots, ka dzīvojamā māja un zemesgabals Trimpus ielā 1 saskaņā ar Karostas industriālā parka detālplānojumu (apstiprināts ar Liepājas pilsētas domes 2001.gada 29.novembra lēmumu Nr.402 "Par Karostas industriālā parka detālā plānojuma apstiprināšanu") atrodas darījumu iestāžu apbūves teritorijā, kas nepieļauj dzīvojamās mājas atrašanos šajā teritorijā.

Saskaņā ar Liepājas apbūves noteikumiem, kas apstiprināti ar Domes 1997.gada 30.janvāra lēmumu Nr.86 "Par Liepājas pilsētas apbūves noteikumiem", darījumu iestāžu apbūves teritorija nozīmē izbūves teritoriju, kur galvenais zemes un būvju izmantošanas veids ir darījumu iestādes, kā arī vieglās ražošanas uzņēmumi un pilsētas vai vietējas nozīmes tirdzniecības un pakalpojumu objekti.

Šobrīd spēkā esošais Liepājas pilsētas teritorijas plānojums (ģenerālplāns) apstiprināts ar Domes 1996.gada 20.jūnija lēmumu Nr.506 "Par 1988.gadā izstrādāto pilsētas ģenerālās attīstības plānu".

Atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 74.panta piektajai prim daļai, izvērtējot attiecīgās teritorijas attīstības plānu un Liepājas SEZ valdes viedokli, Dome secina, ka, nododot dzīvojamo māju Trimpus ielā 1 privatizācijai, netiktu ievērotas sabiedrības intereses un lietderība, jo dzīvojamā māja kļūtu par privātīpašumu un tiktu apdraudēta darījumu iestāžu apbūves teritorijas izveide Liepājas SEZ attīstībai, līdz ar to arī Liepājas reģiona attīstībai.

Lai īstenotu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas attīstības plānu 2008.-2017.gadam, kas apstiprināts ar Liepājas SEZ valdes 2008.gada 13.augusta lēmumu Nr.46 "Par Liepājas speciālās ekonomiskās zonas attīstības plāna apstiprināšanu", būtu jāatpērk dzīvokļa īpašumi, līdz ar ko valsts un Liepājas pilsētas pašvaldības finanšu līdzekļi varētu tikt izmantoti nelietderīgi.

Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam, labums, ko sabiedrība iegūst, nenododot dzīvojamo māju Trimpus ielā 1 privatizācijai, bet saglabājot pašvaldības īpašumā, ir lielāks nekā atsevišķu privātpersonu interešu ierobežojums, jo netiek apdraudēta darījumu iestāžu apbūves teritorijas izveidošana. Tādējādi, nenododot minēto dzīvojamo māju privatizācijai, samērīguma princips tiek ievērots un respektēts un tiek sasniegts sabiedrības interesēm atbilstošs mērķis.

Kā secinājis Valsts cilvēktiesību birojs, privatizācija ir sava veida privilēģija, ko valsts piedāvā saviem iedzīvotājiem, un tas, ka nav iespējams privatizēt konkrētu objektu, nav uzskatāms par tiesību uz īpašumu pārkāpumu starptautiski pieņemto cilvēktiesību izpratnē (http://www.vcb.lv).

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 8.pantu iestādei, pielietojot interpretācijas pamatmetodes, jāinterpretē tiesību normas tā, lai sasniegtu taisnīgāko un lietderīgāko rezultātu.

Līdz ar to, lai nodrošinātu darījumu iestāžu apbūves teritorijas izbūvi, nav pamata nodot dzīvojamo māju Trimpus ielā 1 privatizācijai un tā saglabājama pašvaldības īpašumā.

Administratīvā procesa likuma 62.panta otrās daļas 3.punkts nosaka to, ka personas viedokļa un argumentu noskaidrošana nav nepieciešama, ja no gadījuma būtības izriet, ka personas viedokļa noskaidrošana nav iespējama vai nav adekvāta.

Dome uzskata, ka konkrētajā gadījumā personu viedokļu uzklausīšana nav adekvāta.

Viedokļu uzklausīšana būtu formāla, jo, lai kādi būtu personu argumenti, tie nemainītu lēmuma saturu.

Ievērojot minētos apsvērumus, pamatojoties uz likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 74.panta piekto prim daļu, Administratīvā procesa likuma 8.pantu, 13.pantu, 62.panta otrās daļas 3.punktu un trešo daļu, 63.panta pirmās daļas 3.punktu, 66.panta pirmās daļas 4.punktu un 67.pantu, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 3.pantu un izskatot Liepājas pilsētas Dzīvojamo māju privatizācijas komisijas 2008.gada 26.novembra lēmumu (sēdes protokols Nr.39), Liepājas pilsētas dome

nolemj:

1. Nenodot privatizācijai dzīvojamo māju Liepājā, Trimpus ielā 1, saglabājot to Liepājas pilsētas pašvaldības īpašumā.

2. Šo lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Antonijas ielā 6, Rīgā, LV-1010) viena mēneša laikā no tā stāšanās spēkā.

3. Liepājas pilsētas pašvaldības Administratīvās daļas Organizatoriskās nodaļas vadītājai Egitai Apsītei nodrošināt administratīvā akta publicēšanu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs U.Sesks

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par dzīvojamās mājas Trimpus ielā 1 privatizāciju Izdevējs: Liepājas pilsētas dome Veids: lēmums Numurs: 587Pieņemts: 27.11.2008.Stājas spēkā: 11.12.2008.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 192, 10.12.2008.
184985
11.12.2008
136
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"