Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.42

Rīgā 2013.gada 21.janvārī (prot. Nr.4 1.§)
Eiropas Savienības vienotās valūtas ieviešanas koordinācijas padomes nolikums
I. Vispārīgie jautājumi

1. Eiropas Savienības vienotās valūtas ieviešanas koordinācijas padome (turpmāk – padome) ir koleģiāla konsultatīva institūcija, kas izveidota, lai koordinētu un nodrošinātu institūciju sadarbību sekmīgai euro ieviešanai Latvijā.

2. Padomes sastāvā ir:

2.1. Ministru prezidents;

2.2. ārlietu ministrs;

2.3. finanšu ministrs;

2.4. ekonomikas ministrs;

2.5. tieslietu ministrs;

2.6. Latvijas Bankas prezidenta vietnieks;

2.7. Valsts kancelejas direktors;

2.8. Ministru prezidenta padomnieks projektu vadības jautājumos;

2.9. Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs.

3. Padomes priekšsēdētājs ir Ministru prezidents.

4. Padomes priekšsēdētāja vietnieks ir ārlietu ministrs.

5. Padomes personālsastāvu apstiprina Ministru prezidents.

6. Padomes priekšsēdētājs ir tiesīgs uzaicināt piedalīties padomes sēdēs valsts un pašvaldību institūciju pārstāvjus, nevalstisko organizāciju un sociālo partneru pārstāvjus, kā arī citus ekspertus.

7. Padomes sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja.

8. Padomes sekretariāta uzdevums ir kontrolēt padomes lēmumu izpildi un informēt padomi par to izpildes gaitu.

II. Padomes mērķis, uzdevumi un tiesības

9. Padomes mērķis ir koordinēt sadarbību starp valsts pārvaldes institūcijām, nodrošinot problēmjautājumu risināšanu un veicinot veiksmīgu euro ieviešanu Latvijā.

10. Padomei ir šādi uzdevumi:

10.1. lemt par euro ieviešanas koordinēšanas stratēģiju un paust viedokli par euro ieviešanas pasākumiem pirms to īstenošanas;

10.2. analizēt euro ieviešanas koordinācijas procesa norisi;

10.3. atbilstoši kompetencei lemt par nepieciešamajiem pasākumiem euro ieviešanai;

10.4. apzināt problēmjautājumus, kas kavē euro ieviešanas koordināciju, un sniegt priekšlikumus to risināšanai;

10.5. sniegt priekšlikumus euro ieviešanas koordinācijai un euro veiksmīgai ieviešanai.

11. Padomei ir šādas tiesības:

11.1. apkopot valsts pārvaldes institūciju, privātā sektora un nevalstisko organizāciju sniegto informāciju, kas nepieciešama padomes mērķa un uzdevumu izpildei;

11.2. uzaicināt piedalīties padomes sēdēs valsts un pašvaldību institūciju pārstāvjus, nevalstisko organizāciju un sociālo partneru pārstāvjus, kā arī citus ekspertus;

11.3. pamatojoties uz padomes lēmumiem, sniegt euro ieviešanā iesaistītajām institūcijām priekšlikumus turpmākai rīcībai jautājumos, kas saistīti ar euro ieviešanu;

11.4. ja nepieciešams, izveidot ekspertu darba grupas.

III. Padomes sēdes sasaukšana

12. Padome savu darbību īsteno padomes sēdēs. Padome izskata un apspriež padomes sēdes darba kārtībā iekļautos jautājumus un pieņem lēmumus.

13. Padomes sēdes vada padomes priekšsēdētājs. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā padomes priekšsēdētāja pienākumus pilda padomes priekšsēdētāja vietnieks.

14. Padomes sēdes sasauc pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi ceturksnī.

15. Ikvienam padomes loceklim ir tiesības pieprasīt padomes sēdes sasaukšanu vai atsevišķa jautājuma saskaņošanu elektroniski. Lai sasauktu padomes sēdi vai nodrošinātu jautājuma elektronisku saskaņošanu, padomes loceklis iesniedz padomes sekretariātā iesniegumu. Iesniegumu par jautājuma izskatīšanu padomes sēdē un šo noteikumu 18.punktā minētos dokumentus iesniedz, ievērojot šo noteikumu 19.punktā minētos informācijas aprites termiņus. Iesniegumam par jautājuma elektronisku saskaņošanu pievieno izskatāmos dokumentus un lēmumprojektu.

16. Lēmumu par padomes sēdes sasaukšanu vai jautājuma elektronisku saskaņošanu pieņem padomes priekšsēdētājs.

17. Ja padomes loceklis nevar ierasties padomes sēdē, viņš ir tiesīgs pilnvarot piedalīties sēdē citu amatpersonu, kas ir tiesīga paust attiecīgās institūcijas oficiālo viedokli.

IV. Padomes sēdes sagatavošana

18. Padomes sekretariāts sagatavo (izņemot šo noteikumu 15.punktā minēto gadījumu):

18.1. sēdes darba kārtības projektu;

18.2. nepieciešamos sēdes materiālus un dokumentus (atbilstoši darba kārtībai), kā arī sēdes lēmumprojektu;

18.3. ja nepieciešams, uzaicināmo personu sarakstu.

19. Padomes sekretariāts ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms padomes sēdes elektroniski nosūta padomes locekļiem informāciju par padomes sēdes sasaukšanu un šo noteikumu 18.punktā minētos dokumentus.

