Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 491

Rīgā 2022. gada 9. augustā (prot. Nr. 39 48. §)
Ārstniecības iestāžu reģistra noteikumi
Izdoti saskaņā ar Ārstniecības likuma 9. panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka ārstniecības iestāžu reģistra (turpmāk – reģistrs) izveidošanas, papildināšanas un uzturēšanas kārtību.

2. Reģistrs ir valsts informācijas sistēma, kurā ir ziņas par visām ārstniecības iestādēm, kā arī to filiālēm un struktūrvienībām, kas nodrošina ārstniecības pakalpojumus.

3. Reģistra pārzinis un informācijas resursu turētājs ir Veselības inspekcija.

4. Reģistra mērķis ir nodrošināt:

4.1. veselības aprūpes politikas veidošanai un īstenošanai nepieciešamās informācijas iegūšanu, uzkrāšanu un izmantošanu;

4.2. ārstniecības uzraudzībai nepieciešamo informāciju;

4.3. sabiedrībai informāciju par reģistrētajām ārstniecības iestādēm, to filiālēm un struktūrvienībām.

5. Reģistrs satur šādu informāciju par ārstniecības iestādi:

5.1. ārstniecības iestādes nosaukums;

5.2. ārstniecības iestādes (arī pamatfiliāles) un tās filiāles adrese un kods;

5.3. ārstniecības iestādes kods;

5.4. reģistrācijas datums Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistrā;

5.5. kontaktinformācija (tālrunis, elektroniskā pasta adrese, tīmekļvietnes adrese, oficiālā elektroniskā adrese), ārstniecības iestādes vadītāja vai viņu pārstāvēt tiesīgās personas vārds un uzvārds;

5.6. reģistrācijas datums ārstniecības iestāžu reģistrā;

5.7. ārstniecības iestādes pamatdarbība (stacionārā, ambulatorā, zobārstniecība vai cita ārstnieciskā darbība);

5.8. pakļautības veids (valsts īpašums Veselības ministrijas pārraudzībā, valsts īpašums cita resora pārraudzībā, pašvaldības īpašums, ārstu prakse, cits);

5.9. uzņēmējdarbības veids;

5.10. informācija par ārstniecības iestādes atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām;

5.11. ārstniecības iestādes struktūrvienību (kabinetu, nodaļu) nosaukums un skaits un šīs informācijas paziņojuma reģistrācijas numurs un datums;

5.12. informācija par ārstniecības iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu, norādot darbības apturēšanas datumu un darbības apturēšanas pamatojumu;

5.13. informācija par ārstniecības iestādes izslēgšanu no reģistra (ārstniecības iestādes (arī pamatfiliāles) un tās filiāles adrese un kods, izslēgšanas datums, izslēgšanas pamatojums).

6. Šo noteikumu 5.1.5.2.5.3., 5.4., 5.5., 5.6., 5.7.5.8., 5.9., 5.10. un 5.11. apakšpunktā minētā informācija par reģistrēto ārstniecības iestādi ir publiski pieejama Veselības inspekcijas tīmekļvietnē. Informāciju atjauno ne retāk kā reizi nedēļā.

7. Ārstu praksēm, valsts un pašvaldību iestādēm, saimnieciskās darbības veicējiem un komercsabiedrībām reģistrā norāda atbilstošo saimnieciskās darbības veida veselības aizsardzības jomā NACE 2. red. statistiskās klasifikācijas kodu.

8. Ārstniecības iestādi vai tās filiāli reģistrē ēkā vai telpu grupā, kas atbilst ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām.

II. Ārstniecības iestādes vai tās filiāles reģistrācija un izmaiņu veikšana reģistrā

9. Lai reģistrētu ārstniecības iestādi vai tās filiāli, ārstniecības iestāde iesniedz Veselības inspekcijā reģistrācijas iesniegumu. Iesniegumā norāda šādu informāciju:

9.1. ārstniecības iestādes nosaukums. Ja iesniedzējs ir saimnieciskās darbības veicējs, prakses nosaukumu norāda, Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistrā reģistrētajam vārdam un uzvārdam pievienojot konkrētās specialitātes nosaukumu (piemēram, vārds, uzvārds, masiera prakse);

9.2. Komercreģistra reģistrācijas numurs vai Valsts ieņēmumu dienestā piešķirtais nodokļu maksātāju reģistrācijas kods;

9.3. pakļautības veids;

9.4. ārstniecības iestādes pamatdarbība (stacionārā, ambulatorā, zobārstniecība vai cita ārstnieciskā darbība);

9.5. struktūrvienības un to skaits;

9.6. iestādes vadītāja vai viņu pārstāvēt tiesīgās personas vārds, uzvārds un personas kods, elektroniskā pasta adrese, tālrunis, amats;

9.7. iestādes kontaktinformācija (adrese, tālrunis, elektroniskā pasta adrese, tīmekļvietnes adrese).

