Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.854

Rīgā 2005.gada 28.decembrī (prot. Nr.77 70.§)

Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plānu 2005.-2010.gadam

 

1.Apstiprināt Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plānu 2005.-2010.gadam (turpmāk- plāns).

2.Noteikt Veselības ministriju par atbildīgo institūciju plāna īstenošanā.

3. Veselības ministrijai:

3.1. sākot ar 2006.gadu, reizi divos gados līdz attiecīgā gada 1.maijam iesniegt Ministru kabinetā pārskatu (ziņojumu) par plāna īstenošanas gaitu;

3.2.pārskatīt un, ja nepieciešams, precizēt plānu atbilstoši likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirto līdzekļu apmēram.

4. Plāna īstenošanu 2006.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros un jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritātēm kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Veselības ministrs G.Bērziņš

 

(Ministru kabineta

2005.gada 28.decembra rīkojums Nr.854)

Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plāna 2005.-2010.gadam

kopsavilkums

1.Veselības ministrija ir izstrādājusi Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmu (turpmāk- programma), kura apstiprināta ar Ministru kabineta 2004.gada 20.decembra rīkojumu Nr.1003 "Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpo­jumu sniedzēju attīstības programmu". Šī programma ir politikas plānošanas dokuments, kurā ir noteikts valsts un pašvaldību ārstniecības iestāžu optimālais skaits un izvietojums. Lai risinātu vienu no programmas izvirzītajiem apakšmērķiem - izveidot kvalitatīvu, iedzīvotājiem pieejamu un izmaksu ziņā efektīvu neatliekamās medicīniskās palīdzības sistēmu valstī, Veselības ministrija ir izstrādājusi Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstības pamatnostādnes (pieņemtas Ministru kabineta 2005.gada 12.jūlija sēdē (prot.Nr.4032.§)), kas nosaka valdības politikas izmaiņas neatliekamās medicīniskās palīdzības sistēmas pamatfunkcionālajā struktūrā.

2.Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plāns 2005.-2010.gadam (turpmāk- ievieša­nas plāns) ir izstrādāts atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 20.decembra rīkojuma Nr.10033.1.apakšpunktā dotajam uzdevumam un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstības pamatnostādnēm.

3.Lai nodrošinātu kompleksu pieeju ieviešanas plāna īstenošanai, tā izstrādē tika iesaistīti Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras, Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras un Katastrofu medicīnas centra, kā arī Rīgas domes Labklājības departamenta pārstāvji.

4.Atbildīgā institūcija par rīcības plāna ieviešanas rezultātu pārraudzību un ietekmes novērtēšanu ir Veselības ministrija.

5.Paredzēts, ka Veselības ministrija reizi divos gados iesniegs Ministru kabinetā pārskatu par iepriekšējā laikposmā veiktajiem nozīmīgākajiem ieviešanas plāna pasākumiem.

6.Rīcības plāns izstrādāts, lai, ieviešot galvenos pasākumus, tiktu sasniegti visi programmā noteiktie mērķi. Tas būs iespējams, ja tiks piešķirts finansējums visu paredzēto pasākumu īstenošanai. Ja finansējums saglabāsies iepriekšējā līmenī, stratēģijas mērķi tiks sasniegti daļēji.

7.Lai iedzīvotājiem nodrošinātu kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpoju­mu pieejamību iespējami tuvāk viņu dzīvesvietai un valstī panāktu efektīvu resursu izlietojumu veselības aprūpē, jāveic ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu un neatliekamās medicīniskās palīdzības sniedzēju pārstrukturēšana. Tā ietver šādus uzdevumus:

7.1.attīstīt un pārstrukturēt veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju infra­struktūru:

7.1.1.izveidot jaunas primārās veselības aprūpes ārstu prakses atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām;

7.1.2.pilnveidot esošo primārās veselības aprūpes ārstu prakšu infrastruk­tūru;

7.1.3.pilnveidot slimnīcu infrastruktūru un attīstīt veselības aprūpes centrus;

7.1.4.attīstīt ambulatoro pakalpojumu sniedzēju infrastruktūru (ārstu prakses, veselības aprūpes centrus, slimnīcu ambulatorās daļas);

7.1.5.attīstīt neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medi­cīnas sistēmu, ieviešot vienotu, pēc vienādiem principiem strukturētu un funkcionējošu neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu un operatīvās vadības, kā arī saslimušo un cietušo hospitalizācijas vadības sistēmu valstī;

7.1.6.izveidot un attīstīt medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu sistē­mu;

7.2.iegādājoties atbilstošu medicīnisko aprīkojumu kvalitatīvas primārās veselības aprūpes pakalpojumu, sekundārās veselības aprūpes pakalpojumu un neatliekamās medicīniskās palīdzības pieejamības uzlabošanai, nodrošināt medicīnisko ierīču un medicīnas preču racionālu izvietojumu.

8.Kopā projekta īstenošanai 2007.-2010.gadā papildus ir nepieciešams 301757401lats, tai skaitā pa gadiem:

8.1.2007.gadā - 73650138lati;

8.2.2008.gadā - 85184974lati;

8.3.2009.gadā - 69544979lati;

8.4.2010.gadā - 73377310latu.

9.Programmas īstenošana 2006.gadā tiks nodrošināta piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu turpmākajos gados tiks skatīts Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritātēm kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

10.2006.gada finansējums 5086000latu apmērā ir iekļauts likumā "Par valsts budžetu 2006.gadam".

11.Plāna aprēķinos ietvertais līdzekļu apjoms ir paredzēts vienreizējiem pasākumiem, kuru īstenošanai nepieciešamais valsts budžeta finansējums katru gadu atsevišķi tiks skatīts Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritātēm kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

12.Plāna aprēķinos ietverto līdzekļu apjomu programmas īstenošanai veido valsts budžeta dotācijas, privatizācijas fonda un Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi. Programmas īstenošanai vēl var tikt piesaistīti privāto investoru līdzekļi, pašu veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju līdzekļi, kas iegūti, sniedzot maksas pakalpojumus iedzīvotājiem, aizņēmumi, dāvinājumi un citi ārvalstu tehniskās palīdzības līdzekļi, kas tiek piesaistīti konkrētu projektu īstenošanai. Pašvaldības atbilstoši to budžeta iespējām attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot attiecīgās vajadzības ikvienā jautājumā, ja tas nav Saeimas, Ministru kabineta, ministriju, citu valsts pārvaldes iestāžu, tiesas vai citu pašvaldību kompetencē vai ja šāda darbība nav aizliegta ar likumu.

13. Plāna projektam nav tiešas ietekmes uz pašvaldību budžetiem.

Veselības ministrs G.Bērziņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 854Pieņemts: 28.12.2005.Stājas spēkā: 28.12.2005.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 1, 03.01.2006.
124962
28.12.2005
85
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"