20. Ikviens padomes loceklis ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms padomes sēdes var elektroniski nosūtīt padomes sekretariātam priekšlikumus par paredzēto padomes sēdes darba kārtību, kā arī ierosināt jebkura padomes kompetencei atbilstoša jautājuma iekļaušanu padomes sēdes darba kārtībā. Lai ierosinātu attiecīgā jautājuma iekļaušanu padomes sēdes darba kārtībā, padomes sekretariātā iesniedz:

20.1. precīzi formulētu jautājumu un ar to saistītos sēdes materiālus un dokumentus, tai skaitā sēdes lēmumprojektu;

20.2. ja nepieciešams, uzaicināmo personu sarakstu.

21. Padomes sekretariāts iekļauj padomes sēdes darba kārtībā jautājumus, kas sagatavoti un nosūtīti šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

V. Padomes sēdes norise un atsevišķu jautājumu elektroniskā saskaņošana

22. Padomes sēdes ir slēgtas.

23. Padomes sēdēs piedalās padomes locekļi un uzaicinātās personas. Uzaicinātās personas piedalās tikai to jautājumu apspriešanā, uz kuru apspriešanu tās ir uzaicinātas.

24. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no balsstiesīgajiem padomes locekļiem.

25. Katram balsstiesīgajam padomes loceklim sēdē ir viena balss. Padome lēmumus pieņem, atklāti balsojot.

26. Padome lēmumus pieņem ar klātesošo padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.

27. Ja jautājums tiek skaņots elektroniski, padomes sekretariāts attiecīgos materiālus un dokumentus padomes locekļiem nosūta, izmantojot elektronisko pastu.

28. Padomes loceklis divu darbdienu laikā elektroniski nosūta padomes sekretariātam un visiem padomes locekļiem atbildi par elektroniski nosūtītā jautājuma saskaņošanu vai nesaskaņošanu.

29. Ja padomes loceklis divu darbdienu laikā nesniedz iebildumus vai nenosūta savu saskaņojumu par elektroniski nosūtīto jautājumu, jautājums tiek uzskatīts par saskaņotu.

30. Ja padomes loceklis nepiekrīt padomes lēmumam, attiecīgā padomes locekļa atsevišķo viedokli pēc viņa pieprasījuma ieraksta protokolā.

31. Padomes sekretariāts pēc elektroniski nosūtītā jautājuma saskaņošanas termiņa beigām nosūta padomes locekļiem informāciju par jautājuma saskaņošanas gaitu un, ja jautājums ir saskaņots, sagatavo lēmumprojektu parakstīšanai.

32. Padomes loceklis nepiedalās balsošanā vai jautājuma elektroniskā saskaņošanā, ja lēmuma pieņemšana ietekmē vai var ietekmēt padomes locekļa, viņa radinieku (likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē) vai darījumu partneru personiskās vai mantiskās intereses.

33. Padomes pieņemtie lēmumi stājas spēkā pēc padomes sēdes protokola parakstīšanas, ja padome nav nolēmusi citādi.

34. Ja jautājumu saskaņo elektroniski, padomes lēmums stājas spēkā pēc tā parakstīšanas, ja padome nav nolēmusi citādi.

35. Padomes lēmumi ir publiski pieejami Valsts kancelejas mājaslapā internetā. Padome var pieņemt lēmumu par kāda tās lēmuma vai lēmuma daļas atzīšanu par ierobežotas pieejamības informāciju. Par to padomes sēdes protokolā izdara attiecīgu atzīmi.

VI. Padomes sēdes protokola noformēšana

36. Padomes sēdes protokolēšanu nodrošina padomes sekretariāts.

37. Padomes sēdes protokolā norāda:

37.1. sēdes norises vietu un laiku;

37.2. sēdes sākuma un beigu laiku;

37.3. personas, kuras piedalījās sēdē;

37.4. darba kārtības jautājumus;

37.5. darba kārtības jautājumu apspriešanas gaitu un saturu.

38. Par katru padomes sēdē apspriesto darba kārtības jautājumu padomes sēdes protokolā norāda:

38.1. ziņotāju un īsu ziņojuma izklāstu;

38.2. personas, kuras izteikušās par attiecīgo jautājumu, un viņu izteikto viedokli;

38.3. pieņemto lēmumu;

38.4. balsošanas rezultātus un katra padomes locekļa balsojumu;

38.5. padomes locekļa atsevišķo viedokli par pieņemto lēmumu, ja kāds no padomes locekļiem pieprasa to ierakstīt protokolā.

39. Padomes sēdes protokola projektu sagatavo un nosūta saskaņošanai padomes locekļiem triju darbdienu laikā pēc padomes sēdes. Padomes locekļi divu darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas var par to iesniegt priekšlikumus padomes sekretariātā.

40. Saskaņoto padomes sēdes protokolu paraksta padomes priekšsēdētājs.

41. Padomes sēdes protokolu sastāda vienā eksemplārā, ja padome nav nolēmusi citādi. Padomes sēdes protokola kopijas elektroniski nosūta katram padomes loceklim.

42. Padomes sēdes protokola glabāšanu nodrošina padomes sekretariāts.

VII. Noslēguma jautājums

43. Noteikumi stājas spēkā 2013.gada 22.janvārī.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Finanšu ministra vietā – zemkopības ministre L.Straujuma
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības vienotās valūtas ieviešanas koordinācijas padomes nolikums Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 42Pieņemts: 21.01.2013.Stājas spēkā: 22.01.2013.Zaudē spēku: 02.08.2014.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 15, 22.01.2013. OP numurs: 2013/15.2
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
254240
22.01.2013
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"