10. Reģistrācijas iesniegumam pievieno šādus dokumentus:

10.1. informāciju par struktūrvienībās nodarbinātajām ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām atbilstoši normatīvajiem aktiem par ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtību;

10.2. iestādes apliecinājumu par atbilstību ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām (apliecinājuma veidlapa pieejama Veselības inspekcijas tīmekļvietnē); 

10.3. īpašuma tiesību apliecinājumu vai nekustamā īpašuma īpašnieka vai tiesiskā valdītāja izsniegtu piekrišanu ārstniecības iestādes reģistrēšanai tam piederošajā nekustamajā īpašumā;

10.4. iestādes apliecinājumu par vides pieejamības nodrošināšanu (apliecinājuma veidlapa pieejama Veselības inspekcijas tīmekļvietnē);

10.5. individuālā komersanta vai saimnieciskās darbības veicēja valsts valodas prasmi apliecinošu dokumentu (ja nepieciešams saskaņā ar noteikumiem par valsts valodas zināšanu apjomu).

11. Veselības inspekcija informē ārstniecības iestādi, ja nav iesniegti visi šo noteikumu 9. un 10. punktā minētie dokumenti, un nosaka termiņu to iesniegšanai, attiecīgi pagarinot lēmuma pieņemšanas termiņu. 

12. Ārstniecības iestādes vadītājs ir atbildīgs par sniegto ziņu pareizību.

13. Veselības inspekcijai pirms ārstniecības iestādes vai ārstniecības iestādes filiāles reģistrēšanas, kā arī ārstniecības iestādes adreses maiņas gadījumā  ir tiesības veikt iesniegtās informācijas atbilstības pārbaudi klātienē un ārstniecības iestādei ir pienākums nodrošināt piekļuvi attiecīgajiem dokumentiem.

14. Veselības inspekcija 10 darbdienu laikā pēc visu šo noteikumu  9. un 10. punktā minēto dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par ārstniecības iestādes vai tās filiāles reģistrēšanu vai par atteikumu to reģistrēt. Minēto lēmumu Veselības inspekcija paziņo oficiālajā elektroniskajā adresē Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā.

15. Ja ārstniecības iestāde reģistrē vairākas veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanas vietas (adreses), vienu pakalpojuma sniegšanas vietu (adresi) reģistrē kā pamatfiliāli (pamatadresi), pārējās ārstniecības iestādes veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas vietas (adreses) – kā filiāles. Par ārstniecības iestādes struktūrvienību tiek norādīta jebkura pamatfiliālē vai filiālē izvietota ārstniecības iestādes daļa (nodaļa vai kabinets), kas izveidota noteiktu veselības aprūpes pakalpojumu, tostarp telemedicīnas pakalpojumu, sniegšanai vai noteikta darbības profila īstenošanai.

16. Reģistrējot ārstniecības iestādi reģistrā, ārstniecības iestādei piešķir unikālu deviņu zīmju reģistra kodu.

17. Lēmumu par atteikumu reģistrēt ārstniecības iestādi vai tās filiāli Veselības inspekcija pieņem, ja ārstniecības iestāde vai tās filiāle:

17.1. neatbilst šo noteikumu 7. un 8. punktā minētajām prasībām;

17.2. neiesniedz vai neuzrāda šo noteikumu 9. un 10. punktā minēto informāciju vai dokumentus vai iesniegtie dokumenti nav noformēti atbilstoši Valsts valodas likumā noteiktajām prasībām;

17.3. neatbilst ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām noteiktajām obligātajām prasībām;

17.4. par ārstniecības iestādi vai tās filiāli sniegtas nepatiesas ziņas vai dokumenti.

