Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.758

Rīgā 2006.gada 4.oktobrī (prot. Nr.50 5.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Vidzemes novada rehabilitācijas centrs "Līgatne""

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Vidika" (vienotais reģistrācijas Nr.40003512190, juridiskā adrese - Rīga, Krišjāņa Valdemāra iela 145/1-6) 2005.gada 20.jūlijā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privati­zācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2005.gada 1.septembrī ar Nr.1.33/2697-6234).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Vidika" ierosina privatizēt valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Vidzemes novada rehabilitācijas centrs "Līgatne"".

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Vidzemes novada reha­bilitācijas centrs "Līgatne"" (turpmāk - kapitālsabiedrība) ir reģistrēta Uz­ņēmumu reģistrā 1995.gada 20.novembrī ar Nr.000327350, 2005.gada 17.maijā pārreģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003273506 (juridiskā adrese - Cēsu rajons, Līgatnes pagasts, "Skaļupes"). Kapitāl­sabiedrības pamat­kapitāls ir 160028 lati, un vienas kapitāla daļas nomināla vērtība - viens lats. Kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja ir Veselības ministrija;

3.2. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās
daļas 3. un 6.punktu kapitālsabiedrība nodrošina sabiedrības interešu ievērošanu medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu saņemšanā un pieejamībā, kā arī pastāvīgi nodrošina sniegto pakalpojumu kvalitāti un tās uzlabošanu stratēģiski svarīgā nozarē - veselības aprūpē;

3.3. Ārstniecības likuma 1.panta 14.punkts nosaka, ka medicīniskā rehabilitācija ir medicīnas nozare, kas nodarbojas ar cilvēka fiziskā, psiholoģiskā, sociālā, aroda un izglītības potenciāla attīstīšanu vai atgūšanu atbilstoši viņa fizioloģiskajiem vai anatomiskajiem ierobežojumiem vai - stabilu veselības traucējumu gadījumā - ar pacienta dzīves pielāgošanu videi un sabiedrībai. Lai nodrošinātu iespēju sabiedrībai saņemt kvalitatīvus medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumus, kapitālsabiedrība veic komercdarbību saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 6.punktu;

3.4. Ministru kabineta 2004.gada 21.decembra noteikumu Nr.1036 "Vese­lības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība" 17.pielikuma 4.27.apakš­punktā noteikts, ka kapitālsabiedrība ir sekundāro veselības aprūpes pakal­pojumu sniedzēja;

3.5. Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programma (apstiprināta ar Ministru kabineta 2004.gada 20.decembra rīkojumu Nr.1003 "Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakal­pojumu sniedzēju attīstības programmu") paredz izveidot medicīniskās reha­bilitācijas sistēmu ar reģionālu medicīniskās rehabilitācijas iestāžu tīklu. Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas 7.tabulā noteikts - kapitālsabiedrību saglabāt kā specializēto slimnīcu līdz 2010.gadam;

3.6. nododot privatizācijai kapitālsabiedrību, kura sniedz medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumus, nebūs iespējams ietekmēt privatizētās iestādes darbību un garantēt, ka tā arī pēc privatizācijas sniegs medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumus, kā arī nebūs iespējams nodrošināt Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas izpildi. Būs apdraudēta stabilu kapitālieguldījumu piesaiste, lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti, un valsts pasūtījuma izpilde budžeta finanšu līdzekļu noteiktajā apmērā. Privāta kapitālsabiedrība var noteikt valsts piešķirto budžeta finanšu līdzekļu apjomam neatbilstošus medicīniskās rehabilitācijas izcenojumus vai mainīt kapitālsabiedrības darbības profilu, kas apdraud pacientu iespējas iegūt pilnvērtīgu medicīniskās aprūpes pakalpojumu. Veselības ministrija ir kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja un spēj nodrošināt sabiedrības interešu īstenošanu stacionāro un ambulatoro medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu jomā, nodrošinot kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu veselības aprūpē saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 3. un 6.punktu.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Secināms, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 3. un 6.punktu kapitālsabiedrība īsteno komercdarbību, nodrošinot kvalitatīvus stacionāros un ambulatoros medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumus veselības aprūpē.

6. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Vidika" privatizācijas ierosinājumu par kapitālsabiedrības privatizāciju. Kapitālsabiedrību nepieciešams saglabāt valsts īpašumā, lai nodrošinātu sabiedrības interešu īstenošanu stratēģiski svarīgā veselības aprūpes nozarē, nodrošinot kvalitatīvu stacionāro un ambulatoro medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu pacientiem.

7. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) viena mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Veselības ministrs G.Bērziņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Vidzemes novada rehabilitācijas .. Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 758Pieņemts: 04.10.2006.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 160, 06.10.2006.
145131
85
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"