18. Veselības inspekcija piecu darbdienu laikā pēc reģistrētas ārstniecības iestādes pieprasījuma saņemšanas izsniedz ārstniecības iestādes reģistrācijas apliecību. Reģistrācijas apliecība satur šādu informāciju:

18.1. papildinātais Latvijas Republikas lielais ģerbonis;

18.2. izdevējiestādes nosaukums;

18.3. ārstniecības iestādes nosaukums;

18.4. ārstniecības iestādes pamatadrese;

18.5. ārstniecības iestādes filiāles adrese;

18.6. ārstniecības iestādei piešķirtais deviņu zīmju reģistra kods;

18.7. reģistrācijas datums;

18.8. izdevējiestādes atbildīgās amatpersonas vārds, uzvārds, paraksts;

18.9. izdevējiestādes zīmogs.

19. Maksu par ārstniecības iestādes reģistrācijas apliecības izsniegšanu sedz saskaņā ar noteikumiem par informācijas sniegšanas maksas pakalpojumiem.

20. Ārstniecības iestādei ir pienākums 10 darbdienu laikā paziņot Veselības inspekcijai, ja ir notikušas izmaiņas šādā reģistrā iekļautajā informācijā:

20.1. ārstniecības iestādes nosaukums Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistrā;

20.2. kontaktinformācija (tālrunis, elektroniskā pasta adrese, tīmekļvietnes adrese, iestādes vadītājs vai viņu pārstāvēt tiesīgā persona);

20.3. struktūrvienības un to skaits reģistrētajā adresē.

III. Ārstniecības iestādes vai tās filiāles darbības apturēšana vai izslēgšana no reģistra

21. Veselības inspekcija pieņem lēmumu un veic reģistrā ierakstu par ārstniecības iestādes vai tās filiāles darbības apturēšanu šādos gadījumos:

21.1. pamatojoties uz ārstniecības iestādes iesniegumu par ārstniecības iestādes, tās filiāles vai struktūrvienības darbības apturēšanu uz laiku līdz 24 mēnešiem;

21.2. Komercreģistrā ir ziņas par ārstniecības iestādes darbības apturēšanu, uzsāktu maksātnespējas vai likvidācijas procesu;

21.3. Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnē ir ziņas par ārstniecības iestādes saimnieciskās darbības apturēšanu;

21.4. pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieņemtu Veselības inspekcijas lēmumu.

22. Par darbības atjaunošanu šo noteikumu  21.1. apakšpunktā minētajā gadījumā ārstniecības iestāde paziņo Veselības inspekcijai.

23. Veselības inspekcija pieņem lēmumu un veic ierakstu par ārstniecības iestādes vai tās filiāles izslēgšanu no reģistra šādos gadījumos:

23.1. pamatojoties uz ārstniecības iestādes iesniegumu;

23.2. pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieņemtu Veselības inspekcijas lēmumu;

23.3. ārstniecības iestāde izslēgta no Komercreģistra;

23.4. ārstniecības iestāde izslēgta no Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistra;

23.5. ārstniecības iestāde divus gadus pēc kārtas nav izpildījusi noteikumos par oficiālās statistikas veidlapu paraugiem veselības aprūpes jomā noteiktās prasības attiecībā uz veidlapu iesniegšanu valsts institūcijai, kura nodrošina oficiālo statistiku, kā arī mēneša laikā nav ņēmusi vērā Veselības inspekcijas nosūtīto atgādinājumu iesniegt oficiālās statistikas veidlapas;

23.6. ārstniecības iestāde nav paziņojusi Veselības inspekcijai  par darbības atjaunošanu un mēneša laikā nav atbildējusi uz Veselības inspekcijas nosūtīto atgādinājumu.

IV. Noslēguma jautājumi

24. Veselības inspekcijas amatpersonas pieņemto lēmumu var apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, iesniedzot Veselības inspekcijas vadītājam attiecīgu iesniegumu.

25. Veselības inspekcijas vadītāja lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

26. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2005. gada 8. marta noteikumus Nr. 170 "Noteikumi par ārstniecības iestāžu reģistru" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 43. nr.; 2017, 184. nr.).

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Veselības ministrs D. Pavļuts
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Ārstniecības iestāžu reģistra noteikumi Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 491Pieņemts: 09.08.2022.Stājas spēkā: 12.08.2022.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 154, 11.08.2022. OP numurs: 2022/154.20
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
334690
12.08.2022
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"